luciabrud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2012

Eliza

i den børnehave jeg arbejder i hedder bruden Jacob. Det ser jeg altså ik noget problem i. Alle er blevet spurgt hvem ville? Smidt i en hat og ja han blev altså trukket  

Velkommen til 2012 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Wimmie

Mutti2B skriver:

Nu er en brud jo en kvinde sååååå

Da jeg var barn blev jeg jo heller ikke optaget på drengenes fodboldhold selvom jeg gerne ville. Nogle ting er for piger og nogle er for drenge. Min holdning

Ville det så efter din mening være ok hvis man lavede et separat optog hvor man kaldte den forreste for en Lucia-brudgom og så måtte drengene deltage dér?

For en gang var det jo også udelukkende mænd der spillede fodbold, men så fik kvinderne også et hold 

Anmeld

13. december 2012

Wimmie

Eliza skriver:

i den børnehave jeg arbejder i hedder bruden Jacob. Det ser jeg altså ik noget problem i. Alle er blevet spurgt hvem ville? Smidt i en hat og ja han blev altså trukket  

Velkommen til 2012 

Nemlig!

Engang måtte kvinder ikke være præster, og der har gennem tiden været adskillige professioner eller sportsgrene som kun måtte varetages af enten mænd eller kvinder - det er da heldigvis fortid i dag.

Anmeld

13. december 2012

MyLove E

Yurie skriver:

Hvad mener i om at en dreng er blevet luciabrud??
Jeg kan ikke se problemet i det, hvis han selv vil.

Jeg syntes det er helt i orden at drenge bliver Lucia gom .. Er sikker på min søn Vil være den smukkeste Luciagom:-):-) Jeg ville være SÅ STOLT :-):-)

Anmeld

13. december 2012

Mutti2B

Wimmie skriver:

Ville det så efter din mening være ok hvis man lavede et separat optog hvor man kaldte den forreste for en Lucia-brudgom og så måtte drengene deltage dér?

For en gang var det jo også udelukkende mænd der spillede fodbold, men så fik kvinderne også et hold 

Nu har jeg jo aldrig sagt at drenge ikke måtte være med i optoget men synes bare det virker helt forkert at en dreng er lucia brud

Anmeld

13. december 2012

Wimmie

Mutti2B skriver:

Nu har jeg jo aldrig sagt at drenge ikke måtte være med i optoget men synes bare det virker helt forkert at en dreng er lucia brud

Det er jo også derfor jeg spørger om det så er ok hvis nu man kaldte det en Luciabrudgom/Luciagom?
Hvis det bare er navnet der generer, så kan man jo bare kalde det noget andet

Anmeld

13. december 2012

Clisolka

Jeg kan ikke se problemet i det - hvis drengen gerne ville, så skal han da have lov til at prøve det 

Anmeld

13. december 2012

Miin'Baby'Mus

Yurie skriver:

Hvad mener i om at en dreng er blevet luciabrud??
Jeg kan ikke se problemet i det, hvis han selv vil.

Jeg så lige nyhederne til aften, netop med drenge som er blevet en del af Lucia optoget. De tog det nu meget pænt, men de syntes ikke selv det var fedt og de syntes at det var en pige ting - Læren sagde at de gør det i fællesskab (tvang eller det er i hvert fald ikke noegt drengene selv tager stilling til) og derfor får mere sammenhold i klassen.

Den ene dreng sagde endda: "Jamen Lucia er en pige" og ja, så jeg må da holde med dem i at det er en pige ting og ikke en drengeting, faktisk virkede det helt mærkeligt for mig at der var så mange drenge med i optoget.

Hvis drengene gerne vil, så skal de da også have lov  det er jo slet ikke det. Men nu virkede de ikke synderligt begejstrede og på min gamle skole var og er det kun pigerne der går optoget  Så for mig er det nok mest naturligt at det kun er pigerne der gør det.

Anmeld

13. december 2012

TNBC

Chel1992 skriver:

Jeg synes ikke en dreng bør være luciabrud, i bund og grund fordi det hele omhandler historien om denne her pige der hed lucia Kan godt forstå at drengene måske også gerne vil være med og fred være med det men synes bruden skal være en pige Og ved fra min egen generation så var det også alle pigernes drøm at få lov til at blive brud. Og kan selv huske det ene år hvor jeg blev det - var pavestolt  

Tror ikke jeg ville blive rasende hvis det var en dreng der førte optoget men ville nok rynke panden lidt i undren

jeg har personligt aldrig haft en drøm om det...

Anmeld

14. december 2012

MortilElias2010

Fred være med DET! Selvfølgelig kan han det hvis det er af egen fri vilje og ikke påduttet ham eller hende, den der nu bliver valgt. Christ, hvad man da ikke kan himle op om i denne verden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.