nielsen80 skriver:
Hahaha ligefrem blæse hende et stykke(kanon udtryk jeg ikke har hørt et stykke tid)
Jamen jeg er ikke sådan religiøs omkring fuldamning op til 6 måneder, har nok været sådan lidt, at hvis lillepigen ikke blev mæt og/eller begyndte at have vægtproblemer, ja så ville jeg gå i gang. Eller hvis hun viste en overdreven interesse for maden, ja så også ok. MEN intet af disse ting er jo sket endnu, hvorfor jeg stiller mig meget uforstående overfor hendes råd. Og da jeg spurgte ind til det, var hendes svar, at sådan kunne man ikke stille det op. Endvidere er lillepigen altså ikke fremme motorisk - måske endda lidt tilbage -, og hun har haft mange problemer med fordøjelsen de første måneder, så tror virkelig ikke hendes system er klar til det. Igen sagde SPen at sådan kune man heller ikke stille det op......MEN ved ikke hvordan jeg ellers skal stille det op.
Det med antal amninger må vi se på, hun ammer en 10 gange i døgnet, men flere af de amninger er kun en tår at drikke, hvor hun højst tager 6-7 slurke. Resten af amningerne tager ikke mere end 5-10 min, så ser det ikke som et stort problem, men hun skal selvfølgelig ikke blive overvægtigt. Jeg synes bare heller ikke, hun overhovedet er det, hun har elastikker ja, men det har babyer jo......men er selvfølgelig lidt bange for, at jeg ikke ser det, da jeg jo er hendes mor. Men min tanke var, at når man råder babyer som ikke tager på til at begynde på fast føde, bør man så ikke vente længere med fast føde, når baby tager nok på? Nå kan godt være jeg bare blæser hende et stykke
og forsætter som altid......
Forøvrigt tak for link til BLW, det lyder faktisk ret spændende. Kan godt lide tanken!
Og rigtig god jul forøvrigt, håber alt er vel med lillefisen og storsøster.

He he

Jeg tror faktisk det der 4 mdrs. besøg pt. definition går ud på at tale om kost - det gør det ihvertfald ved min SP. Sidst forklarede jeg hende bare at jeg gerne ville fuldamme så længe som muligt og gerne til 6 mdr. og det bakkede hun op om. Hvis I har bøvlet med maven, så tror jeg helt sikkert jeg ville vente... Det ville være så synd, hvis hun fik endnu mere mavevrøvl

For nej, selvfølgelig skal man da ikke være religiøs omkring det med at amme til 6 mdr, men det giver jo god mening at vente når du fortæller om din datter, synes jeg. Det er træls med sådan en SP, for det kan jo netop være rigtig svært især som førstegangsmor bare at lytte til sin egen mavefornemmelse. Og hvis resten af mødrene i din mødregruppe også begynder på grød og os ved 4 mdr, kan det jo også være svært at "gå mod strømmen". Det synes jeg det var med min store datter, der begyndte de allesammen undtagen mig ved 4 mdr. Så havde det været rigtig rart med din SP's opbakning.
Ja... Velkommen til livet som mor

Min mand og jeg talte om at det ikke nødvendigvis er blevet så meget lettere, men det er blevet anderledes. Jeg har eksempelvis lige oprettet et indlæg om raserianfald... Glæææææd dig!
Og rigtig god jul til dig også
Anmeld