Er du retssekretær eller advokat? Ved ikke hvor jeg finder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

Leneur

Mette. skriver:

Det kan jeg sagtens, vi har adgang til Karnov oppe på universitet. Jeg kommer bare ikke derind før på fredag, da jeg læser til eksamen lige nu - så hvis du kan vente så lang tid, så bare sig til, så skal jeg nok finde den til dig.

Jeg kan sagtens vente til på fredag og pøj pøj både med læsningen og eksamen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

An&Jo

Leneur skriver:

Ok, regner også med det bliver til januar jeg går igang men sikke da et arbejde der ligger forude. Satser på at om et par år, så kan jeg prøve at søge den fulde forældremyndighed igen, for i min verden synes jeg ikke det skal være så problematisk, når han hverken ser hende eller betaler bidrag til hende.
Tak for svar...

hvornår har du sidst søgt fuld??

For forældreansvarsloven er jo lige blevet lavet om her i oktober, så måske der kunne være håb for dig??

Den er lavet om så man nu ikke længere tvinger forældre til at samarbejde som sådan hvis der er kommunikationsbrist, eller den anden bare sætter sig imod fordi de skal være på tværs, så måske der er håb for dig når de slet ikke ser hinanden??

Anmeld

11. december 2012

Leneur

An&Jo skriver:

hvornår har du sidst søgt fuld??

For forældreansvarsloven er jo lige blevet lavet om her i oktober, så måske der kunne være håb for dig??

Den er lavet om så man nu ikke længere tvinger forældre til at samarbejde som sådan hvis der er kommunikationsbrist, eller den anden bare sætter sig imod fordi de skal være på tværs, så måske der er håb for dig når de slet ikke ser hinanden??

25. august sidste år, var vi i landsretten.

Ja håber da også den vil gøre en forskel men jeg håber og tror jo at tiden arbejder til min fordel. At jo længere tid der går, des mere kan instanserne se at han ikke gider hende, så de også synes at det bedste for min datter er at jeg har den fulde.

Vil lige se hvor nemt/svært det er at få pas til hende, inden jeg prøver igen. Hellere være lidt sikker på at vinde, fremfor at "spilde tiden" og tabe.

Der skal nogle ressourcer til og hellere bruge tiden på min datter end på at bruge kræfter på at sætte sig op til at se på ham, for at han så aflyser igen igen. Det tog jo næsten 2 år at komme dertil.

Anmeld

11. december 2012

An&Jo

Leneur skriver:

25. august sidste år, var vi i landsretten.

Ja håber da også den vil gøre en forskel men jeg håber og tror jo at tiden arbejder til min fordel. At jo længere tid der går, des mere kan instanserne se at han ikke gider hende, så de også synes at det bedste for min datter er at jeg har den fulde.

Vil lige se hvor nemt/svært det er at få pas til hende, inden jeg prøver igen. Hellere være lidt sikker på at vinde, fremfor at "spilde tiden" og tabe.

Der skal nogle ressourcer til og hellere bruge tiden på min datter end på at bruge kræfter på at sætte sig op til at se på ham, for at han så aflyser igen igen. Det tog jo næsten 2 år at komme dertil.

jeg forstår dig til fulde..

Jeg håber virkelig at den nye lov gør det lettere for en som dig at få den fulde, så du ikke skal igennem alt det her igen..

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at de dømmer til fordel for dig med det her pas.. hvilket jeg er ret sikker på da du vel ikke er i farezonen for at bortføre din datter til et andet land, men bare tage hende med på ferie..

Anmeld

11. december 2012

Leneur

An&Jo skriver:

jeg forstår dig til fulde..

Jeg håber virkelig at den nye lov gør det lettere for en som dig at få den fulde, så du ikke skal igennem alt det her igen..

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at de dømmer til fordel for dig med det her pas.. hvilket jeg er ret sikker på da du vel ikke er i farezonen for at bortføre din datter til et andet land, men bare tage hende med på ferie..

Uha nej, hvad skulle jeg i udlandet, når hele vores netværk er i DK? Dem kan vi da ikke undvære.
Jeg siger tak og håber også den nye lov er nemmere at bide skeer med. Glæder mig til at høre om nogle der har fået noget positivt ud af den.

Anmeld

14. december 2012

Mette.

Leneur skriver:

T: FA 2003 s. 243 henne??? Det er noget med udstedelse af pas og er sådan set bare nysgerrig på om det ville kunne hjælpe mig til at få pas til min datter udenom hendes biofar, der ikke er i hendes liv og jeg ikke aner hvor bor henne men vi har desværre stadig fælles forældremyndighed.
Håber nogen derude kan hjælpe....

Jeg sidder på universitet nu, men kan ikke finde den dom du har henvist til.. Du har ikke mere info om den eller hvor du har fundet den henne?

Anmeld

14. december 2012

Leneur

Mette. skriver:

Jeg sidder på universitet nu, men kan ikke finde den dom du har henvist til.. Du har ikke mere info om den eller hvor du har fundet den henne?

Kan ikke finde det igen men themis.dk refererer til den. Ved bare ikke om det mest omhandler samvær i udlandet eller om det har noget med samtykke og pas at gøre.
Håber din eksamen gik godt??

Anmeld

14. december 2012

Mette.

Leneur skriver:

Kan ikke finde det igen men themis.dk refererer til den. Ved bare ikke om det mest omhandler samvær i udlandet eller om det har noget med samtykke og pas at gøre.
Håber din eksamen gik godt??

Jeg har endnu ikke kunne finde den og jeg søgte kun i databasen for tidskrifter for familie og arveret.. Den eneste afgørelse som kom frem fra 2003, var om en far som nægtet at udlevere sit barn til moderen, trods hun havde landsrettens ord for barnet skulle være hos hende.

Jeg tror det er, den har kørt i Landsretten også. har kopieret den til dig, så du må gerne læse den, hvis du har lyst.

Jeg har endnu ikke været til eksamen, det var bare spørgetime og derefter eksamen næste fredag, men tak fordi du spurgte.

Anmeld

14. december 2012

Leneur

Mette. skriver:

Jeg har endnu ikke kunne finde den og jeg søgte kun i databasen for tidskrifter for familie og arveret.. Den eneste afgørelse som kom frem fra 2003, var om en far som nægtet at udlevere sit barn til moderen, trods hun havde landsrettens ord for barnet skulle være hos hende.

Jeg tror det er, den har kørt i Landsretten også. har kopieret den til dig, så du må gerne læse den, hvis du har lyst.

Jeg har endnu ikke været til eksamen, det var bare spørgetime og derefter eksamen næste fredag, men tak fordi du spurgte.

Ok og tak fordi du trods alt kiggede efter.
Må jo satse på at rigspolitiet vil udstede et pas til hende pga fravær af biofar.
Går igang med først at kontakte stf til januar og se hvad de siger til det hele.

Anmeld

14. december 2012

Mette.

Leneur skriver:

Ok og tak fordi du trods alt kiggede efter.
Må jo satse på at rigspolitiet vil udstede et pas til hende pga fravær af biofar.
Går igang med først at kontakte stf til januar og se hvad de siger til det hele.

Det var så lidt - hvis du vil have dommen kan du bare sende mig en pb med din mailadresse.

Jeg har kun læst resumeet, så måske der kan stå noget om pas i selve afgørelsen. Jeg håber det hele falder i orden for dig og du får et pas til din datter. Hvor er det træls at skulle kæmpe med sådan noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.