Skal jeg betale? Læs først!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg betale min venindes flybillet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.208 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. december 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den, at min veninde og jeg har booket en weekendtur til udlandet. Vi besluttede i fællesskab at det ikke var nødvendigt med en afbudsforsikring, da vi jo selvfølgelig skulle afsted!

Nu er det beklagelig sket, at jeg ikke kan komme afsted pga sygdom. Jeg meldte det ud til hende 3 uger før afrejse, så hun havde mulighed for at finde en anden at tage med. Det lykkedes desværre ikke.

Det er jo min skyld at vi ikke kommer afsted, men skal jeg så refundere min venindes billet, så hun ikke mister penge på det!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Københavnermor

Fælles ferie, fælles beslutning, fælles afgørelse omkring afbudsforsikring. Du skal IKKE betale noget. Det er bare ærgeligt at jeres tur ikke blev til noget. Men hvis du har det skidt over det, kunne du invitere hende på lækker middag hjemme hos dig med god vin og det hele når du er blevet frisk igen. Det tror jeg jeg ville gøre, så vi stadig havde lavet noget sammen, når nu vores tur desværre blev aflyst. :-)

Anmeld

11. december 2012

pussekat

Anonym skriver:

Sagen er den, at min veninde og jeg har booket en weekendtur til udlandet. Vi besluttede i fællesskab at det ikke var nødvendigt med en afbudsforsikring, da vi jo selvfølgelig skulle afsted!

Nu er det beklagelig sket, at jeg ikke kan komme afsted pga sygdom. Jeg meldte det ud til hende 3 uger før afrejse, så hun havde mulighed for at finde en anden at tage med. Det lykkedes desværre ikke.

Det er jo min skyld at vi ikke kommer afsted, men skal jeg så refundere min venindes billet, så hun ikke mister penge på det!?

hejsa
nej det skal du ikke hun kun have rejse sig så

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

EK's Moar skriver:

Fælles ferie, fælles beslutning, fælles afgørelse omkring afbudsforsikring. Du skal IKKE betale noget. Det er bare ærgeligt at jeres tur ikke blev til noget. Men hvis du har det skidt over det, kunne du invitere hende på lækker middag hjemme hos dig med god vin og det hele når du er blevet frisk igen. Det tror jeg jeg ville gøre, så vi stadig havde lavet noget sammen, når nu vores tur desværre blev aflyst. :-)

Jeg har faktisk betalt hendes billet, fordi jeg har mega dårlig samvittighed, men end ikke et tak har jeg fået, på trods af at jeg faktisk synes at jeg gør noget virkelig sødt, som jeg ikke havde behøvet!

Ellers en god ide med en hyggeaften!

Anmeld

11. december 2012

hesøth

Anonym skriver:

Jeg har faktisk betalt hendes billet, fordi jeg har mega dårlig samvittighed, men end ikke et tak har jeg fået, på trods af at jeg faktisk synes at jeg gør noget virkelig sødt, som jeg ikke havde behøvet!

Hvorfor har du betalt hendes billet? Det kunne hun vel selv gøre hvis hun gerne ville afsted alene..........

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Hvorfor har du betalt hendes billet? Det kunne hun vel selv gøre hvis hun gerne ville afsted alene..........

Jeg har betalt billetten fordi de ikke kunne refunderes og fordi det jo er min skyld at vi ikke kom afsted!

Anmeld

11. december 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Jeg har betalt billetten fordi de ikke kunne refunderes og fordi det jo er min skyld at vi ikke kom afsted!

jeg synes det er fint at betale hvis det fx fjerner din dårlige samvittighed

men jeg synes ikke du kan 1) betale for at afhjælpe  din samvittighed - 2) blive fornærmet fordi hun ikke lige giver dig en klap på skulderen oveni hatten

Det er ikke ment som en fornærmelse, men det ka være hun tænkte at hun havde gjort det samme hvis situationen var omvendt - eller måske er hun så ked/skuffet over i slet ikke kommer afsted at hun ikke lige tænker over hvorvidt du skal ha en ekstra takker oveni

jeg mener bare - der er to sider til alting

øv med ferien - håber da I kommer afsted en anden gang

Anmeld

11. december 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

jeg synes det er fint at betale hvis det fx fjerner din dårlige samvittighed

men jeg synes ikke du kan 1) betale for at afhjælpe  din samvittighed - 2) blive fornærmet fordi hun ikke lige giver dig en klap på skulderen oveni hatten

Det er ikke ment som en fornærmelse, men det ka være hun tænkte at hun havde gjort det samme hvis situationen var omvendt - eller måske er hun så ked/skuffet over i slet ikke kommer afsted at hun ikke lige tænker over hvorvidt du skal ha en ekstra takker oveni

jeg mener bare - der er to sider til alting

øv med ferien - håber da I kommer afsted en anden gang

Jeg betaler nok mest pga min dårlige samvittighed, men samtidig synes jeg måske i virkeligheden ikke at jeg havde behøvet det! Altså jeg ville personligt ikke tage imod pengene, hvis det havde været omvendt

Anmeld

11. december 2012

FrkT

Ja det synes jeg du skal, når I nu ikke fik lavet den afbudsforsikring. Og ville mene det samme, hvis det var hende der ikke kunne tage afsted alligevel.

Men det er jo bare min mening, der er sikkert mange der er uenige med mig..

Anmeld

11. december 2012

Københavnermor

Anonym skriver:

Det var virkelig sødt af dig. :-) Dog unødvendigt, men det ved du jo godt. Hvis vores økonomi kunne bære det, kunne jeg godt have fundet på det samme.. Eller noget lign. mit forslag før med hyggeaften.

Jeg er ked af at hun ikke har sagt tak, men som en anden nævner, kan det være hun er så ærgelig over at turen blev aflyst at hun ikke har tænkt sig om...

Håber i finder ud af det og bare kan 'glemme' det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.