Må jeres små børn fra 1-2 år røre ved jeres bryster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Ja, mange vil nok tænke at det var et underligt spørgsmål...

Men skriver fordi at jeg havde en oplevelse om dette i går.

Jeg havde lige været i bad, imens min kæreste pusler vores barn på snart 1½ år. Jeg går hen til dem, hvor jeg har håndklæde rundt om maven, mens mine bryster ikke er dækket. Min datter trykker så på min brystvorte og griner helt vild. Jeg bliver meget forlegen for gemmer mine bryster i håndklædet.

Tænkte bagefter hvorfor jeg blev så forlegen, for jeg har jo ammet min datter i 9 mdr hvor det var hendes forsyning til mad. Men nu hvor jeg ikke længere ammer, skal det så være noget forbundt, fordi bryster også forbindes med noget seksuelt?

Ja, det var bare nogle tanker herfra...

Jeg synes faktisk der er meget forskel på at amme sit barn og så til at de frit må hive i ens bryster/brystvorter når de bliver ældre. Min datter er snart 16 måneder og hun trækker ofte min trøje ned og siger "seeee", hvortil jeg svare "ja, det er mors bryster" og hiver trøjen op igen.

Jeg ville ikke gide, at hun hev, nev eller andet i mine bryster. Selvom børn skal have et naturligt forhold til kroppen, så skal de også lære at det ikke er noget man gør i alle situationer eller ved alle mennesker.

Min kæreste bryder sig heller ikke om at vores datter hiver fat i hans tissemand lige efter han kommer ud af badet og det forstår jeg egentlig godt.

Så her er det både og - vi bliver ikke flove, sure eller andet på hende, og hun har også gjort det flere gange, men det er ikke noget jeg synes om.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vil sige det kommer meget an på hvordan de rører...

for dem er det jo på ingen måde seksuelt endnu det er blot et sted på os der ser anderledes ud end f.eks. maven...

Ville aldrig opfordre ham til at røre på nogen måder men hvis han rammer dem eller noget når han f.eks. er i badekaret og jeg sidder ved siden af så er det bare det...

min grænse var mere da han prøvede at børste de nedre hår fordi jeg stod og skiftede trusser mens han var på gulvet med sin hårbørste... tror det lignede farmands skæg som han få lov at rede med sin børste når de hygger på puslebordet sammen... der fik han nej at det skulle han ikke og blev sat hen og børste sin store tøjhund i stedet for...

Man skal huske at de læser utrolig meget hvordan vi reagerer overfor vores krop for at se hvordan de bør reagere med deres egen... så tænker blufærdighed men lad dem se at det også er naturligt at være nysgerrig...

Anmeld

22. december 2012

TeamRocket

Altså de må ikke rage på mine bryster- men det kan ikke undgås de kommer i nærkontakt med dem- de fylder jo lidt og knægten på to hviler altid sit hovede der når han er træt, ganske uskyldigt. Min datter på 5 kan finde på at drille med hun blir kvalt i mine babser når jeg krammer hende :-D igen, helt uskyldigt. Men de får altså ikke lov at rage ved mine bare bryster. Det synes jeg ikke der er nogen grund til.

Anmeld

22. december 2012

Bassemor<3

ja selvfølgelig ! Der er jo intet seksuelt i bryster, fra børnenes side !

Anmeld

22. december 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg havde lige været i bad, imens min kæreste pusler vores barn på snart 1½ år. Jeg går hen til dem, hvor jeg har håndklæde rundt om maven, mens mine bryster ikke er dækket. Min datter trykker så på min brystvorte og griner helt vild. Jeg bliver meget forlegen for gemmer mine bryster i håndklædet.

Tænkte bagefter hvorfor jeg blev så forlegen, for jeg har jo ammet min datter i 9 mdr hvor det var hendes forsyning til mad. Men nu hvor jeg ikke længere ammer, skal det så være noget forbundt, fordi bryster også forbindes med noget seksuelt?

Altså rører for at røre hvis man kan sige det sådan, så bestemt nej...

Men selvfølgelig skal hun have lov at stille spørgsmål og sådan Og en eller form for berøring er der jo

Anmeld

22. december 2012

Wimmie

I 1-2 års alderen har de absolut ingen idé om hvad det er - udover en kropsdel og evt. madforsyning :p

Min datter er kun 12 mdr. og er ofte med mig under bruseren, så ja, hun er ofte i kontakt med dem 

Anmeld

23. december 2012

Clisolka

Det er enten mig eller min datters far der har hende med i brusebad - det er sjældent hun tager mig på brysterne. Hun kigger nysgerrigt og spørger, jeg svarer og det er så det  Hun kigger også når jeg tager bh på - så vil hun selv prøve at have den på 

Da hun var mindre havde hun også en vane med at hive ned i min trøje. 

Anmeld

23. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Min datter er tre år og spørger af og til om intime ting. Jeg er ikke flov over det ej heller, at hun skulle røre min bryster, så længe hun ikke er ældre

Anmeld

23. december 2012

isabellasmor

UmmA skriver:

Nu er min dreng 16mdr men jeg ammer ham stadig så vores situation er jo lidt anderledes. Men hvis jeg ikke ammede ville det heller ikke gøre mig noget. De peger eller trykker på brysterne af nysgerrighed og det er helt naturligt. Som de bliver ældre bliver de selv mere blufærdige og så stopper det

Nu er min datter 14 mdr (imorgen) og jeg ammer også stadig, så ergo kan det ikke undgås  Og ammede jeg ikke mere ville det også være helt ok hvis hun var nysgerrig. 

Hun er dog begyndt og hive frem i håndklædet når jeg har været i bad og kigge på min tissekone meget intenst, og der må jeg indrømme jeg ikke helt ved hvilket ben jeg skal stå på. Men det er blevet til at jeg siger "ja det er der mus kom ud da hun blev født" og så Løfter jeg hende op eller afleder hende lidt fra det ... Hehe 

Anmeld

23. december 2012

Benjamins'mor

Jeg har aldrig ammet, og ved ikke om det er derfor men jeg bryder mig ikke om det og siger også at det må han ikke hvis det sker. Jeg går som regelt i bad når han sover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.