Er du retssekretær eller advokat? Ved ikke hvor jeg finder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.468 visninger
20 svar
0 synes godt om
11. december 2012

Leneur

T: FA 2003 s. 243 henne??? Det er noget med udstedelse af pas og er sådan set bare nysgerrig på om det ville kunne hjælpe mig til at få pas til min datter udenom hendes biofar, der ikke er i hendes liv og jeg ikke aner hvor bor henne men vi har desværre stadig fælles forældremyndighed.
Håber nogen derude kan hjælpe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

hesøth

Hej,

Jeg er ingen af delene, men fandt nedenståede via google. Se kapital 4, § 19, stk. 2, hvor det er muligt uden samtykke! Held og lykke!

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2404

mvh Heidi

Anmeld

11. december 2012

Mette.

T: FA 2003 s. 243 henne??? Det er noget med udstedelse af pas og er sådan set bare nysgerrig på om det ville kunne hjælpe mig til at få pas til min datter udenom hendes biofar, der ikke er i hendes liv og jeg ikke aner hvor bor henne men vi har desværre stadig fælles forældremyndighed.
Håber nogen derude kan hjælpe....

Det er en afgørelse fra tidsskrift for familie og arveret. Du kan ikke sådan bare få adgang til den med mindre du betaler dig fra det via databaser som har afgørelserne liggende.

Jeg kan måske hjælpe dig via studiet, læser jura..

Anmeld

11. december 2012

An&Jo

gå til statsforvaltningen, de kan hjælpe dig med at få pas..

Så bliver der udstedt en tvangsafgørelse fra dem om at det er tilladt for dig at lave pas uden hans underskrift..

Det har jeg oplevet de har gjordt et par gange..

Anmeld

11. december 2012

Leneur

hesøth skriver:

Hej,

Jeg er ingen af delene, men fandt nedenståede via google. Se kapital 4, § 19, stk. 2, hvor det er muligt uden samtykke! Held og lykke!

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2404

mvh Heidi

Det fandt jeg også men vil jo gerne have lidt mere pondus bag end fravær... men tak fordi du googlede det.

Anmeld

11. december 2012

Leneur

Mette. skriver:

Det er en afgørelse fra tidsskrift for familie og arveret. Du kan ikke sådan bare få adgang til den med mindre du betaler dig fra det via databaser som har afgørelserne liggende.

Jeg kan måske hjælpe dig via studiet, læser jura..

Lyder rigtig dejligt hvis du gad det. Det er jo ikke sikkert det er noget jeg kan bruge men så ved jeg jo det....

Anmeld

11. december 2012

Leneur

An&Jo skriver:

gå til statsforvaltningen, de kan hjælpe dig med at få pas..

Så bliver der udstedt en tvangsafgørelse fra dem om at det er tilladt for dig at lave pas uden hans underskrift..

Det har jeg oplevet de har gjordt et par gange..

Ved du så også om det er hver gang hun skal have nyt pas, om jeg ville skulle igennem stf, eller når der foreligger en afgørelse at den er permanent??

Anmeld

11. december 2012

An&Jo

Leneur skriver:

Ved du så også om det er hver gang hun skal have nyt pas, om jeg ville skulle igennem stf, eller når der foreligger en afgørelse at den er permanent??

det er desværre hver gang..

Men hvis han udebliver fra mødet så bliver der bare afsagt afgørelse uden om ham, søg dog i god tid, da det kan trække lidt ud, for han får desværre et par chancer inden de træffer afgørelse for det meste..

Anmeld

11. december 2012

Mette.

Leneur skriver:

Lyder rigtig dejligt hvis du gad det. Det er jo ikke sikkert det er noget jeg kan bruge men så ved jeg jo det....

Det kan jeg sagtens, vi har adgang til Karnov oppe på universitet. Jeg kommer bare ikke derind før på fredag, da jeg læser til eksamen lige nu - så hvis du kan vente så lang tid, så bare sig til, så skal jeg nok finde den til dig.

Anmeld

11. december 2012

Leneur

An&Jo skriver:

det er desværre hver gang..

Men hvis han udebliver fra mødet så bliver der bare afsagt afgørelse uden om ham, søg dog i god tid, da det kan trække lidt ud, for han får desværre et par chancer inden de træffer afgørelse for det meste..

Ok, regner også med det bliver til januar jeg går igang men sikke da et arbejde der ligger forude. Satser på at om et par år, så kan jeg prøve at søge den fulde forældremyndighed igen, for i min verden synes jeg ikke det skal være så problematisk, når han hverken ser hende eller betaler bidrag til hende.
Tak for svar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.