19 ugers tigerspring - erfaringer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.321 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. december 2012

Malli

Godaften!
Min datter bliver 17 uger imorgen, og har siden hun var 15 uger og 4 dage ændret totalt adfærd! Førhen hvor hun sov rigtig godt om natten, og kun vågnede en gang om natten for at få mad. Oftest noget i stil med at blive puttet mellem 19-20 og vågne mellem 3-5 og sover videre til kl 7-8. Sådan har det bestemt ikke set ud de sidste 10 dages tid. Hun sover uroligt og vågner 2 3 gange i nattens løb for at få mad (hun får flaske) og så vågner hun for good mellem 6-7 og er FRISK! Om dagen sover hun som oftest godt og 2-3 timer 2 gange dagligt og en lille lur på 30-45 min sidst på dagen!

Jeg er ikke i tvivl om at det er er tigerspring, og formentlig 19 ugers springet - så mit spørgsmål er:
" hvordan opførte jeres børn sig ved 19 ugers springet, sov de pludselig dårligere, hvordan var appetiten og hvor længe varede springe??" Har set der står det kan vare op til 6 uger. Arhh....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

Malli

16. december 2012

lilledittemor

Malli skriver:

Godaften!
Min datter bliver 17 uger imorgen, og har siden hun var 15 uger og 4 dage ændret totalt adfærd! Førhen hvor hun sov rigtig godt om natten, og kun vågnede en gang om natten for at få mad. Oftest noget i stil med at blive puttet mellem 19-20 og vågne mellem 3-5 og sover videre til kl 7-8. Sådan har det bestemt ikke set ud de sidste 10 dages tid. Hun sover uroligt og vågner 2 3 gange i nattens løb for at få mad (hun får flaske) og så vågner hun for good mellem 6-7 og er FRISK! Om dagen sover hun som oftest godt og 2-3 timer 2 gange dagligt og en lille lur på 30-45 min sidst på dagen!

Jeg er ikke i tvivl om at det er er tigerspring, og formentlig 19 ugers springet - så mit spørgsmål er:
" hvordan opførte jeres børn sig ved 19 ugers springet, sov de pludselig dårligere, hvordan var appetiten og hvor længe varede springe??" Har set der står det kan vare op til 6 uger. Arhh....

Jeg kan ikke lige præcis huske dét spring.

Men fælles for vores var: dårlig søvn, skrigeture inden hun skulle sove - hun blev ofte overtræt. Næsten ingen appetit.
Det kan godt vare op til en seks-syv uger, men jeg synes at de blev nemmere jo længere "ind i det" man kom... og de blev nemmere jo ældre hun er blevet

Anmeld

16. december 2012

Malli

Ditte_Marie skriver:

Jeg kan ikke lige præcis huske dét spring.

Men fælles for vores var: dårlig søvn, skrigeture inden hun skulle sove - hun blev ofte overtræt. Næsten ingen appetit.
Det kan godt vare op til en seks-syv uger, men jeg synes at de blev nemmere jo længere "ind i det" man kom... og de blev nemmere jo ældre hun er blevet

Jeg kan også huske fra min første fødte, at hun havde et spring der var slemmere end de andre. Jeg kan bare ikke huske hvilket det var, og hvor længe det stod på!! Men når jeg læser om dette 19 ugers spring, så står det beskrevet som om det er det væreste og længste!! Frygter hvis vores liv skal være sådan her i 5uger endnu?!!!
Det er godt nok hårdt med alt det natteroderi.

5 ugers springet havde hun også, men det varede kun 5-6 dage så det håbede jeg også dette havde gjort, men nej

Anmeld

16. december 2012

modesty

Malli skriver:

Godaften!

Yep.

Her er der to spring der har været ret heftige - 8 uger og omkring de 19 uger, som dog her startedeallerede ved 16 uger og varede lidt over en måneds tid. Vågnede oftere, havde sværere ved at falde i søvn, mindre appetit.

Det lyder helt normalt - og det går over. 

Anmeld

16. december 2012

Malli

modesty skriver:

Yep.

Her er der to spring der har været ret heftige - 8 uger og omkring de 19 uger, som dog her startedeallerede ved 16 uger og varede lidt over en måneds tid. Vågnede oftere, havde sværere ved at falde i søvn, mindre appetit.

Det lyder helt normalt - og det går over. 

Det lyder som her! Vi havde lige en nat fra ons-tors Hvor hun sov som normalt, fra 19.20 til 05 og så mad og sov vider til 7.30 troede så lige vi var kommet igennem, men nej så kørte møllen igen
Nu synes jeg at jeg har prøvet alt! Givet mad oftere sidst på dagen, for at håbe hun sov godt og længe ford hun måske var mere mæt. Men nej intet hjælper, så nu tager vi bare en dag af gangen, og så bliver alt formentligt snart bedre igen

Anmeld

16. december 2012

modesty

Malli skriver:

Det lyder som her! Vi havde lige en nat fra ons-tors Hvor hun sov som normalt, fra 19.20 til 05 og så mad og sov vider til 7.30 troede så lige vi var kommet igennem, men nej så kørte møllen igen
Nu synes jeg at jeg har prøvet alt! Givet mad oftere sidst på dagen, for at håbe hun sov godt og længe ford hun måske var mere mæt. Men nej intet hjælper, så nu tager vi bare en dag af gangen, og så bliver alt formentligt snart bedre igen

Tja.... M.h.t. søvnen, så sov min søn rigtig godt indtil de 4 måneder, og så begyndte han at vågne hver 1,5 time hele natten igennem. Og det varede indtil omkring de 9 måneder, hvor han så igen kom ned på at vågne 1-2 gange om natten. Da han så begyndte at sove igennem, vågnede han kl 5 hver morgen, og det har stået på i en 3-4 måneders tid efterhånden.

Han har aldrig sovet mere end 2-3 timer sammenlagt over en dag.

Håber at de gode nætter vender hurtigere tilbage hos jer. 

Anmeld

16. december 2012

Malli

modesty skriver:

Tja.... M.h.t. søvnen, så sov min søn rigtig godt indtil de 4 måneder, og så begyndte han at vågne hver 1,5 time hele natten igennem. Og det varede indtil omkring de 9 måneder, hvor han så igen kom ned på at vågne 1-2 gange om natten. Da han så begyndte at sove igennem, vågnede han kl 5 hver morgen, og det har stået på i en 3-4 måneders tid efterhånden.

Han har aldrig sovet mere end 2-3 timer sammenlagt over en dag.

Håber at de gode nætter vender hurtigere tilbage hos jer. 

Puha det lyder hårdt! Var det fordi han var sulten at han vågnede hver 1 1/2 time ? Og hvordan sov han de første 4 måneder? Jeg må være optimistisk og tro på at hun snart finder tilbage til sin gode sove gang igen

Anmeld

16. december 2012

modesty

Malli skriver:

Puha det lyder hårdt! Var det fordi han var sulten at han vågnede hver 1 1/2 time ? Og hvordan sov han de første 4 måneder? Jeg må være optimistisk og tro på at hun snart finder tilbage til sin gode sove gang igen

Nej, det havde slet ikke noget med sult at gøre. Der sker bare så mange ting i deres hjerne fordi de udvikler sig helt vildt hurtigt. Man må bare acceptere det.  De første 4 måneder tog han typisk 6-8 timer i streg.

Anmeld

17. december 2012

Blirnokaldrigfru

Malli skriver:

Godaften!

Det spring har vi næsten lige overstået, og vores pige var virkelig anderledes i ca seks uger. Hun ville ikke lege det samme mere end få minutter af gangen, spiste flasker hele tiden, ville ikke sidde ved mig og spise, hellere ligge på benene eller ved siden af, lavede ogå sin soverytme om til at stå op kl 7, og var generelt pylret og svær t tilfredsstille. Ud kom en baby der kan gribe om tingene, grine af os når vo er fjollede og nå tæerne så hæng i! Det går over, men det er hårdt mens det står på! Mé. Er jo skønt at se de så har lært nye ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.