sne190810 skriver:
Ej, det er jo ikke sjovt 

Øv, jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du må have det.
Jeg har ingen gyldne råd. Mine forældre har selv en Jack Russel,- Molly og min datter er VILD med hende. Nogle gange for meget, men mine forældre har lært hunden (og min datter) at hvis den vil have fred skal den gå ud i sit hus. Der er fred og min datter skal lade Molly være når hun er derude. Den har sådan et 'hus' som normalt er til når man kører med hunde i bilen, men det står ude i gangen til daglig og fungere som hundens kurv. Det er helt fair at hun ikke gider lege 24-7, som min datter jo sagtens kunne men så skal hun gå ud i sin kurv.
1 gang har hun knurret af min datter, der tog min far hende i nakkehårerne og kastede hende ud i kurven (overdrivelse fremmer forståelse
) med hård og kontant tone skældte hende ud.
Jeg syntes det er synd at i skal gå og være bange for at hunden bider, for det er opslidende i længden. Din datter bliver kun større, vildere og måske mere interesseret i hunden, så der bliver nødt til at komme lidt andre boller på suppen fra din fars og stedmors side. Håber på det bedste for jer 
Det er nemlig overhovedet ikke sjovt, og føler mig virkelig dybt provokeret, for det er da en ganske alvorlig sag! Også selvom jeg godt ved, at de ikke mener noget ondt med det. Bare dårlig stil af min stedmor overhovedet at lave det opslag.
Jeg synes også det er vigtigt, som i din datters tilfælde, at barnet kan respektere hundens grænser, og det er også vigtigt for os ift. Rose - ville næsten ønske, det "Bare" var det, for så kunne vi ligesom løse det, men hun er slet ikke interesseret i C. Og synes det lyder som en meget fornuftig reaktion, hunden her får bare et rimelig fast "nej", men de gange han "angreb" på den anden side af døren, fik han ikke rigtig skæld ud, og lige der er det da SÅ vigtigt at vise hunden, at den er seriøst på afveje!
Tak
Anmeld