Hormonspiral,hvor lang tid skal jeg finde mig i bivirkninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

modesty

Anonym skriver:

Jeg var heller ikke meget for dette præperat! men frygtede hele tiden at være blevet gravid, skete det så skete det og vi ville tage imod en ny bebs med åbne arme og elske det, men det ikke noget vi har lyst til skulle ske, hvis vi selv kunne gøre noget  ved det.

Derfor valgte vi denne løsning, da jeg stadig ammer og kan ikke tage p-piller og mini piller skulle ikke være så sikre, kondom er no-go! kan ik tåle dem.....

Men ringer til lægen, høre ham ad, om det her kan passe

Pøj pøj med at finde dét der fungerer bedst for dig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

hundefreind

Kloster skriver:

Jeg synes, du skal få den ud også overvejer p-stav i stedet for. Den holder 3 år.

Jeg fik kobberspiral og stormblødte 12 dage om måneden, Havde problemer, når vi havde sex og det gjorde ENORM ondt at få den sat op. Var ved at besvime! Fik den taget ud efter 6 mdr og det mærkede jeg heldigvis ikke.

Også ville jeg prøve staven. Vi skal ikke have flere børn, men jeg er heller ikke klar til at blive steriliseret.

Købte staven på apoteket via resept, 1300,- tror jeg den kostede. Tog til gyn. og det tog max 5 min fra jeg kom ind til gyn til jeg gik igen. Vupti 3 års prævention - ingen mens og ingen bivirkninger... Yes det er lige noget for mig...

Og nejjjjjjj den vandre ikke.......... Den sidder fuldstændig samme sted, som for 1 år siden....

Jeg fik den samme spiral lagt op før jeg fik børn.

Og jeg må sige at de kunstige hormoner , hvor end de sider, er noget skidt.

Jeg kan ikke tåle kunstige hormoner men det tog da lægerne over et år at finde ud af.

Få den ud, det er mit råd.

Nogle siger at pessar er for usikkert 98-99%, men vi har nu haft det godt med det. Og så har den en klar fordel. Sex under menstruation er muligt uden blodbad. Den kan lægges op flere timer før forventet samleje og er nem at sætte op. Du mærker den ikke og det gør din mand heller ikke.

Vil i være 100 % sikre kan kondom være suplement.

Anmeld

12. december 2012

Kloster

Anonym skriver:

Jeg ammer stadig, kan p-stav så bruges? og er det ikke lidt ala de samme hormoner den udskiller?

Åh jeg ved ikk, når det er imens amning. Men der er kun 1 hormon i den. Læs evt om den på nettet...

http://www.praeventionssiden.dk/Contraceptivechoices/Multi-yearly/The_rod/index.asp?C=43249412555818055556

Anmeld

12. december 2012

oerbaek

jeg fik lage den samme spiral i oktober og jeg har ingen smerter og bløder næsten ikke. jeg fik at vide på sygehuset hvor jeg fik den lagt at jeg skulle være meget tålmodig i 3-5 måneder. 

Anmeld

12. december 2012

Nitz - <3 David

Jeg syns os den var træls i starten.. Nu har jeg haft den i 7 mdr. De første 3 mdr var meget uregelmæssige.. jeg blødte meget, og også med lidt væv lignende i.. jeg havde de vildeste mens smerter. især den første måned. men min læge (og en veninde) havde fortalt at de første måneder er ikke sååå sjove..
Men idag er der intet.. jeg mærker knap nok til mens.. Det er max 3 dage med lidt pletblødning.. Og mens smerterne (som før, på p-piller, var meget voldsomme) er næsten helt væk..

Du kan jo altid kontakte din læge, og fortælle om dine bivirkninger.. Men jeg tror han/hun ber dig se tiden an en måneds tid..

Håber du snart er over det, så du kan nyde det i stedet for..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.