Autostole 15-36 kilo - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2009

lonemus

Joan ( Smallie ) skriver:

et barn vil altid være mest beskydet i en H sele som er i autostole 9 - 18 kg. Lige så snart du kommer over i en 15 til 36 kg sidder de i en 3 punkt sele lige som vi voksen gør.
Nu skal du jo lige huske på at selv om han er ejer så lever han stadig af at sælge ting til jer.
Men han har ret i at at selerne skal ikke må komme fra under skulderne så hvis de gør det så er det helt rigtig det du har gjort. Me de må altså sidde i de stole til de vejer 18 kg eller de bliver for lange til det.

Niels er ved at have så brede skulder at lige så snart vi kommer til at vi skal have noget mere tøj på så kan han ikke være i sin stol mere. Men han bliver i en stol med H sele så længe som muligt. Han bliver 2 her i juli. Så til vinter ryger han over i en stol der går fra 9 til 36 kg for de er lidt breder i det.

Joan

Ja, jeg er helt med på, at han er en stor sælger. Derfor købte jeg dem ikke i dag, men valgte at gå hjem og undersøge modellen - og alt hvad han sagde er sandt .)

Men ja, man skal være lidt skeptisk, I know

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2009

Pia

Lærke vejer kun godt 14 kilo, men hun er lige kommet i ny stol.
Altså den der hedder 15-36 kilo.. Vo var nød til og skifte da hendes hoved stikkede et godt stykke over den gamle og havde gjort det længe..
Hun sidder fint i  den nye..
Men fordeln ved den gamle er da at man kunne tippe den når de falder i søvn.
Det kan man o desværre ikke i de nye..

Pia.

Anmeld

12. juni 2009

lonemus

Pia skriver:

Men fordeln ved den gamle er da at man kunne tippe den når de falder i søvn.
Det kan man o desværre ikke i de nye..

Ja, det har jeg også tænkt lidt på!!! Godt nok er det ikke så tit hun gider sove i bilen, men hvis vi kører en længere tur sover hun gerne lidt....men, de må lære at sove lidt mere oprejst...

Anmeld

12. juni 2009

Noah08

grænsen i den sidste gruppe autostol går fra 15-36 kg og barnet må gerne komme videre i næste stol ved 15 kg, dog er det helt sikkert bedst at de bliver i den fra 9-18 kg så længe de kan dog max til de 18 kg for de sidder bedre spændt fast og bedre støtte når de ikke er ældre. Sælger det selv i mit job og synes mange gange det er forældrene der er lidt utålmodige med at flytte børnene videre.end stolen der er blevet for lille. Men det er jo meget forskelligt.

Anmeld

16. juni 2009

lonemus

Jeg blev i Kære Børn rådet til at skifte over til den stol der hedder 15-36 kilo nu, til begge mine børn. Pædagogerne i vuggestuen siger de ville vente til omkring 4 års alderen med dem begge.
Nu er jeg forvirret, hvad ville I gøre??

Min datter fylder 3 år til august. Hun vejer 15,3 kilo og er 95 cm. høj. Hun sidder egentlig fint nok i den nuværende stol, lige bortset fra at selerne nu sidder bagpå skuldrene og føres over skulderen og ned (dette sagde de i butikken var farligt).

Min søn fylder 2 år til august. Han vejer 15,7 kilo og er 91,2 cm høj. Han sidder egentlig osse fint nok i den nuværende og har ikke problemer med selerne under skuldrene.

Skal jeg skifte nu? - i butikken sagde de at hvis man var i tvivl, skulle man altid gå efter barnets vægt, da det var det vigtigste.

Jeg er forvirret!

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.