Rockertand skriver:
Det tvivler jeg slet ikke på kan lade sig gøre i hverdagen - men jeg vil stadig påstå, at det ikke er muligt at komme igennem et brud i familiestrukturen uden at børnene lider under det i én eller anden grad, og skilsmissebørn vil altid lide af et grundliggende savn uanset om de er hos mor eller far, så selvom man selv synes, at man har gode rammer, så vil der være en form for forvirring og mangel på tilhørsforhold det ene eller andet sted.
Måske hvis det omhandler større børn, men små børn der altid har været vant til at bo hos enten mor eller far og så kun besøge den ene forældre et par dage i ugen og så hver anden weekend føler ikke forvirring - for de har aldrig været vant til andet.
Selvom jeg bor i hus med manden som er far til min datter, så mener jeg stadig at vi skal være meget mere åbne overfor andre former for "kernefamilie". Idag er det mange flere ting end at bo sammen, mor, far og børn. Og uanset om man er opvokset med mor og far, er der problemer - kan godt være det er andre problemer end skilsmisse børn, men der vil altid være konflikter, udfordringer eller drama som du selv nævner, uanset hvilken form for familie man er i.
Pointen er bare, at for mig kan kernefamilien være mange ting - alfa omega er at børnene har det godt og er elsket. Det være sig en mor der har valgt at få barn med en donor, mine, dine og vores børn eller alene far/mor.
/Fenja 
Anmeld