Den første jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2012

Benjamins'mor

Nej, jeg elsker at holde jul med mine svigerforældre og svogere.

I bestemmer jo helt selv hvilke traditioner i vil have nu hvor i er en familie.

Men hvis din mand også vil holde jul hos sine forældre indimellem, så ville jeg personligt selv holde hvert andet år det ene sted og hvert andet det andet sted. I skal jo begge gå lidt på kompromis.

Her holder vi det ene år ved mine forældre og det andet ved hans. Dog i år bliver 2 år i træk hos hans forældre da mine forældre i sidste øjeblik valgte at holde et andet sted end først planlagt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

så er jeg ikke helt mærkelig =)

Hvis du er, så er jeg i hvert fald også, og så er vi ikke de eneste

Anmeld

17. december 2012

onlyme

Anonym skriver:

lige noget helt andet... 

kan se du har børn med et års mellemrum... hvordan er det?=) vi snakker nemlig allerede om hvornår vi vil have nr to....  =)

Somme tider lidt hårdt, typisk når begge børn er hammer sure og kede af det ligegyldigt hvad man gør,. ,. Men alle de skønne tider overdøver det Det er helt igennem fantastisk, og de har så utrolig meget gavn af hinanden Allerede nu hvor de kun er 1½ og ½ år <3 Kan stærkt anbefales

Anmeld

17. december 2012

Nettemor

Jeg synes det var meget hårdt at holde jul hos 'en anden familie' første år. Men det bliver nemmere og nemmere. Og jeg synes at nu hvor vi selv har barn er det ikke noget problem. For der er det vigtigste at være sammen med min lille familie. Om vi så er sammen med min familie eller min mands familie tager jeg ikke så tungt. Bare vi er sammen.

Men jeg kan godt forstå du synes det er hårdt. Det er meget naturligt. Men tro mig det er også hyggeligt at prøve at gøre det på en anden måde. Der er jo en del fridage mellem jul og nytår til at man kan nå at se familien

Anmeld

17. december 2012

Clisolka

Anonym skriver:

I år skal min mand og jeg og vores lille datter på 4 mdr. holde jul hos mine forældre... Det er første gang min mand og jeg skal holde jul sammen Han plejer altid at komme senere på aften når han har holdt jul med sin familie...

Nu mener min mnads familie så at ret jo må være ret og at vi skal holde jul hos hans familie næste år... eller holde jul i vores eget hus for hans familie og evt. også min.

Men åh hvor det giver mig et sug i maven, at julen skal være anderledes, og slet ikke som den plejer.. Jeg ELSKER julen.. og jeg er meeeget traditionstro... dette gælder alle traditioner i løbet af året.. Jeg ved godt jeg sikkert får en masse høvl herinde om at det jo er min tur til at 'gi' mig... Men er der ingen af jer der synes det var svært at skulle holde jul uden sine forældre/familie ligesom man plejede?..

Jeg er glad for min mands familie, ingen tvivl om det.. Vi holder bare ikke jul på samme måde... Indtil videre er vi nået til at HVIS vi ikke skal være hos min familie igen næste år, så skal julen holdes i vores hus... Men jeg tvivler på at min far vil holde jul i vores hus - han er nemlig lige så meget traditionstro som jeg, og meget stædig oveni... 

Går bare allerede og tumler lidt med det .. ved godt det 11 mdr. for tidligt... Ville bare høre om der er nogle af jer der kunne komme med nogle fif og ideer til hvordan jeg lige 'mander' mig op... 

Jeg syntes det var meget svært i starten. 

Jeg mistede min far som 17-årig - året efter skulle jeg holde jul sammen med min kærestes familie, fordi min mor og søster arbejder juleaften skiftevis hvert 2. år, hvor de så til gengæld har fri nytårsaften  Det var i starten meget underligt, men på den anden side, ville jeg heller ikke sidde alene sådan en aften. 

I år er det vores tur til at holde jul med min mor og søster  Det passer nu med det år, hvor min søster har sine drenge juleaften (skilsmissebørn)

I år har vi valgt at tage min svigermor med, da hun ellers skulle sidde alene 

Næste år er det så svigermor vi skal holde med 

Anmeld

17. december 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Jeg synes det var meget hårdt at holde jul hos 'en anden familie' første år. Men det bliver nemmere og nemmere. Og jeg synes at nu hvor vi selv har barn er det ikke noget problem. For der er det vigtigste at være sammen med min lille familie. Om vi så er sammen med min familie eller min mands familie tager jeg ikke så tungt. Bare vi er sammen.

Men jeg kan godt forstå du synes det er hårdt. Det er meget naturligt. Men tro mig det er også hyggeligt at prøve at gøre det på en anden måde. Der er jo en del fridage mellem jul og nytår til at man kan nå at se familien

Ja jeg prøver også at tænke på dagene mellem jul og nytår hvor vi jo også har mange gode traditioner...  

Anmeld

17. december 2012

Anonym trådstarter

onlyme skriver:

Somme tider lidt hårdt, typisk når begge børn er hammer sure og kede af det ligegyldigt hvad man gør,. ,. Men alle de skønne tider overdøver det Det er helt igennem fantastisk, og de har så utrolig meget gavn af hinanden Allerede nu hvor de kun er 1½ og ½ år <3 Kan stærkt anbefales

og nøj I skal have en til... tillykke med det! I er heldige I så let kan blive gravide... Det må være dejligt! =) 

Jeg går bare og venter på min  mens. Først der tager vi stilling til barn nr. 2... 

Anmeld

17. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

I år skal min mand og jeg og vores lille datter på 4 mdr. holde jul hos mine forældre... Det er første gang min mand og jeg skal holde jul sammen Han plejer altid at komme senere på aften når han har holdt jul med sin familie...

Nu mener min mnads familie så at ret jo må være ret og at vi skal holde jul hos hans familie næste år... eller holde jul i vores eget hus for hans familie og evt. også min.

Men åh hvor det giver mig et sug i maven, at julen skal være anderledes, og slet ikke som den plejer.. Jeg ELSKER julen.. og jeg er meeeget traditionstro... dette gælder alle traditioner i løbet af året.. Jeg ved godt jeg sikkert får en masse høvl herinde om at det jo er min tur til at 'gi' mig... Men er der ingen af jer der synes det var svært at skulle holde jul uden sine forældre/familie ligesom man plejede?..

Jeg er glad for min mands familie, ingen tvivl om det.. Vi holder bare ikke jul på samme måde... Indtil videre er vi nået til at HVIS vi ikke skal være hos min familie igen næste år, så skal julen holdes i vores hus... Men jeg tvivler på at min far vil holde jul i vores hus - han er nemlig lige så meget traditionstro som jeg, og meget stædig oveni... 

Går bare allerede og tumler lidt med det .. ved godt det 11 mdr. for tidligt... Ville bare høre om der er nogle af jer der kunne komme med nogle fif og ideer til hvordan jeg lige 'mander' mig op... 

Jeg har altid haft det nøjagtigt ligesom dig, og ville ikke undvære at holde jul sammen med min mor og søster ( min mor døde så i sep i år), så tidligere juleaftner har vi altid holdt hos min familie. Kæresten har selv kunne vælge om han ville holde med os eller sin egen familie - det samme med nytår. Han har stort set altid valgt at holde det sammen med os.

Da vi så fik vores datter i 2011, holdt vi hendes første jul sammen med min mor og søster og da vi så godt vidste at næste år skulle tilbringes hos min datters farmor og farfar, valgte vi at sige at begge familier kunne komme hos hos os.

I år holder vi det dog sammen med min søster, vores far og en veninde - og næste år må vi se om ikke skal holde jul sammen med datterens farmor og farfar. Vil lige tilføje, at mine svigerforældre er ligeglade med om vi holder jul den 23, 24 eller 25 Dec, bare vi kommer, så vi kommer selvfølgelig over til dem d 25 Dec.

/Fenja

Anmeld

17. december 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg har altid haft det nøjagtigt ligesom dig, og ville ikke undvære at holde jul sammen med min mor og søster ( min mor døde så i sep i år), så tidligere juleaftner har vi altid holdt hos min familie. Kæresten har selv kunne vælge om han ville holde med os eller sin egen familie - det samme med nytår. Han har stort set altid valgt at holde det sammen med os.

Da vi så fik vores datter i 2011, holdt vi hendes første jul sammen med min mor og søster og da vi så godt vidste at næste år skulle tilbringes hos min datters farmor og farfar, valgte vi at sige at begge familier kunne komme hos hos os.

I år holder vi det dog sammen med min søster, vores far og en veninde - og næste år må vi se om ikke skal holde jul sammen med datterens farmor og farfar. Vil lige tilføje, at mine svigerforældre er ligeglade med om vi holder jul den 23, 24 eller 25 Dec, bare vi kommer, så vi kommer selvfølgelig over til dem d 25 Dec.

/Fenja

Puha det må være hårdt for dig med den første jul uden din mor! Det gør mig ondt.. 

Men dejligt at I alligevel skiftes, og har det godt med det  

Anmeld

17. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Puha det må være hårdt for dig med den første jul uden din mor! Det gør mig ondt.. 

Men dejligt at I alligevel skiftes, og har det godt med det  

Ja, det bliver hårdt, men det er hendes skyld at vi elsker julen så højt og det skal bestemt gives videre til min datter

Vi skiftes ikke, men kæresten vælger hvor han vil holde jul og da min mor levede valgte vi at sige, at skulle vi holde sammen med min datters farmor og farfar, så ville vi invitere begge familier hjem til os. Vi syntes ikke at min mor skulle gå glip af nogle juleaftner så derfor har vi gjort det sådan. Og jeg har heldigvis nogle meget forstående svigerforældre som ville have haft givet afkald på mange flere juleaftner, hvis det var hvad vi ønskede.

Synes du og din kæreste skal gøre lige præcis hvad der føles mest rigtig - men det mest "korrekte" vil jo nok være at skiftes til at holde jul de forsk. steder og ellers skal i holde det selv og skabe jeres egne traditioner

Glædelig jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.