Holder pause..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Miss Kat

Altså, nu skriver du jo så også selv at I er nødt til at finde jer i det, fordi de skal passe og hente børn. Så indrømmer du jo også lidt at I faktisk mere eller mindre udnytter dem (jeg siger ikke, I gør det bevidst eller i ond tro). Hvis du vil være fri, må du finde en anden løsning på børnepasningen, det vil også glæde jer selv i sidste ende, fordi I så ikke er "afhængige" af dem. I sidder i saksen pga. den pasningssituation og det er ingen af jer da tjent med.

Men hvad siger din mand til det? Er det ikke ham, du bør vende situationen med?

Kors hvor ville jeg også hade den behandling du må finde dig i fra din svigerfar... Suk!

Anmeld

17. december 2012

Miss Kat

Anonym skriver:

Tak

Den var nu ikke til dig. Men det er mit ovenstående svar.

Anmeld

17. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Altså, nu skriver du jo så også selv at I er nødt til at finde jer i det, fordi de skal passe og hente børn. Så indrømmer du jo også lidt at I faktisk mere eller mindre udnytter dem (jeg siger ikke, I gør det bevidst eller i ond tro). Hvis du vil være fri, må du finde en anden løsning på børnepasningen, det vil også glæde jer selv i sidste ende, fordi du så ikke er "afhængig" af dem. I sidder i saksen pga. den pasningssituation og det er ingen af jer da tjent med.

Men hvad siger din mand til det? Er det ikke ham, du bør vende situationen med?

Kors hvor ville jeg også hade den behandling du må finde dig i fra din svigerfar... Suk!

Føler mig nødsaget til det  for jeg ønsker ikke at min datter skal få samme forhold til dem, som jeg har.. Plus min egen forældre bor i nordjylland (alt min familie bor der) - så jeg er ene og alene.. Og økonomien er ikke til andet. Plus de tilbyder det selv, de ville undre sig meger over, vist de ikke måtte hente eller andet..

Manden er delt - han kan  godt forstå mig, og forsvar mig også vist han synes de går for langt, men hans egen ord er: jeg er lidt af en vatnis når det kommer til stykket

P.s. undskyld vist jeg var for hurtigt med at skrive Tak før..

Anmeld

17. december 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Føler mig nødsaget til det  for jeg ønsker ikke at min datter skal få samme forhold til dem, som jeg har.. Plus min egen forældre bor i nordjylland (alt min familie bor der) - så jeg er ene og alene.. Og økonomien er ikke til andet. Plus de tilbyder det selv, de ville undre sig meger over, vist de ikke måtte hente eller andet..

Manden er delt - han kan  godt forstå mig, og forsvar mig også vist han synes de går for langt, men hans egen ord er: jeg er lidt af en vatnis når det kommer til stykket

P.s. undskyld vist jeg var for hurtigt med at skrive Tak før..

Jeg sidder her og tænker.. Hvordan kan han overhovedet nævne økonomi? Medmindre I selv opfordrer ham til at kigge i det, så er der vel ingen mulighed for han kan nævne det?

Anmeld

17. december 2012

Elgaard73

Altså, jeg sidder også og tænker at lugter lidt af udnyttelse... De er gode nok til at hente og passe jeres børn, men de er ikke gode nok til at du gider dem ellers...?

Det er vel hele pakken man vælger, det sure med det søde... Og kan man ikke acceptere det sure, kan man vel heller ikke få det søde...?

Jeg har fuld forståelse for at du gerne vil have at børnene får et godt forhold til bedsterne ( i mine øjne er det forhold guld værd), men tror du ikke at børnene kan mærke at Mor tager afstand ? Med den holdning du har til dem, kan det da ikke undgåes at der er en anspændt stemning, når I er sammen...

Anmeld

17. december 2012

Tulle28

Har det på samme måde med mine svigerforældre. Vi ser dem meget tit, de henter vores datter i vuggestue en gang om ugen plus ser dem som regel også i weekenden. Jeg vil gerne have de får et godt forhold til vores datter, men jeg personligt har ikke brug for at være sammen med dem flere gange om ugen. Vi har ikke de samme issues som jer, min svigermor har bare ikke nogen situationsfornemmelse og (næsten) alt de gør er for deres egen skyld og som oftest på deres præmisser. Synes ikke du udnytter dem som andre skriver, det kommer jo din datter til gode at de får et godt forhold og hun får en stabil hverdag ift. afhentning, når nu I ikke selv altid kan, så må vi mødre lukke ørerne det bedste vi kan

Anmeld

17. december 2012

modesty

Jeg synes bestemt heller ikke at I udnytter dem. De er sammen med deres børnebørn/barnebarn af lyst, ikke af pligt. Det er noget de gør af glæde. Så det er ikke en udnyttelse.

Jeg synes at I med det samme skal komme ud af det økonomiske (afhængigheds)forhold I har til svigerfar, hvor han har adgang til jeres bankkonti. Det er totalt grænseoverskridende og hører ingen steder hjemme. De eksempler du kommer med i den anden tråd, er efter min mening SLET ikke legitim grund til at lade svigerforældrene have 100% adgang til ens økonomi. Vi kommer alle ud i praktiske problemer m.h.t. pengeoverførsler, det betyder ikke at vi lader svigerfar have adgang til vores konti. Og at han også har adgang til sin datters konti vidner om en meget mærkelig og helt skæv magtbalance i familien. Få hans fingre ud af jeres økonomi med det samme, vil være mit råd.

Du skriver i den anden tråd at du ikke har noget imod at han har den fuldmagt, men det er jo helt tydeligt at det skaber problemer i jeres forhold - det skriver du jo selv. Så gør noget ved det.

Anmeld

17. december 2012

Fru Hansen

Ej, altså jeg bliver da helt forbavset over din holdning.
Jeg kender jo kun det du skriver her. Men for søren da. I tre forskellige debatter vil du/i gerne have svigerfars hjælp, men at der er så meget galt fra svigerfars side.
Men hvor møder i dem selv på midten? Det kan jeg ikke rigtig se.

Mht. gaven i den ene debat, så er i fælles om en gave, i min verden betyder det at man betaler 50/50(eller tæt på) til gaven. Ellers er i jo ikke reelt fælles.
Og mht. bankkontoen, så vil i gerne have hans hjælp hvis i ikke lige selv kan, men når han så (hjælper jer) med at overføre til ham selv er det ikke i orden.
Og i denne debat fortæller du at i er AFHÆNGIGE af deres hjælp for at jeres hverdag kan hænge sammen. Men du gider kun besøge dem når det er nødvendigt. Hvor er taknemmeligheden henne? Ja, selvfølgelig er det for børnenes og svigernes egen skyld. Men det er immervæk allermest for jeres skyld da jeres hverdag ellers ikke hænger sammen.

Hvis du vil have dig en hjælper der kan gøre alt 100% som du vil have det og ikke stille modkrav må du købe dig til en hjælper i stedet for at bruge svigerfar.  I må tage det sure med det søde og som jeg ser det her er begge sider vist lige "sure"/søde.
Lær at klare jer selv eller tag svigerfar som han er!

Måske lidt hårdt skrevet men tro mig det er kærligt ment. Dine børn har ikke glæde af at jeres forhold er så køligt - tværtimod, de kan altså også godt mærke det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.