19 ugers tigerspring - erfaringer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2012

Masig

Malli skriver:

Godaften!
Min datter bliver 17 uger imorgen, og har siden hun var 15 uger og 4 dage ændret totalt adfærd! Førhen hvor hun sov rigtig godt om natten, og kun vågnede en gang om natten for at få mad. Oftest noget i stil med at blive puttet mellem 19-20 og vågne mellem 3-5 og sover videre til kl 7-8. Sådan har det bestemt ikke set ud de sidste 10 dages tid. Hun sover uroligt og vågner 2 3 gange i nattens løb for at få mad (hun får flaske) og så vågner hun for good mellem 6-7 og er FRISK! Om dagen sover hun som oftest godt og 2-3 timer 2 gange dagligt og en lille lur på 30-45 min sidst på dagen!

Jeg er ikke i tvivl om at det er er tigerspring, og formentlig 19 ugers springet - så mit spørgsmål er:
" hvordan opførte jeres børn sig ved 19 ugers springet, sov de pludselig dårligere, hvordan var appetiten og hvor længe varede springe??" Har set der står det kan vare op til 6 uger. Arhh....

Vi har lige været der og i ca 2-3 uger vågnede han 6-10 gange om natten!!!!! Jeg var total smadret til sidst.. Men han var så også syg samtidig med så det gjorde det jo ikke bedre.... Han spiste også en del mindre end normalt og gør det stadig... Han er 22 uger nu og sover fint igen om natten, men spiser som sagt stadig ikke så meget mere... Men er også begyndt på grød så kan også være derfor...

Udover det har han været og er stadig ekstremt pylret og det er kun mor der dur det meste af tiden og han skal have opmærksomhed konstant!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Malli

Masig skriver:

Vi har lige været der og i ca 2-3 uger vågnede han 6-10 gange om natten!!!!! Jeg var total smadret til sidst.. Men han var så også syg samtidig med så det gjorde det jo ikke bedre.... Han spiste også en del mindre end normalt og gør det stadig... Han er 22 uger nu og sover fint igen om natten, men spiser som sagt stadig ikke så meget mere... Men er også begyndt på grød så kan også være derfor...

Udover det har han været og er stadig ekstremt pylret og det er kun mor der dur det meste af tiden og han skal have opmærksomhed konstant!!!

Det er nu rart at vide man ikke er alene, selvom det er mega hårdt og opslidende! Det er tydeligt at min datter selv bliver rigtig træt af hendes eget natteroderi, for hun sover 2 lange lure om dagen og kan ikke holde sig vågen særlig længe imellem lurene. håber godt nok snart, det hele vender snart og vi finder den gode rytme uge - selvom det virker uvirkeligt at hun pludselig skulle stoppe og vende tilbage til en normal rytme igen!

Anmeld

17. december 2012

Malli

Frk P. skriver:

Det spring har vi næsten lige overstået, og vores pige var virkelig anderledes i ca seks uger. Hun ville ikke lege det samme mere end få minutter af gangen, spiste flasker hele tiden, ville ikke sidde ved mig og spise, hellere ligge på benene eller ved siden af, lavede ogå sin soverytme om til at stå op kl 7, og var generelt pylret og svær t tilfredsstille. Ud kom en baby der kan gribe om tingene, grine af os når vo er fjollede og nå tæerne så hæng i! Det går over, men det er hårdt mens det står på! Mé. Er jo skønt at se de så har lært nye ting

6 uger! Hold da op, hvor er det dog dejligt for jer at det er overstået!

Det lyder nøjagtig som min pige. Latter bliver hurtigt til gråd/utilfredshed fra det ene øjeblik til det andet. Hun er umulig at give flaske, og får zen ofte slået ud af min hånd, fordi hun ligger og kører rundt og spjætter med arme og ben.

Hvordan sov/spiste din datter om natten?

Anmeld

17. december 2012

Malli

modesty skriver:

Nej, det havde slet ikke noget med sult at gøre. Der sker bare så mange ting i deres hjerne fordi de udvikler sig helt vildt hurtigt. Man må bare acceptere det.  De første 4 måneder tog han typisk 6-8 timer i streg.

Ja man kan jo hverken gøre fra eller til, så man må jo bare tage en dag af gangen

Anmeld

17. december 2012

Blirnokaldrigfru

Malli skriver:

6 uger! Hold da op, hvor er det dog dejligt for jer at det er overstået!

Det lyder nøjagtig som min pige. Latter bliver hurtigt til gråd/utilfredshed fra det ene øjeblik til det andet. Hun er umulig at give flaske, og får zen ofte slået ud af min hånd, fordi hun ligger og kører rundt og spjætter med arme og ben.

Hvordan sov/spiste din datter om natten?

Hun gik fra 1 flaske om natten, til en tre stykker, og ofte en ekstra aften flaske fordi hun var 2 timer om at falde i søvn om aftenen :/ pyha den er virkelig hård :/ og de gange hun spiste om natten, spiste hun mellem 80 og 100 :/ alt for lidt!

Anmeld

17. december 2012

Malli

Frk P. skriver:

Hun gik fra 1 flaske om natten, til en tre stykker, og ofte en ekstra aften flaske fordi hun var 2 timer om at falde i søvn om aftenen :/ pyha den er virkelig hård :/ og de gange hun spiste om natten, spiste hun mellem 80 og 100 :/ alt for lidt!

PRÆCIS som min pige. Vågner ofte, og intet kan få hende til ro, hun skriger som om hun ikke har fået mad i 14 dage, og overfalder flasken når den er lavet, men som du siger så ryger interessen for den hurtigt igen! tak fordi du har lyst til at dele, det er rart man ikke er alene

Anmeld

17. december 2012

Blirnokaldrigfru

Malli skriver:

PRÆCIS som min pige. Vågner ofte, og intet kan få hende til ro, hun skriger som om hun ikke har fået mad i 14 dage, og overfalder flasken når den er lavet, men som du siger så ryger interessen for den hurtigt igen! tak fordi du har lyst til at dele, det er rart man ikke er alene

Det er du hvert fald ikke men krydser fingre for dig, at jeres spring går hurtigere over!!! for 6 uger på den måde - er alt for længe!! :/ vi så vidst lige gået i gang med den næste - øv :/

Anmeld

17. december 2012

Blirnokaldrigfru

Malli skriver:

Det er du hvert fald ikke men krydser fingre for dig, at jeres spring går hurtigere over!!! for 6 uger på den måde - er alt for længe!! :/ vi så vidst lige gået i gang med den næste - øv :/

Anmeld

17. december 2012

Malli

Frk P. skriver:

Pyhaa, jeg håber dette spring i går igennem nu, er hurtigt overstået! Hvir længe er det de siger det kan stå på, og hvad gør det ved din datter i forhold til det spring i lige har været igennem!
Gud hvor må det bare være mega hårdt for de små pusser!

Anmeld

18. december 2012

Masig

Malli skriver:

Det er nu rart at vide man ikke er alene, selvom det er mega hårdt og opslidende! Det er tydeligt at min datter selv bliver rigtig træt af hendes eget natteroderi, for hun sover 2 lange lure om dagen og kan ikke holde sig vågen særlig længe imellem lurene. håber godt nok snart, det hele vender snart og vi finder den gode rytme uge - selvom det virker uvirkeligt at hun pludselig skulle stoppe og vende tilbage til en normal rytme igen!

Her vendte det faktisk nærmest fra den ene dag til den anden igen... Så sov han som han plejede og vågner nu kun 1-2 gange om natten og sover 5 timer ca i løbet af dagen fordelt på 2-3 lure...

Så jo det kan godt lige pludselig stoppe og blive "normalt" igen... Men det er bestemt ikke sjovt mens det står på, men det er heldigvis kun en periode der går over igen.... Så har man lige et par ugers "pause" inden det næste spring hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.