Efter ægudtagning. av av av!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.424 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. december 2012

babyolesen

Jeg fik i går taget 15 æg ud, efter at have ruget på fine 21 æg. Jeg er temmelig overstimuleret, og min mave/underliv er fyldt med væske.

Det gør virkelig avs. Jeg kan næsten ikke gå, ligge, sidde. Heldigvis bløder jeg stort set ikke.

Det værste ved denne situation er, at de ikke vil ligge æg op før jeg har haft 2 mens, da de er bange for, at jeg bliver meget syg af det, når jeg er så overstimuleret.  Psykisk magter jeg bare ikke og vente længere. Men de ved jo hvad de gør.

Heldigvis vil de ligge 2 æg op, så vi må håbe der bliver noget ud af begge to, så ikke vi skal igennem denne omgang en gang til.

Min mand sagde i går aftes, at hvis han havde vist, at jeg skulle have så mange smerter, have han nok overtalt mig til at adoptere.

Det var så følelsesmæssigt hårdt for ham, under indgrebet, at han måtte ligge sig på gulvet. Jeg fik morfin x3, men kunne uden problemer mærke når nålen blev stukket gennem livmodervæggen.

Stor ros til Dronninglund sygehus, de forstår at gøre hele situationen mere værdig og mindre pinefuld.

Jeg fortæller ikke min historie for at skræmme nogen som skal igang. Men gad godt selv have haft fortalt, hvor mange smerter der er indvolveret, før vi skulle igang med behandlingen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

tarkoflen

Åhh hvor er det bare træls for dig og jer!

Har en veninde, der blev overstimuleret og hun fortalte godt hvor skrækkeligt det var!

Jeg håber snart det bliver bedre for dig!

Det gjorde også møg ondt på mig at få taget æg ud og alt det medicin jeg fik, det hjalp ikke! Så det er du ikke alene om!

Anmeld

13. december 2012

babyolesen

tarkoflen skriver:

Åhh hvor er det bare træls for dig og jer!

Har en veninde, der blev overstimuleret og hun fortalte godt hvor skrækkeligt det var!

Jeg håber snart det bliver bedre for dig!

Det gjorde også møg ondt på mig at få taget æg ud og alt det medicin jeg fik, det hjalp ikke! Så det er du ikke alene om!

Tror at det gør ondt på de fleste. Der er heller ikke nogen der har lovet, at det er smertefrit, men syntes ikke der er tilstrækkelig opslysning om, hvor mange smerter der kan være involveret.

Hvor lang tid gik der, inden din veninde og dig var smertefri igen?

Anmeld

13. december 2012

tarkoflen

babyolesen skriver:

Tror at det gør ondt på de fleste. Der er heller ikke nogen der har lovet, at det er smertefrit, men syntes ikke der er tilstrækkelig opslysning om, hvor mange smerter der kan være involveret.

Hvor lang tid gik der, inden din veninde og dig var smertefri igen?

Jeg har indtil flere veninder der slet ikke kunne mærke æu, blandt andet hende der blev overstimuleret!

Hmm jeg tror hun var sygemeldt i 6 uger, men mener mest det var fordi hun fik en blodprop i lungen oveni det hele! Hun var disponeret for det! Men mener altså ikke at selve overstimuleringen tog mere end nogle dage, men hun var inde og få tilført væske mener jeg, for at få gang i systemet... Men er ikke helt sikker!

Hvornår viste overstimuleringen sig hos dig? Er det lige nu her eller nogle dage siden?

Anmeld

14. december 2012

Nessie

Det lyder da også voldsomt

Håber du kommer hurtigt ovenpå igen.

Fryser de så alle de befrugtede æg ned?

Jeg har lige fået taget æg ud i dag for 6. gang, og har ingen næveneværdige smerter, og tror da at det (heldigvis) er sådan for de fleste.

Håber du snart slipper for at have så ondt

Anmeld

22. december 2012

babyolesen

tarkoflen skriver:

Jeg har indtil flere veninder der slet ikke kunne mærke æu, blandt andet hende der blev overstimuleret!

Hmm jeg tror hun var sygemeldt i 6 uger, men mener mest det var fordi hun fik en blodprop i lungen oveni det hele! Hun var disponeret for det! Men mener altså ikke at selve overstimuleringen tog mere end nogle dage, men hun var inde og få tilført væske mener jeg, for at få gang i systemet... Men er ikke helt sikker!

Hvornår viste overstimuleringen sig hos dig? Er det lige nu her eller nogle dage siden?

Puha, hold da op. Stakkels din veninde.

Jeg fik først smerter nogle få dage op til ægudtagningen, men næsesprayen gav mig depressive tendenser. en uges tid op til ægudtagningen, fik jeg en enormt træthed, blev dårlig efter måltider og var hurtig stakåndet. De mener at det skyldes lav blodprocent. Det døjer jeg stadig lidt med endnu.

Væsken i maven er væk igen nu, og jeg mærker kun nogle enkelte jag i underlivet, som jeg tror er straten på mens nu.

Anmeld

24. december 2012

Tyr72

Overstimulering er ikke sjovt og den bliver forstærket af en evt. gravditet. Det er sikkert derfor at de ikke vil lægge æg op og det skal du være glad for. Når du får lagt fryseæg op er der kun meget få hormoner og intet ubehag overhovedet og du har heldigvis æg til mange forsøg.

Har selv fået to børn, den første ved ivf og den sidste på frost. Første gang blev jeg overstimuleret (har pco) og blev rigtig dårlig og måtte have tappet væske fra bughulen flere gange. Da jeg blev gravid i forbindelse med behandling blev det hele meget værre og jeg troede jeg skulle dø. Anden gang var jeg derfor rystende nervøs, men det var en helt anderledes og smertefri oplevelse med frost. Lægen sagde at qua min forhistorie ville han, såfremt jeg ønskede et 3. barn kun lave frostforsøg, dvs. tage æggene ud og så ventet et par cyklusser med at lægge dem op. Det blev heldigvis aldrig nødvendigt, da 3. graviditet kom helt af sig selv og nu lakker stærkt mod enden.

Prøv evt. at google OHSS eller sen OHSS. Så vil du forstå at det er bedst at vente.

Held og lykke og god jul til dig.

Anmeld

25. december 2012

Bliss

Det er meget lærerigt at høre alle jeres erfaringer!
Jeg overvejer selv at få frosset æg ned i Spanien, kan ikke finde et sted i Sverige som tilbyder 'social freezing' til en kvinde på 43.
Er der nogen her som har erfaringer med Spanien eller Sverige? Evt nogen som kender klinik i Sverig som tilbyder dette til kvinder over 40?
OG er der nogen som er blevet nemt gravide efter de har fået scannet 'kun' 5 antral follikler??
Jeg blev gravid på kun en måned for et år siden, første gang jeg prøvede, men fik missed abortion i 9 uge.
Min egen læge siger at selvfølgelig kan jeg blive gravid naturligt igen, men fertilitetslæger siger jeg skal skynde mig at gå i behandling.Arrgh! Glædelig jul til alle!

Anmeld

26. december 2012

Tyr72

Tja....  Jeg havde kun 3 æg der duede, trods hormonbehandling. Det første blev til min datter, det næste blev til min søn og det sidste sagde jeg selv nej tak til at få lagt op sammen med min søn, da det blev optøet sammen med hans æg, men jeg ikke ønskede tvillinger.

Så det kan sagtens lade sig gøre - også med få æg.

Anmeld

26. december 2012

**Ønskebabyen

babyolesen skriver:

Jeg fik i går taget 15 æg ud, efter at have ruget på fine 21 æg. Jeg er temmelig overstimuleret, og min mave/underliv er fyldt med væske.

Det gør virkelig avs. Jeg kan næsten ikke gå, ligge, sidde. Heldigvis bløder jeg stort set ikke.

Det værste ved denne situation er, at de ikke vil ligge æg op før jeg har haft 2 mens, da de er bange for, at jeg bliver meget syg af det, når jeg er så overstimuleret.  Psykisk magter jeg bare ikke og vente længere. Men de ved jo hvad de gør.

Heldigvis vil de ligge 2 æg op, så vi må håbe der bliver noget ud af begge to, så ikke vi skal igennem denne omgang en gang til.

Min mand sagde i går aftes, at hvis han havde vist, at jeg skulle have så mange smerter, have han nok overtalt mig til at adoptere.

Det var så følelsesmæssigt hårdt for ham, under indgrebet, at han måtte ligge sig på gulvet. Jeg fik morfin x3, men kunne uden problemer mærke når nålen blev stukket gennem livmodervæggen.

Stor ros til Dronninglund sygehus, de forstår at gøre hele situationen mere værdig og mindre pinefuld.

Jeg fortæller ikke min historie for at skræmme nogen som skal igang. Men gad godt selv have haft fortalt, hvor mange smerter der er indvolveret, før vi skulle igang med behandlingen.

Kæmpe krammer til dig - hvordan går det nu?

Vi er også i behandling hos Dronninglund Sygehus, og de er bare så super søde deroppe.
Jeg fik, i modsætning til dig, rigeligt med medicin da jeg fik taget 13 æg ud i Oktober. De blev nødt til at give mig mit tøj på og køre mig ned på "opvågningen" i en kørestol, da jeg var helt omtumlet. Det var jeg så også allerede af de piller jeg skulle tage hjemmefra, og så morfinen oven i, pyhhh.

Jeg havde også smerter en uge efter ÆU, og var bange for at jeg også var blevet overstimuleret, trods jeg kun fik halv dosis (112,5 enheder)
Hvor meget fik du?

Håber du er i bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.