Tulle28 skriver:
Jeg ville BLÆSE hende et stykke ville jeg! SST og WHO anbefaler fuldamning til 6 mdr. og når du nu gerne vil amme til 6 mdr. og I ikke har nogen problemer ift. vægt, så synes jeg faktisk det er meget uprofessionelt af hende at råde dig til at gå igang.
Så er der nogen der mener at man kan gå glip af et "vindue", hvis man venter, forstået på den måde at så vil barnet ikke have fast føde, men det lyder i mine ører som det rene fis - altså alle børn spiser jo rigtig mad før eller siden.
Min store datter fuldammede jeg til hun var 6 mdr., derefter gik vi igang med lidt grød, hvilket hun ikke gad, så jeg endte med at fuldamme til næsten 7 mdr. og så gik vi over til BLW ( http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-181 4829.htm). Hun spiser altså helt normalt idag
Jeg tror man kommer længst ved at følge sin egen mavefornemmelse og se på barnet... Og ikke dermed sagt at det ikke er det rigtige for nogen at starte ved 4 mdr., men tror så absolut på at det for de flestes vedkommende er rigtig smart at vente. Så er man også mere sikker på at tarme og andre organer er klar til den faste føde.

Hahaha ligefrem blæse hende et stykke(kanon udtryk jeg ikke har hørt et stykke tid)

Jamen jeg er ikke sådan religiøs omkring fuldamning op til 6 måneder, har nok været sådan lidt, at hvis lillepigen ikke blev mæt og/eller begyndte at have vægtproblemer, ja så ville jeg gå i gang. Eller hvis hun viste en overdreven interesse for maden, ja så også ok. MEN intet af disse ting er jo sket endnu, hvorfor jeg stiller mig meget uforstående overfor hendes råd. Og da jeg spurgte ind til det, var hendes svar, at sådan kunne man ikke stille det op. Endvidere er lillepigen altså ikke fremme motorisk - måske endda lidt tilbage -, og hun har haft mange problemer med fordøjelsen de første måneder, så tror virkelig ikke hendes system er klar til det. Igen sagde SPen at sådan kune man heller ikke stille det op......MEN ved ikke hvordan jeg ellers skal stille det op.
Det med antal amninger må vi se på, hun ammer en 10 gange i døgnet, men flere af de amninger er kun en tår at drikke, hvor hun højst tager 6-7 slurke. Resten af amningerne tager ikke mere end 5-10 min, så ser det ikke som et stort problem, men hun skal selvfølgelig ikke blive overvægtigt. Jeg synes bare heller ikke, hun overhovedet er det, hun har elastikker ja, men det har babyer jo......men er selvfølgelig lidt bange for, at jeg ikke ser det, da jeg jo er hendes mor. Men min tanke var, at når man råder babyer som ikke tager på til at begynde på fast føde, bør man så ikke vente længere med fast føde, når baby tager nok på? Nå kan godt være jeg bare blæser hende et stykke

og forsætter som altid......
Forøvrigt tak for link til BLW, det lyder faktisk ret spændende. Kan godt lide tanken!
Og rigtig god jul forøvrigt, håber alt er vel med lillefisen og storsøster.