At donere æg :0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.179 visninger
21 svar
0 synes godt om
18. december 2012

Mette 28

Hejsa

vil lige høre om der er nogen der kender til det at donere æg, da jeg meget overvejer at se om jeg er egnet til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

mth1987

Mette 28 skriver:

Hejsa

vil lige høre om der er nogen der kender til det at donere æg, da jeg meget overvejer at se om jeg er egnet til det

Kender Intet til det.

sidder og ser babyklinikken og når man ser parret Trine og Martin (yndlingspar) så får jeg da vildt meget lyst til at forære dem et æg.

men jeg vil nok altid ha den holdning at uanset om det bare er et æg er der stadig mit barn jeg giver væk og det tror jeg slet ikke jeg ville ku fuldføre. Jeg ville ønske jeg ikk var så egoistisk men lige med det der er det altså svært

Anmeld

18. december 2012

Fenja09

Mette 28 skriver:

Hejsa

Det eneste jeg har hørt er at det vist er en længervarende proces at blive godkendt og at man skal i hormonbehandling - om det gælder alle ved jeg ikke, men kender en som skulle have hormoner for at kunne give æggene.

Jeg ville ikke selv kunne gøre det, men synes det er meget flot af de kvinder som kan.

/Fenja

Anmeld

18. december 2012

tweety2060

ANEr intet om det men mon ikke du kan rette henvendelse ved egen læge som kan guide dig??
Pøj pøj!!
Det er en rigtig flot tanke!!!!

Anmeld

18. december 2012

Mette 28

mth1987 skriver:

Kender Intet til det.

sidder og ser babyklinikken og når man ser parret Trine og Martin (yndlingspar) så får jeg da vildt meget lyst til at forære dem et æg.

men jeg vil nok altid ha den holdning at uanset om det bare er et æg er der stadig mit barn jeg giver væk og det tror jeg slet ikke jeg ville ku fuldføre. Jeg ville ønske jeg ikk var så egoistisk men lige med det der er det altså svært

Ser selv programmet i dag da jeg så der kom noget fra en klinik, havde så håbet at få lidt mere viden den vej da jeg længe har overvejet det..

ser ikke på det som mit barn da jeg mener man skal bære det i kroppen med sæd fra den man ønsker barn med og at det skal udvikle sig i ens krop, man skal mærke barnet osv..

men kan sagtens følge dig og du er ikke egoistisk i mine øjne

Anmeld

18. december 2012

Faith

mth1987 skriver:

Kender Intet til det.

Der skal et æg OG en sædcelle til for at lave et barn. Så det bliver vel næppe et barn du forærer væk

Til TS: Du kan ringe til en fertilitetsklinik og få info omkring ægdonation. Du vil skulle igennem en del undersøgelser for at blive godkendt. Der er alt for få ægdonorer, så synes virkelig du skal undersøge sagen. Ægdonation er en af de ultimativt mest uselviske gerninger en kvinde kan gøre. Respekt til dem der kan!

Anmeld

18. december 2012

Mette 28

tweety2060 skriver:

ANEr intet om det men mon ikke du kan rette henvendelse ved egen læge som kan guide dig??
Pøj pøj!!
Det er en rigtig flot tanke!!!!

Kunne godt være jeg skulle tage en snak med min læge, er alene og har ikke planer om flere børn så hvorfor ikke hjælpe andre der ønsker sig noget så stort som et barn 

:0) 

Anmeld

18. december 2012

Mette 28

Faith skriver:

Der skal et æg OG en sædcelle til for at lave et barn. Så det bliver vel næppe et barn du forærer væk

Til TS: Du kan ringe til en fertilitetsklinik og få info omkring ægdonation. Du vil skulle igennem en del undersøgelser for at blive godkendt. Der er alt for få ægdonorer, så synes virkelig du skal undersøge sagen. Ægdonation er en af de ultimativt mest uselviske gerninger en kvinde kan gøre. Respekt til dem der kan!

Super tror jeg vil kontakte ouh og få mere viden, prøver og tiden er lige meget for mig :0)

Anmeld

18. december 2012

Faith

Mette 28 skriver:

Super tror jeg vil kontakte ouh og få mere viden, prøver og tiden er lige meget for mig :0)

Anmeld

18. december 2012

Camulla

Mette 28 skriver:

Hejsa

Dette er taget fra Aalborg Sygehus' hjemmeside:

Hvis du vil være ægdonor

Denne information er henvendt til kvinder der overvejer at blive ægdonor.

Efter en ændring i LOV OM KUNSTIG BEFRUGTNING er det pr. 1. januar 2007 blevet muligt at donere æg, uanset om man selv er i barnløshedsbehandling eller ej.

Behovet for ægdonation er stort, da mange kvinder ikke har mulighed for selv at danne æg grundet svært nedsat eller medfødt manglende funktion af æggestokkene.

Årsagerne kan også være, at kvinden har gennemgået strålebehandling eller kemoterapi, som har skadet æggestokkene, eller at disse er fjernet på grund af kroniske forandringer i underlivet.

HVEM KAN DONERE ÆG?

Hvis du er 18-35 år, sund og rask, uden kendte arvelige sygdomme i familien, har regelmæssige menstruationer og bliver testet negativ for HIV, hepatitis B + C, gonoré og syfilis kan du donere æg.                   

Ægdonation er anonym, og anonymiteten kan ikke brydes.

Donationen skal ske af idealistiske årsager, og der ydes derfor ingen betaling til donor. Der gives dog en økonomisk kompensation for transportudgifter, og medicin og undersøgelser er gratis. 

Ønsker du yderligere information, er du meget velkommen til at kontakte os på telefon 98847618 

eller send en e-mail til:   fertilitetsklinikken@rn.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.