Ændring af søvnrytme - behov for amning ved begge bryster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.756 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. december 2012

Michalala

Min datter er 3,5 mnd og har her den sidste uges tid ændret totalt søvnrytme. Dvs at hun sover meget mindre end hun plejer, hvor hun før tog ca 4 timer i streg tager hun nu 2 og nogle gange kun 1 time. Ofte græder hun når hun blir lagt til at sove, hvilket hun ikke har gjort før. Kom så til at tænke på om det er fordi hun ikke er helt mæt når hun bliver lagt til at sove. Mon jeg skal til også at give en tår fra bryst 2? Hvornår er det normalt at man begynder at amme ved begge bryster?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

modesty

Jeg begyndte at amme fra begge bryster deromkring. Prøv det - men det er ikke sikkert at det virker. Pludselige ændringer i søvnmønster er ret normalt og kan skyldes meget andet end søvn (tigerspring f.eks). Men jeg ville helt klart prøve. 

Anmeld

15. december 2012

LR85

Michalala skriver:

Min datter er 3,5 mnd og har her den sidste uges tid ændret totalt søvnrytme. Dvs at hun sover meget mindre end hun plejer, hvor hun før tog ca 4 timer i streg tager hun nu 2 og nogle gange kun 1 time. Ofte græder hun når hun blir lagt til at sove, hvilket hun ikke har gjort før. Kom så til at tænke på om det er fordi hun ikke er helt mæt når hun bliver lagt til at sove. Mon jeg skal til også at give en tår fra bryst 2? Hvornår er det normalt at man begynder at amme ved begge bryster?

Jeg ammede fra begge  bryster fra starten af, det brød jeg mig mest om. 

Men synes da bare du kan prøve. Det skader jo ikke 

Anmeld

15. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ammede kun thea ved et bryst af gangen. Det samme gør jeg med alberte, der nu er 5 mdr gammel.

Jeg vil mene du bare ska prøve dig frem, og se hva der virker. Vh stine

Anmeld

15. december 2012

CaWi

Prøv at tilbyd bryst nr to, når den lille har spist op af det første. Og så prøv at lægge til lidt oftere om aftenen inden natten. Gerne hver halve til hele time, så guldklumpen bliver fyldt godt op til natten

Kan ikke selv huske hvor gammel min var da jeg begyndte at tilbyde begge bryster. Men jeg prøvede mig bare frem. Og fandt ud af det virkede.

Derudover kan det også være tigerspring/appetitspring og hvad folk nu ellers kalder det. Så jeg ville tilbyde bryst nr to, og er det ikke nok, ja så er barnet nok i gang med at øge din mælke mængde

Anmeld

15. december 2012

modesty

Hov, "meget andet end SULT" skulle der selvfølgelig have stået i mit indlæg her ovenover. 

Anmeld

16. december 2012

spj

Min dreng er også lige knap 3,5 mdr. Jeg begyndte at give han fra begge om aften da han var omkring 1,5 mdr, og begyndte han at sove fra 22 til omkring 4-5 stykker. Før vågnede han hver 2.-3. time.
Da han var omkring 2 mdr begyndte han, at få fra begge ved hver amning fordi han virkede sulten og ikke sov særlig længe af gangen. Det gjorde jeg fik en meget gladere og veltilpas dreng.
Det skal så også lige siges, at han er en meget stor dreng.

Jeg synes helt sikkert du skal prøve med begge, så i kan få noget mere søvn. Der sker jo ikke noget ved at prøve.

Anmeld

16. december 2012

Michalala

modesty skriver:

Jeg begyndte at amme fra begge bryster deromkring. Prøv det - men det er ikke sikkert at det virker. Pludselige ændringer i søvnmønster er ret normalt og kan skyldes meget andet end søvn (tigerspring f.eks). Men jeg ville helt klart prøve. 

Tak. Jeg har gjort forsøget her i dag og syntes overhovedet ikke det har ændret noget. Men vil lige give det en chance. Det har stået å over en uge, det syntes jeg er lidt langt tid hvis det er tiger- eller appetitspring.

Anmeld

16. december 2012

Michalala

CAWI skriver:

Prøv at tilbyd bryst nr to, når den lille har spist op af det første. Og så prøv at lægge til lidt oftere om aftenen inden natten. Gerne hver halve til hele time, så guldklumpen bliver fyldt godt op til natten

Kan ikke selv huske hvor gammel min var da jeg begyndte at tilbyde begge bryster. Men jeg prøvede mig bare frem. Og fandt ud af det virkede.

Derudover kan det også være tigerspring/appetitspring og hvad folk nu ellers kalder det. Så jeg ville tilbyde bryst nr to, og er det ikke nok, ja så er barnet nok i gang med at øge din mælke mængde

Jeg har forsøgt mig med det her i dag og syntes ikke rigtig det har ændret noget. Men hvis hun er ved at øge mælkeproduktionen er det så ikke en lang periode at gøre det over (over en uge)?

Anmeld

16. december 2012

Michalala

spj skriver:

Min dreng er også lige knap 3,5 mdr. Jeg begyndte at give han fra begge om aften da han var omkring 1,5 mdr, og begyndte han at sove fra 22 til omkring 4-5 stykker. Før vågnede han hver 2.-3. time.
Da han var omkring 2 mdr begyndte han, at få fra begge ved hver amning fordi han virkede sulten og ikke sov særlig længe af gangen. Det gjorde jeg fik en meget gladere og veltilpas dreng.
Det skal så også lige siges, at han er en meget stor dreng.

Jeg synes helt sikkert du skal prøve med begge, så i kan få noget mere søvn. Der sker jo ikke noget ved at prøve.

Tak for svar. Jeg har forsøgt med begge bryster i dag og syntes desværre ikke det har ændret det store. Men vil lige give det lidt tid. Og hvis det er appetitspring, så har det varet over en uge og det syntes jeg er lidt længe, er det ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.