vil ikke hænge nogen ud, og vælger derfor at være anonym.
jeg har simpelthen så ondt af min svigermor! hun arbejder på plejehjem, og har derfor kun juleaften fri hvert 2. år.
min kæreste og jeg har været sammen siden september 09, og vi holder ikke juleaften sammen. første år var han hos mig, da hans mor var på arbejde, og hans far holder normalt jul den 23. december, da han har en søn, som også har to børn, og den 24. er de ved børnenes mor.
andet år var han jo så hos sin mor den 24. tredje år (sidste år) var han helt alene juleaften (af nogle årsager, kunne han ikke være hos mig), da hans mor arbejdede og hans far holdt juleaften den 23., fordi min kærestes søskende ville være hos deres kærester juleaften.
nu i år skulle min svigermor have holdt juleaften igen, da hun har fri. og under en julefrokost med alle ungerne, hvor jeg også var med, snakkede de om juleaften. min svoger var rigtig led ved hende og sagde, hendes juleaften var simpelthen så kedelig, og de ikke gad være sammen med hende juleaften - men de ville være sammen med deres kærestes familie, fordi det var meget hyggeligere og sjovere! hvad er det for noget at sige? 

man kunne tydeligt mærke, hun blev så ked af det, da de sagde det.
min svigerinde og hendes kæreste har været sammen i 2 år, og min svoger og hans kæreste har været sammen i et par måneder.
så nu holder min svigermor juleaften den 23. og min svigerfar gør den 22.
de plejer at holde jul ved deres mor, sammen med deres mormor. mormoren døde i år, så de kan ikke holde jul med hende.
min kæreste er mere end velkommen hos mig i år, men så skal hans mor sidde helt alene juleaften. hun elsker jul, elsker at forkæle folk med gaver og god mad. og nu skal hun sidde alene.
min kæreste overvejer at sidde hos hende, alene - bare de to, i år, fordi hun ikke skal sidde alene. men han gider heller ikke bare sidde og glo juleaften, da han sidste år, som nævnt, var HELT alene og bare kørte rundt og så på julehyggen igennem vinduerne hos andre.
jeg vil rigtig gerne, at min svigermor kommer hos mig og min familie juleaften, men min kæreste siger, han ikke tror på, hun vil det, da min mor og svigermor ikke rigtig snakker sammen. jeg sagde til ham, jeg rigtig gerne vil snakke med min mor om det, da hun har det ligesom mig, - INGEN skal sidde alene juleaften! men min kæreste sagde, jeg ikke skulle snakke med min mor om det.
jeg ved ikke, hvad jeg ville med mit indlæg, andet end at komme ud med mine frustrationer.