Når man er "bange" for sit værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. december 2012

lisesp83

Selvom jeg har fået nogle gode råd af en veninde, smider jeg lige min situation op herinde også. Måske i har andre gode råd. Her kommer det:

Min datter er 2.8 år snart. Hun har altid sovet godt om natten, men men men, ikke mere!
Hun ser edderkopper alle steder, hun er bange for hendes kommode, for hvad er der i skufferne!! Hun har natlys tændt. Hun bliver oprigtig ked, når jeg forlader rummet.
At sove hos os, er ikke en mulighed, da hun slet ikke falder i søvn. Hun kan snildt være vågen 3 timer, hvis vi tager hende ind til os. .
Hun sover stadig i tremmeseng. Mon den skal skiftes ud?
Om morgenen, når hun vågner ligger hun og synger, der er intet galt om morgenen.
Prøver hun mig evt af?
Hjælp- gode råd modtages

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Muhmi

Puha, det lyder godt nok ikke rart for hende....

Har hun haft en rigtig dårlig oplevelse med en edderkop som du ved af?

Altså, det jeg ville prøve var måske at give en hende en god oplevelse med et af de små grimme kræ... Jeg ville ikke personligt, men min mand er ikke bange for dem og kunne prøve at vise Silas at de ikke er farlige.. Jeg var nemlig ikke bange for edderkopper indtil der en dag var én af tøserne der råbte og skreg fordi jeg tog et stankelben op i hænderne og husker tydeligt at det var derefter at jeg blev bange for dem... Men det var først i skoletiden 3. - 4. klasse eller sådan noget ligende....

Anmeld

11. december 2012

lisesp83

Muhmi skriver:

Puha, det lyder godt nok ikke rart for hende....

Har hun haft en rigtig dårlig oplevelse med en edderkop som du ved af?

Altså, det jeg ville prøve var måske at give en hende en god oplevelse med et af de små grimme kræ... Jeg ville ikke personligt, men min mand er ikke bange for dem og kunne prøve at vise Silas at de ikke er farlige.. Jeg var nemlig ikke bange for edderkopper indtil der en dag var én af tøserne der råbte og skreg fordi jeg tog et stankelben op i hænderne og husker tydeligt at det var derefter at jeg blev bange for dem... Men det var først i skoletiden 3. - 4. klasse eller sådan noget ligende....

Ingen dårlige oplevelser med edderkopper herhjemme. Og normalt er hun ikke bange for at tage fat i de kryb ellers.

Ja det er rigtig synd for hende, igår nussede jeg hende på ryggen, til hun faldt i søvn. Og hun sov hele natten. Men det tog en time, at få hende til at sove. Min lille fis altså

Anmeld

11. december 2012

Muhmi

lisesp83 skriver:

Ingen dårlige oplevelser med edderkopper herhjemme. Og normalt er hun ikke bange for at tage fat i de kryb ellers.

Ja det er rigtig synd for hende, igår nussede jeg hende på ryggen, til hun faldt i søvn. Og hun sov hele natten. Men det tog en time, at få hende til at sove. Min lille fis altså

IIih altså, det lille put!

Hmmm... Hvad siger hun når hun ser de her edderkopper? Er det sådan nogle store nogle der er efter hende eller er de der bare??

Har i evt. et lille spind på hendes værelse som hun kan se??

Anmeld

11. december 2012

lisesp83

Muhmi skriver:

IIih altså, det lille put!

Hmmm... Hvad siger hun når hun ser de her edderkopper? Er det sådan nogle store nogle der er efter hende eller er de der bare??

Har i evt. et lille spind på hendes værelse som hun kan se??

Ingen spind, støvsuger alt hver dag, da hun har astma.

Hun siger der er edderkopper på hendes pude, så hendes lagen, og så hendes dyne. Når jeg så siger haps, så er de væk, så er det kommoden med tøj. Hun spørger hvad der er i skufferne.

Når det så er tjekket, så er det hendes natlampe, den er gal med. Men det går hurtigt over.

Igår måtte jeg fjerne noget af hendes legetøj, da det ikke måtte være der.

Og hun har ikke haft nogle dårlige oplevelser. Hun er dog startet i ny dp, og hun er kommet i selvstændighedsalderen. Måske det spiller ind.

Anmeld

11. december 2012

2babygirls

lisesp83 skriver:

Selvom jeg har fået nogle gode råd af en veninde, smider jeg lige min situation op herinde også. Måske i har andre gode råd. Her kommer det:

Min datter er 2.8 år snart. Hun har altid sovet godt om natten, men men men, ikke mere!
Hun ser edderkopper alle steder, hun er bange for hendes kommode, for hvad er der i skufferne!! Hun har natlys tændt. Hun bliver oprigtig ked, når jeg forlader rummet.
At sove hos os, er ikke en mulighed, da hun slet ikke falder i søvn. Hun kan snildt være vågen 3 timer, hvis vi tager hende ind til os. .
Om morgenen, når hun vågner ligger hun og synger, der er intet galt om morgenen.
Prøver hun mig evt af?
Hjælp- gode råd modtages

min datter på 2.2 er VIIIILD med edderkopper, og jeg lader de døde hænge fordi hun kommenterer dem... Måske du skulle prøve at købe dvd'en minisekterne hvor der er en sød lille edderkop med som hele tiden får ødelagt sig spind?? Den er mega kær den film!!!
Måske hun så synes at edderkopper ikke er så slemme??

Anmeld

11. december 2012

Mor til Mike

lisesp83 skriver:

Prøver hun mig evt af?
Hjælp- gode råd modtages

Tag hende med ud og køb hende en beskytter bamse.

Jeg kender en del der har givet deres børn en "magisk" bamse som beskytter dem mod alt ondt, de fortæller dem at denne bamse har et magisk hjerte som banker så højt når man sover, og det skræmmer alle monstere væk.. 

Ellers fortæl hende at hun ikke må være bange for edderkopper, fordi de passer kun på hende. Når de er i huset er det fordi de holder øje og er med til at gøre huset sikkert, og hvis de sidder i hjørnet på hendes værelse, er det fordi de kigger ned på hende og sørger for at hun har det godt..

Ved begge ting har virket på andre børn.. måske du skulle prøve? Håber hun kommer sig over sin skræk - det er godt nok synd for hende at hun skal være så angst for dem.. 

Anmeld

11. december 2012

2721

Hej

Jeg tror ikke det handler om edderkopper eller hvad der er i skufferne, men ren og skær tryghed. Edderkopper også videre er blot en måde hun kan udtrykke det på.
Du skrev at hun faldt i søvn og sove hele natten da du nussede hende på ryggen og jeg tænker at det er fordi hun fik tanken op på sin trygheds konto og rigtig fik hygget tæt med mor.
Måske hun vil have glæde af ekstra nærkontakt lige inden sengetid for en periode.

Blot lidt tanker fra mig.

Anmeld

12. december 2012

lisesp83

Bøllemyr skriver:

Hej

Jeg tror ikke det handler om edderkopper eller hvad der er i skufferne, men ren og skær tryghed. Edderkopper også videre er blot en måde hun kan udtrykke det på.
Du skrev at hun faldt i søvn og sove hele natten da du nussede hende på ryggen og jeg tænker at det er fordi hun fik tanken op på sin trygheds konto og rigtig fik hygget tæt med mor.
Måske hun vil have glæde af ekstra nærkontakt lige inden sengetid for en periode.

Blot lidt tanker fra mig.

Det viste sig, at hun var bange for de edderkopper, der grangivligt var i hendes tremmeseng.

Så igår skiftede vi den ud med hendes junior seng, og det hjalp. Vi læste en godnat bog, og så sagde jeg nat nat, myssede hende, og gik ud. 20 min efter, sov hun, uden at være ked på noget tidspunkt.

Anmeld

12. december 2012

Gardenia

lisesp83 skriver:

Prøver hun mig evt af?
Hjælp- gode råd modtages

Vi havde en periode med en statue der stod og kiggede på ham om aftenen inde på værelset. Og den talte vi meget om.

Vi talte om at statuer kun står udenfor, at de ikke kan gøre os noget og mor og far jo altid passer på ham, så han har slet ikke noget at bekymre sig om.

Vi fortalte ham altid at han bare kunne kalde og vi var meget large i den periode og kom trofast og med åbne arme, også selvom det var nummer 1500 gang på en halv time... Og sikke der blev snakket statue. Og vi kiggede hvor statuen skulle stå og nej, der var jo ingen statue..

Det stoppede ligeså stille og han har ikke fundet nye ting han skal være bange for. Men jeg tror vi ville gøre det samme igen, få det snakket igennem, kigget på det i løbet af dagen når vi er friske osv  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.