ej men helt ærligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

banana3

Yurie skriver:

ja, og danmark skulle være sådan et dejligt land. og så gør de det.. FØJ!!

Ja ! Jeg kan næsten ikke forstå det kan være rigtig! Havde det været 1 april, havde det virkelig været en dårlig aprilsnar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Yurie skriver:

ja, der er mange der skulle have et spark bag i.
Ja, det får en til at tænke lidt. Hvad er kravene for at blive i landet? Kan de bare smide en ud over små ting? For jeg synes at det er små ting hun bliver smidt ud for.
Jeg overvejer virkelig at skrive et brev til Helle?? Er det hende man skal skrive et stort fedt klage brev til??
For jeg synes seriøst der er mange ting der skal laves om.

Nu så jeg lige Johanne Schmidt tale om den sag i godmorgen danmark, og hun har sendt en masse spørgsmål til beskæftigelses ministeren, da det er en arbejdstilladelse hun har fået afvisning på - så vil tro det er henne du skal skrive til ..

Men synes simpelthen det er absurd, at en velintegreret veluddannet kvinde MED ARBEJDE ikke kan blive i landet. Nogen gange skammer man sig over, at være dansker. Godt nok er jeg en af dem, der synes at grænsen skal være lukket igen, men den dame burde have lov til at blive! Og hørte lige at grunden til, at hun var så længe væk fra arbejdsmarkedet, var grundet komplikationer i graviditeten, og derefter barsel.

Anmeld

19. december 2012

Ccamilla

Lotus86 skriver:

Ej men jeg er jo i chok... Hvad sker der...??? Det er jo simpelthen under alt kritik, troede virkelig det var Ekstra Bladet der havde krydret historien lidt...

Hun var også i godmorgen danmark i morges - så det godt nok ikke, men så Johanne smidt tale om sagen. Synes sgu, at det er absurd !

Anmeld

19. december 2012

M (:

Forstår sgu heller ikk det danske system!
Man bliver SÅ harm .. Mange andre burde være foran i køen til at komme hjem!
Det får mig til at tænke, min far er tysker - har lært dansk og arbejder, men gad vide om han ville blive sendt hjem, hvis han gik hen og blev fyret og ikk fandt noget nyt indenfor et år (arbejder i vestas)

Nej, selvfølgelig ville han ikke blive smidt ud, for Tyskland er jo et af de vestlige lande, og hvis man kommer derfra har man fri bosættelsesret i hele Europa.. Alle ved da, at der i Danmark KUN er plads til de  immigrater ( IKKE indvandrere, flygtninge og des lignende, fy føj da), som ligner os selv.. 

*Ironi kan forekomme* 

Anmeld

19. december 2012

Ccamilla

M (: skriver:

Nej, selvfølgelig ville han ikke blive smidt ud, for Tyskland er jo et af de vestlige lande, og hvis man kommer derfra har man fri bosættelsesret i hele Europa.. Alle ved da, at der i Danmark KUN er plads til de  immigrater ( IKKE indvandrere, flygtninge og des lignende, fy føj da), som ligner os selv.. 

*Ironi kan forekomme* 

Hahaha, det havde jeg faktisk ingen anelse om
Men helt ærligt, hvis de kan sende hende hjem, så kan de næsten sende hvem som helst hjem. Så start dog med de 10 på hjørnet, der står og råber 'død over danmark, død over demokrati', eller hvad fanden (undskyld bandeordet) de nu råbte

Anmeld

19. december 2012

M (:

Olivia's Moar skriver:

Hahaha, det havde jeg faktisk ingen anelse om
Men helt ærligt, hvis de kan sende hende hjem, så kan de næsten sende hvem som helst hjem. Så start dog med de 10 på hjørnet, der står og råber 'død over danmark, død over demokrati', eller hvad fanden (undskyld bandeordet) de nu råbte

Det er da også dumt og racistisk;

"Og er du blond og blåøjet, så kan du få, og er du ikke, så må du gå.."  

Anmeld

19. december 2012

TNBC

Olivia's Moar skriver:

Nu så jeg lige Johanne Schmidt tale om den sag i godmorgen danmark, og hun har sendt en masse spørgsmål til beskæftigelses ministeren, da det er en arbejdstilladelse hun har fået afvisning på - så vil tro det er henne du skal skrive til ..

Men synes simpelthen det er absurd, at en velintegreret veluddannet kvinde MED ARBEJDE ikke kan blive i landet. Nogen gange skammer man sig over, at være dansker. Godt nok er jeg en af dem, der synes at grænsen skal være lukket igen, men den dame burde have lov til at blive! Og hørte lige at grunden til, at hun var så længe væk fra arbejdsmarkedet, var grundet komplikationer i graviditeten, og derefter barsel.

Nu tænkte jeg mere generelt omkring regler og ting i danmark, ikke kun om den her sag.
Jeg bliver.virkelig.gal nogle gange når jeg læser artikler eller indlæg herinde, hvor at folk bliver behandlet forkert eller ikke kan få den hjælp de har behov for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.