Omgangssyge/roskildesyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.524 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. december 2012

grinny

Hvor lang tid har man sådan noget skidt?

Startede søndag aften med meget ondt i maven og havde det bare rigtig elendigt, meget tidligt mandag morgen kastede jeg op og så gik det ellers i gang 

Nu her i nat har jeg været på toilettet hvert 10. minut - fra kl. 24 - 6.30

Kaster ikke op mere, kun diarre, men hvor længe bliver det ved?

Min bagdel er rent ud sagt tyndslidt nu og vil faktisk bare gerne være rask 

Har aldrig i mine 24 år haft roskildesyge så dette er noget helt nyt for mig 

(undskyld de klamme detaljer  )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

B&J

jeg vil få en til at hoppe på apoteket for dig der kan man få noget der kan stoppe det lidt for dig, for ja en røv får det af helvede til--- så du kan få noget der kan stoppe det, men  surmælks produkter er super godt ristede toast osv for at alt det nede i maven skal blive sig selv igen

håber det snart er slut

Anmeld

12. december 2012

tweety2060

grinny skriver:

Hvor lang tid har man sådan noget skidt?

Startede søndag aften med meget ondt i maven og havde det bare rigtig elendigt, meget tidligt mandag morgen kastede jeg op og så gik det ellers i gang 

Nu her i nat har jeg været på toilettet hvert 10. minut - fra kl. 24 - 6.30

Kaster ikke op mere, kun diarre, men hvor længe bliver det ved?

Min bagdel er rent ud sagt tyndslidt nu og vil faktisk bare gerne være rask 

Har aldrig i mine 24 år haft roskildesyge så dette er noget helt nyt for mig 

(undskyld de klamme detaljer  )

Stakkels dig.
Varighed er svært at sige, alt fra 24 til flere dage.... Hvis du er rigtig hårdt ramt kan det godt tage længere tid. Fordelen er at du ikke længere kaster op, så noget tyder på bakterierne\virussen skal det sidste stykke vej gennem tarmen... Krydser for du er ovenpå snart og kan nyde julen
Husk at drikke godt med væske!
God bedring!!

Anmeld

12. december 2012

grinny

B&J skriver:

jeg vil få en til at hoppe på apoteket for dig der kan man få noget der kan stoppe det lidt for dig, for ja en røv får det af helvede til--- så du kan få noget der kan stoppe det, men  surmælks produkter er super godt ristede toast osv for at alt det nede i maven skal blive sig selv igen

håber det snart er slut

Kunne godt være jeg skulle få kæresten til at hoppe på apoteket for det begynder virkelig at svie en del 

Har siden søndag aften kun fået en halv pakke mariekiks i mig og så en masse vand, har ikke rigtig ville springe ud i noget andet mad, men kastede slet ikke op igår så kan nok godt prøve med noget rigtig mad

Anmeld

12. december 2012

grinny

tweety2060 skriver:

Stakkels dig.
Varighed er svært at sige, alt fra 24 til flere dage.... Hvis du er rigtig hårdt ramt kan det godt tage længere tid. Fordelen er at du ikke længere kaster op, så noget tyder på bakterierne\virussen skal det sidste stykke vej gennem tarmen... Krydser for du er ovenpå snart og kan nyde julen
Husk at drikke godt med væske!
God bedring!!

Stoppede med at kaste op mandag, så det kan godt være resten bare lige skal ud også, det håber jeg da.

Det med væsken fandt jeg ud af da jeg mandag besvimede efter at have været på toilettet, havde slet ikke tænkt over hvor meget væske man faktisk mister.

Mange tak 

Anmeld

12. december 2012

B&J

grinny skriver:

Kunne godt være jeg skulle få kæresten til at hoppe på apoteket for det begynder virkelig at svie en del 

Har siden søndag aften kun fået en halv pakke mariekiks i mig og så en masse vand, har ikke rigtig ville springe ud i noget andet mad, men kastede slet ikke op igår så kan nok godt prøve med noget rigtig mad

jaaaa så man kan få det stoppet for det er slet ikke sjovt...

og ja rigelige væske og begynd bare på maden for at sætte maven igang igen også

gerne yoghurt og brød

Anmeld

12. december 2012

grinny

B&J skriver:

jaaaa så man kan få det stoppet for det er slet ikke sjovt...

og ja rigelige væske og begynd bare på maden for at sætte maven igang igen også

gerne yoghurt og brød

Det vil jeg prøve at spise så 

Mange tak for de gode råd 

Anmeld

12. december 2012

Frøken J.

grinny skriver:

nej, gør endelig ikke det med roskildesyge! diarre er i det tilfælde din krops måde at rense bakterier ud på, og tager du stoppiller forlænger du bare processen

Anmeld

12. december 2012

Victoria2013

Da jeg havde det for et par år siden og tog til lægen, fik jeg at vide at det var bedst at det gik over af sig selv. Og så skulle jeg drikke cola og spise cultura og bananer, så det fik jeg indkøbt. Jeg husker at jeg sov enormt meget - søvn er virkelig den bedste medicin i det her tilfælde

God bedring

Anmeld

12. december 2012

grinny

Frøken J. skriver:

nej, gør endelig ikke det med roskildesyge! diarre er i det tilfælde din krops måde at rense bakterier ud på, og tager du stoppiller forlænger du bare processen

Min krop har måske renset sig selv i nat så? Det ville da være dejligt for har en fødselsdag imorgen og en på lørdag så har faktisk slet ikke tid til det her 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.