skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.603 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2012

Mor til Frederic og Freya

Freya pigen på snart 8 mdr havde feber for nogle uger siden og været snottet i ved gud hvor længe + lidt hoste..

- Hun er den sidste uge begyndt at drikke meget - altså rigtig meget og kan tømme en flaske med 260 ml flere gange om dagen og om natten.

- Plejer at sove 10 - 11 timer, hvor vi kun var inde 0-3 gange for at give sut.

- Men nu vågner hun efter få timer og bare skriger i vilden sky. Sidste nat skreg hun stort set i 4 timer, hvor vi sad derinde på skift. Først efter endnu 260 ml vand lagde hun sig til at sove. Hun kan vågne hver time - hver anden time og bare skrige. I nat sad ruben derinde i 1 time og 15 min., hvor hun bare skreg. Det stoppede først da hun fik panodil og tømte igen flasken. Alle de skrigeture stilner en smule af når man lægger en hånd på hendes brystkasse/mave

- Her til morgen lavede jeg en lille flaske på 80 ml vand og stillede den på gulvet. Hun kravlede hen - tog den - lagde sig på ryggen og tømte den på få minutter..

Hun startede indkøring i dp den 3 dec og det tager bare lang tid med hende. den første uge var hun der max i 1½ time, nu er hun oppe på 6 timer - men sover de 4 af dem... Dp mener det er en nartulig reaktion på alt det nye, da freya er en der reager på alt.

Jeg er på bar bund...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

Lotus86

Jeg har desværre ikke lige noget klogt at sige, men jeg ville i hvert fald lige give lægen et kald, bare for en sikkerheds skyld.

Anmeld

14. december 2012

Giraffen

Mor til Frederic og Freya skriver:

Freya pigen på snart 8 mdr havde feber for nogle uger siden og været snottet i ved gud hvor længe + lidt hoste..

- Hun er den sidste uge begyndt at drikke meget - altså rigtig meget og kan tømme en flaske med 260 ml flere gange om dagen og om natten.

- Plejer at sove 10 - 11 timer, hvor vi kun var inde 0-3 gange for at give sut.

- Men nu vågner hun efter få timer og bare skriger i vilden sky. Sidste nat skreg hun stort set i 4 timer, hvor vi sad derinde på skift. Først efter endnu 260 ml vand lagde hun sig til at sove. Hun kan vågne hver time - hver anden time og bare skrige. I nat sad ruben derinde i 1 time og 15 min., hvor hun bare skreg. Det stoppede først da hun fik panodil og tømte igen flasken. Alle de skrigeture stilner en smule af når man lægger en hånd på hendes brystkasse/mave

- Her til morgen lavede jeg en lille flaske på 80 ml vand og stillede den på gulvet. Hun kravlede hen - tog den - lagde sig på ryggen og tømte den på få minutter..

Hun startede indkøring i dp den 3 dec og det tager bare lang tid med hende. den første uge var hun der max i 1½ time, nu er hun oppe på 6 timer - men sover de 4 af dem... Dp mener det er en nartulig reaktion på alt det nye, da freya er en der reager på alt.

Jeg er på bar bund...

jeg tror det er naturligt at børn reagerer med det eneste de kan kontrollere - nemlig maden

Vores pige er 9 måneder og vi har også bøvlet en del med maden gennem tiden

Vi var helt oppe på at gi hende mad hver 2. time (kl 8 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18 - 20) hvor kun måltid kl 20 var en flaske, resten var grød, brød osv

det gjorde at jeg ku sku op 1 gang om natten for at gi hende mad

Så når du fortæller om alle flaskerne så tænker jeg om hun får nok fast føde? 

Anmeld

14. december 2012

Nemesis

hvis hun har været/er snottet ville jeg få tjekket hendes ører. Har hun for højt tryk kan det gøre hammer nas og suttebevægelsen og synkebevægelsen kan lindre det og derfor drikker hun måske så meget fra flasken.
Det ville også forklare at hun vågner for når hun flytter sig i sengen ændrer trykket sig og så gør det nullernaller.

Gå til en ørelæge og få hende tjekket..ikke bare egen læge, men en rigtig ørelæge. Det kræver ikke henvisning.

sisse

Anmeld

14. december 2012

Giraffen skriver:

jeg tror det er naturligt at børn reagerer med det eneste de kan kontrollere - nemlig maden

Vores pige er 9 måneder og vi har også bøvlet en del med maden gennem tiden

Vi var helt oppe på at gi hende mad hver 2. time (kl 8 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18 - 20) hvor kun måltid kl 20 var en flaske, resten var grød, brød osv

det gjorde at jeg ku sku op 1 gang om natten for at gi hende mad

Så når du fortæller om alle flaskerne så tænker jeg om hun får nok fast føde? 

Ja hun spiser som en hest..

- morgenmad; - hirseflager med boghvede gryn blandet med sødmælk og vand. dertil vand i kop.

- formiddags frugt med brød til og vand.

- middags mad; rugbrød og grød + vand/mælk.

- eftermiddags frugt med brød til og vand.

- aftensmad; det samme som os - alt efter hvad vi får blive hendes enten blendet eller skåret i små tern hun selv gumler på. Rugbrød med leverpostej (igår spiste hun 2 stykker til aften) dertil vand/mælk. Hvis vi får noget der slet ikke er egent til hende, får hun lov at smage vores og så ellers grød.

- godnat og sov godt amning. hvor der så plejer at være ro til næste morgen... Hun har aldrig været en der spiser/drikker om natten.

Anmeld

14. december 2012

Nemesis skriver:

hvis hun har været/er snottet ville jeg få tjekket hendes ører. Har hun for højt tryk kan det gøre hammer nas og suttebevægelsen og synkebevægelsen kan lindre det og derfor drikker hun måske så meget fra flasken.
Det ville også forklare at hun vågner for når hun flytter sig i sengen ændrer trykket sig og så gør det nullernaller.

Gå til en ørelæge og få hende tjekket..ikke bare egen læge, men en rigtig ørelæge. Det kræver ikke henvisning.

sisse

Tak...

Ville hendes skrigeri så ikke aftage når hun kommer på arm og derved sætter mere op? eller er det bare en skrøne at det 'kun' gør ondt når hun ligger ned... Der er intet om dagen når hun tager sine 3 lure i barnevogn, der ligger hun også vandret..

Men helt klart de skal tjekkes, så vi ved om det er dem eller ej.

Anmeld

14. december 2012

Tulle28

Nemesis skriver:

sisse

Nemlig... Min datter havde væske på ørerne og hang i mine bryster natten lang Der fik vi også at vide at det var fordi det lindrer at synke, og ja, brysterne lindrer jo også i kraft af trøst.

Ville helt sikkert smutte forbi ørelægen!

Anmeld

14. december 2012

Lotus86 skriver:

Jeg har desværre ikke lige noget klogt at sige, men jeg ville i hvert fald lige give lægen et kald, bare for en sikkerheds skyld.

tak for svar...

vil ringe og høre dem af...

Anmeld

14. december 2012

Nemesis

Mor til Frederic og Freya skriver:

Tak...

Ville hendes skrigeri så ikke aftage når hun kommer på arm og derved sætter mere op? eller er det bare en skrøne at det 'kun' gør ondt når hun ligger ned... Der er intet om dagen når hun tager sine 3 lure i barnevogn, der ligger hun også vandret..

Men helt klart de skal tjekkes, så vi ved om det er dem eller ej.

er der væske derinde behøver det ikke aftage og især ikke hvis trykket samtidig er for højt..så er det som i en flyvemaskine hvor det først holder op når du får udlignet trykket...derfor synkebevægelserne/sutteriet.

Jo men hvis i tænker over tidshorisonten så er hendes lur nok ikke så lang som det interval hun når at sove i, om aftenen inden hun vågner. Så har snotten nået at lukke helt til og det trykker derfor endnu mere.

i barnevognen er hun ude..og det hjælper faktisk på at snotten ikke sætter sig på sammen måde..den kolde og friske luft giver bedre luft i næsen også når man er snottet.

:-) Sisse

Anmeld

14. december 2012

naomi

Nemesis skriver:

sisse

Er helt enig  Det virker SÅ oplagt at det er ørerne. Hun får udlignet trykket i ørerne når hun får sutteflaske og falder derfor til ro. Jeg ville skynde mig til ørelæge med hende hvis jeg var jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.