Laulund87 skriver:
Maria starter i børnehave på mandag og jeg tænker allerede på overgangsjakke til forår/sommer. (Ja jeg er tidligt ude, men jeg elsker planlægning
)
Vi var til samtale i onsdags og der fik vi at vide at vi godt kunne forberede os på at hun vil slide overtøjet rigtig meget ift i vuggestuen plus at det er en legeplads med mange bakker og sjap, så vi skulle anskaffe os termostøvler.
Så tænker jeg om en jakke til foråret skal være en billig fra H&M f.eks fordi den alligevel vil blive godt brugt eller jeg skal tænke modsat at det skal være en dyrere, f.eks Danefæ, fordi det skal være kvalitet der skal kunne holde til lidt af hvert
(Kan jo spare mange penge ved at købe nu!)
Erfaringer modtages med kyshånd
Uhh, det er altså en stor ting når de starter i børnehave eller i det hele taget når en ny milepæl i lovet.
Jeg kan kun nikke genkendende til at tøjet slides op på en helt anden måde end i dagplejen.
Mht. Jakke så tror jeg ( skriver tror, da mindatter begyndte juni, så jakken var ikke noget der blev brugt ret meget) jeg vi, købe en kvali jakke. Jeg vil nok købe den brugt og så købe en til pænt brug også.
Men igen det afhænger af hvor meget den bliver brugt -altså børnehavejakken.
F.eks. Har vi købt en brugt kvali vinterjakke, som er den eneste vinterjakke hun har.
Termostøvlerhar hun også, selvom jeg har svoret hun aldrig skulle have. Jeg gemmer dem i væk i børnehaven de dage hvor de ikke er nødvendige, så hun bruger de andre vinterstøvler. Termostøvler er gode til sjap, men bevægelsen hæmmes altså en del i dem og pasformen er jo heller ikke fantastisk.
Andre gode råd er gode hjemmesko med en slags sål, ballerinaer eller andet. Der er sand, sjap og tis på gulvene

Og så bukser med elastik i livet, så man selv kan spurte på toilet i sidste øjeblik.