Anonym skriver:
Ja, mange vil nok tænke at det var et underligt spørgsmål...
Men skriver fordi at jeg havde en oplevelse om dette i går.
Jeg havde lige været i bad, imens min kæreste pusler vores barn på snart 1½ år. Jeg går hen til dem, hvor jeg har håndklæde rundt om maven, mens mine bryster ikke er dækket. Min datter trykker så på min brystvorte og griner helt vild. Jeg bliver meget forlegen for gemmer mine bryster i håndklædet.
Tænkte bagefter hvorfor jeg blev så forlegen, for jeg har jo ammet min datter i 9 mdr hvor det var hendes forsyning til mad. Men nu hvor jeg ikke længere ammer, skal det så være noget forbundt, fordi bryster også forbindes med noget seksuelt?
Ja, det var bare nogle tanker herfra...
Jeg synes faktisk der er meget forskel på at amme sit barn og så til at de frit må hive i ens bryster/brystvorter når de bliver ældre. Min datter er snart 16 måneder og hun trækker ofte min trøje ned og siger "seeee", hvortil jeg svare "ja, det er mors bryster" og hiver trøjen op igen.
Jeg ville ikke gide, at hun hev, nev eller andet i mine bryster. Selvom børn skal have et naturligt forhold til kroppen, så skal de også lære at det ikke er noget man gør i alle situationer eller ved alle mennesker.
Min kæreste bryder sig heller ikke om at vores datter hiver fat i hans tissemand lige efter han kommer ud af badet og det forstår jeg egentlig godt.
Så her er det både og - vi bliver ikke flove, sure eller andet på hende, og hun har også gjort det flere gange, men det er ikke noget jeg synes om.
/Fenja 
Anmeld