Spiser næsten ikke?? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

MIWULA

Janni. skriver:

Silas har lige haft sådan en periode, vi undlod at give ham opmærksomhed når vi spiste. Det hjalp og nu spiser han gerne 3-4 halve kartofler med diverse tilbehør til om aftenen. 

Håber ikke der er noget alvorligt galt med jeres søn 

Men var det kun hjemme han ikk gad spise? For Jamie spiser heller ikk vuggestuen eller når vi er hjemme hos nogle. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

MIWULA

Den lykkelige skriver:

Altså nu skriver du "spiser ikke noget"... er det som i INTET, eller gnasker han lidt også slut....?
Min datter er lige knapt 22 mdr og hun havde for 2 ugers tid siden en 14 dage hvor hun ikke spiste det store.. tog et par bidder også slut..  vi nåede blive vildt nervøse.. men nu æder hun igen  måske det bare er en periode?  kan også være en tand der ligger og lure måske..

han spiser max 5 bider af havregryn feks. Og sådan er det hele dagen. Og kan mærke han er sulten for han er ked af det og sur. 

Anmeld

12. december 2012

MIWULA

Dorthe1986 skriver:

Emil er 19 måneder og havde også lige lidt tid, hvor han næsten ingenting spiste og guuud, man bliver bekymret.

Men, da jeg så lige så at hans to hjørnetænder i overmunden var på vej, på samme tid, blev jeg lidt roligere Nu spiser han nogen lunde godt igen

Er ret sikker på han har alle tænder men det ville da være rart hvis det bare var derfor.

Anmeld

12. december 2012

MIWULA

K&S skriver:

Måske er der tænder på vej? Ondt i ørene, så det er smertefuldt at synke? 

Anton har haft mange perioder, hvor han har været småtspisende, men der har næsten altid vist sig at være en grund 

Tror ikk det er tænder. Tror han har dem alle. men ja kunne da være man skulle tjekke ørene.

Anmeld

12. december 2012

MIWULA

LR85 skriver:

Tror det er en periode. 

Det har vi også set og havde VIRKELIG mange madproblemer og kampe indtil jeg en dag opgav og accepterede hans 'beslutning'. 

Og siden da har måltiden ikke været en kamp eller besværlighed. 

Jeg har dog stadig svært ved a se ham spise 2 skefulde og sige tak for mad, men det SKAL jeg acceptere. 

Så mit råd er:prøv a lade være med a tænke over det. Han sulter ikke, han har ikke en spiseforstyrrelse og er ikke beregnende på den måde. 

Tilbyd ham evt en rugbrød en time senere, hvis du synes det vil virke godt for jer. 

Tilbyder ham bare hele tiden men det virker bare ikk. så spiser han måske 2 bider også det det. Selvom han virker ked af det fordi han er sulten.

Anmeld

12. december 2012

dukke

Jeg prøvede det med aksel at han ikke rigtig ville spise, jeg prøvede en masse forskellige ting og fandt til sidst lidt som jeg kunne få i ham. Hvis du er nervøs så kontakt lægen

Anmeld

12. december 2012

MIWULA

dukke skriver:

Jeg prøvede det med aksel at han ikke rigtig ville spise, jeg prøvede en masse forskellige ting og fandt til sidst lidt som jeg kunne få i ham. Hvis du er nervøs så kontakt lægen

Okey søde. Håber bare det er en kort tid der bare skal overståes. Men ja ellers må vi en tur til lægen.

Anmeld

12. december 2012

LR85

MIWULA skriver:

Tilbyder ham bare hele tiden men det virker bare ikk. så spiser han måske 2 bider også det det. Selvom han virker ked af det fordi han er sulten.

Jeg ved godt det er sindsygt svært, men stop! 

Jo mere fokus du har på det og din dreng, jo sværere bliver det og jo større en kamp. 

Tilbyd ham til måltiderne, sæt lidt agurk på et lavt bord han kan nå, og tilbyd ham fx rugbrød én gang efter hvert måltid (en time efter fx)

det andet bliver du skør af, og han vil mærke din frustration og uplanlagt samarbejde endnu mindre. 

Jo større problemer vi forældre ligger i mad og ernæring hos børnene, jo større blir problemet. 

Læg det væk, nyd ham og opmuntre ham uden han hele tiden føler han skal spise. 

Anmeld

12. december 2012

K&S

MIWULA skriver:

Hvis han hele tiden spiser en bid her og en bid der, når han måske aldrig at føle rigtig sult - prøv kun at tilbyde ham mad ved de faste måltider (morgenmad, formiddag, frokost, eftermiddag og aftensmad) så der går ca. 3 timer mellem hvert måltid 

Det hjalp rigtig meget herhjemme, da Anton ikke rigtig ville spise 

Anmeld

13. december 2012

Janni.

MIWULA skriver:

Men var det kun hjemme han ikk gad spise? For Jamie spiser heller ikk vuggestuen eller når vi er hjemme hos nogle. 

Ja han gjorde det også i dagplejen. Første gang kontaktede dagplejen os fordi de var sikker på at han var syg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.