Må jeres små børn fra 1-2 år røre ved jeres bryster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Må jeres små børn fra 1-2 år røre ved jeres bryster?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.985 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. december 2012

Anonym trådstarter

Ja, mange vil nok tænke at det var et underligt spørgsmål...

Men skriver fordi at jeg havde en oplevelse om dette i går.

Jeg havde lige været i bad, imens min kæreste pusler vores barn på snart 1½ år. Jeg går hen til dem, hvor jeg har håndklæde rundt om maven, mens mine bryster ikke er dækket. Min datter trykker så på min brystvorte og griner helt vild. Jeg bliver meget forlegen for gemmer mine bryster i håndklædet.

Tænkte bagefter hvorfor jeg blev så forlegen, for jeg har jo ammet min datter i 9 mdr hvor det var hendes forsyning til mad. Men nu hvor jeg ikke længere ammer, skal det så være noget forbundt, fordi bryster også forbindes med noget seksuelt?

Ja, det var bare nogle tanker herfra...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

klmf

Vi går for nemheds skyld altid i bad samtidig med at bassen sidder i badekarret. Når han skal sæbes ind, så skal mor eller far også! Så der rører han både ved ben eller maven eller brysterne. Han er 3 og jeg synes det er dejligt, at han ikke er blufærdig endnu, men bare tager det som det er - mors eller fars krop med den form den nu har

Anmeld

17. december 2012

LR85

det er ikke fedt hvis min dreng på snart 3 rør ved dem, men skjuler dem ikke og hvis han sir 'se det er bryster' svare jeg bare 'ja, det er det'

hvis han tager hånden på, flytter jeg den bare og siger at det bryder jeg mig ikke om. 

Anmeld

17. december 2012

1990h

LR85 skriver:

det er ikke fedt hvis min dreng på snart 3 rør ved dem, men skjuler dem ikke og hvis han sir 'se det er bryster' svare jeg bare 'ja, det er det'

hvis han tager hånden på, flytter jeg den bare og siger at det bryder jeg mig ikke om. 

Anmeld

17. december 2012

Hulubulu86

Nu er min dreng 16mdr men jeg ammer ham stadig så vores situation er jo lidt anderledes. Men hvis jeg ikke ammede ville det heller ikke gøre mig noget. De peger eller trykker på brysterne af nysgerrighed og det er helt naturligt. Som de bliver ældre bliver de selv mere blufærdige og så stopper det

Anmeld

17. december 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres kommentar. Rart at vide at man ikke behøves at blive forlegen

Anmeld

22. december 2012

Sitrani

Anonym skriver:

Ja, mange vil nok tænke at det var et underligt spørgsmål...

Men skriver fordi at jeg havde en oplevelse om dette i går.

Jeg havde lige været i bad, imens min kæreste pusler vores barn på snart 1½ år. Jeg går hen til dem, hvor jeg har håndklæde rundt om maven, mens mine bryster ikke er dækket. Min datter trykker så på min brystvorte og griner helt vild. Jeg bliver meget forlegen for gemmer mine bryster i håndklædet.

Tænkte bagefter hvorfor jeg blev så forlegen, for jeg har jo ammet min datter i 9 mdr hvor det var hendes forsyning til mad. Men nu hvor jeg ikke længere ammer, skal det så være noget forbundt, fordi bryster også forbindes med noget seksuelt?

Ja, det var bare nogle tanker herfra...

Hehe... ja. de søde små... de er så nysgerrige... og hjemme hos os, må vores datter gerne røre ved mine bryster, selvfølgelig med måde.. Hun kigger og rør, og griner også ad dem, men tror måske det er fordi hun kan erindre et eller andet.... hun har sågar prøvet at putte brystvorten i munden, og det rør mig ikke..

jeg bliver hverken forlegen eller sur eller noget andet, for hvordan skal hun vide, at det ikke er normalt mere..? Hun blev ammet til hun var 1 år, så noget ma da hænge ved - jeg mener - de kan vel huske et eller andet med de bryster der.... haha..

Jeg synes det er naturligt, at børn kigger og peger, og piller lidt.... men fx trusseområdet er no-go - og der har hun jo heller ikke spenderet tid, andet end da hun kom til verden, så der har hun jo ikke noget at gøre, det ville jeg synes var langt over grænsen... men brysterne.. tjaaa.. jeg er ligeglad... hehe..

Anmeld

22. december 2012

modesty

Min dreng er 14 mdr. og ja selvfølgelig, det synes jeg er helt naturligt og uskyldigt. 

Anmeld

22. december 2012

lycly

Har stemt blankt da jeg ikke er enig i nogle af svarmulighederne. Min datter på 17 mdr kan godt finde på at hive ned i min bluse og så pege som om "hvad er det". Så siger jeg bare, at hun ikke må hive ned i blusen. Det gør jeg mest fordi hun skal lære at det gør man ikke. Hun skal lære at nogle er blufærdige og så må hun også gerne lære, at bryster ikke er noget man bare flasher. Men jeg har som sådan ikke noget imod at hun rører, jeg bliver ikke forlegen eller noget. Jeg siger bare nej, for at lære hende ikke at gøre det.

Anmeld

22. december 2012

Nessie

Vi forsøger at give vores dreng et naturligt forhold til kroppen, og han har da også rørt ved mine bryster. Brystvorten er blevet hevet i, og der sagde jeg bare hvad det var, og at både ham og far også har nogle, Han troede dog ikke på mig, da hans jo unægteligt ser noget anderledes ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.