Jeg tror det er en god blanding af alle ovennævnte faktorer, men jeg tror også at vi som forældre i dagens Danmark er meget obs på at gøre alting "rigtig" og at børnene nogle gange måske er for beskyttede.
Jeg kan da sagtens høre mig selv sige " nej, det må Alberte ikke få", hvortil f.eks farmor siger "hvorfor" og jeg svare " jamen, det skriver Sundhedsstyrrelsen/sundhedsplejersken ect".
Herhjemme kan jeg give et utal af eksempler på ting folk har sagt eller spurgt om, ja eller købt, hvor jeg har sagt at det bruger vi ikke, spiser ikke eller gør ikke. Vil så tilføje at efterhånden som Alberte er blevet ældre er jeg blevet mindre "hysterisk" og gør det jeg mener er bedst for min datter.
Dertil vil jeg sige, at min datter (endnu) ikke har været syg kun af snot og så har hun haft 3-dages feberen, så jeg klager ikke. Hun er så hjertebarn, men det ved lægerne ikke hvorfor sker.
Nogle gange tror jeg også at der er børn der bare er mere modtagelige overfor sygdom end andre. Jeg selv har som barn lidt i mild grad af MØB, men slet ikke som min søster. Ellers har jeg kun været forkølet og haft en influenza, udover de selvfølgelig alm. børnesygdomme som skoldkopper. Min søster derimod blev indlagt med AB, har døjet ekstremt med MØB, ofte været syg osv.
/Fenja 
Anmeld