Anonym skriver:
Så vil jeg rigtig gerne høre jeres tanker og følelser. Vi er uenige herhjemme. Jeg ønsker et barn mere men min kæreste gør ikke og er steriliseret.
Hvordan tackler man det? Et ønske jeg ska leve med evigt som ikke blir opfyldt. Vi kunne jo ikke mødes på midten.
Vi forstår begge hinandens ønsker.
Er der nogen der har oplevet det samme??
Jeg står ikke i samme situation, men min kæreste har aldrig ville have børn, vi har idag en datter på 15 måneder og han ved ikke om han ønsker flere eller ej. Det skal selvfølgelig ikke forståes sådan, at han ikke vil sin datter idag, hun er hans et og alt, men hans liv vil ikke "miste" noget ved kun at have hende, hvorimod jeg meget gerne vil have flere og ville føle at der manglede noget i mit liv.
Når nu din mand har valgt at sterilisere sig, så må han mene helt alvorligt at han ikke ønsker flere - nogle gange kan det dog ændres, hvis manden ønsker det alligevel. I nogle tilfælde kan det "re-opereres".
Det lyder måske lidt hårdere end det er ment, men hvis din mand ikke ønsker flere børn og du gør - ja, så kan det være at det ikke skal være jer to. Eller også skal du acceptere at når du vælger at være sammen med ham, så får du ikke flere børn.
Så det er jo lidt, hvad du kan leve med og ikke leve med. Din mand har taget sit valg, så det er op til dig at tage dit.
Mange kram herfra 
Anmeld