Autostole 15-36 kilo - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.732 visninger
14 svar
0 synes godt om
10. juni 2009

lonemus

Jeg er i tvivl, om jeg skal skifte mine børns autostole nu, så måske I kan hjælpe

Min datter fylder 3 år til august. Hun er 95 cm. høj og vejer 15,3 kilo.

MIn søn fylder 2 år til august. Han er 91,5 cm høj og vejer 15,7 kilo.

Ville I skifte nu??
Jeg overvejer at købe denne model til dem begge -

http://www.babysam.dk/Maxi-Cosi-Rodi-XR.aspx

Jeg syntes børnene sidder fint i deres nuværende stole, men så vidt jeg ved skal man tage hensyn til barnets vægt.
Min mand syntes vi skal vente, men jeg vil egentlig gerne skifte.....ved bare ikke om det er for tidligt endnu...!!

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2009

Honningblomst

vent endelig...de er meget bedre for de små pus dem de har end dem man kan få til de store. så vent så længe som muligt, det er det råd jeg har fået.
Så længe deres hoveder ikke rager op over kanten så lad dem endelig sidde...og du skal gå ud fra vægten på den måde at hvis dit barn er 3½ år og endnu ikke vejer 15 kg, så må han ikke komme over i en af de stole...kræver 15 kilo for tre punkts selen at holde barnet. Men barnet skal være 3 år og veje over 15 kg..det er sådan jeg har forstået det..
Men må de ikke sidde i dem til de vejer 18-20 kilo?? Min søn på 3 år og 3 mdr. han kommer til at sidde i hans autostol så længe han kan...de sidder også bedre i dem end de andre...og så beskytter de bedre.
Knus Eva..

Anmeld

10. juni 2009

AstridM

Jeg talte med politiet om det og de sagde så længe de sidder fint i stolen så er det ikke vigtigt med alderen men med vægt og hvordan de sidder. De skal helst rykkes når de ikke sidder rigtigt.

Hvis de rager ud og sidder foroverbøjet så skal de straks rykkes. Hvis de sidder fint nok så vent lidt. Det er jo også meget forskelligt hvordan 15 kg fordeler sig på børn.

Anmeld

10. juni 2009

lonemus

AstridM skriver:

Jeg talte med politiet om det og de sagde så længe de sidder fint i stolen så er det ikke vigtigt med alderen men med vægt og hvordan de sidder. De skal helst rykkes når de ikke sidder rigtigt.

Hvis de rager ud og sidder foroverbøjet så skal de straks rykkes. Hvis de sidder fint nok så vent lidt. Det er jo også meget forskelligt hvordan 15 kg fordeler sig på børn.

Men jeg kan nu se, at de fleste autostole nu hedder 15-36 kilo, de vejer begge lige på den anden side af de 15 kilo, så skal jeg vel egentlig skifte nu??

Deres hoveder rager ikke op over.

Eva: jeg ville ellers mene de sad bedre i de nye autostole, eftersom de sidder mere rigtigt som os, i stedet for næsten at ligge ned! MIne børn vil gerne kigge ud af vinuerne, så jeg tror de bliver glade for det !

Lone

Anmeld

12. juni 2009

lonemus

Nu har jeg lige været i Kære børn.

Vi har valgt at købe en Cypres - som har vundet testen over MaxiCosi OG Rømer.

Det var ejeren selv jeg talte med og han sagde man skulle skifte ved de 15 kilo. Men aller vigtigst var, at selen i deres nuværende autostol ikke må komme fra bagpå ryggen og OP over skuldrene. Hvis selen ikke sidder som på os, altså bagved med NED over skuldrene - så skulle man skifte med det samme, da barnet ellers kan få ødelagt rygsøjlen ved tryk bagfra...altså ved et harmoikasammenstød.

Jeg troede bare også den autostol skulle spændes smart fast nedenunder osv., men her sidder de bare fast i vores sele........det virker da skræmmende allederede nu....men det er helt normalt, forsikrede han mig om.
Puha, er mine små bare blevet så store!!

Lone

Anmeld

12. juni 2009

Joan ( Smallie )

lonemus skriver:

Nu har jeg lige været i Kære børn.

Vi har valgt at købe en Cypres - som har vundet testen over MaxiCosi OG Rømer.

Det var ejeren selv jeg talte med og han sagde man skulle skifte ved de 15 kilo. Men aller vigtigst var, at selen i deres nuværende autostol ikke må komme fra bagpå ryggen og OP over skuldrene. Hvis selen ikke sidder som på os, altså bagved med NED over skuldrene - så skulle man skifte med det samme, da barnet ellers kan få ødelagt rygsøjlen ved tryk bagfra...altså ved et harmoikasammenstød.

Jeg troede bare også den autostol skulle spændes smart fast nedenunder osv., men her sidder de bare fast i vores sele........det virker da skræmmende allederede nu....men det er helt normalt, forsikrede han mig om.
Puha, er mine små bare blevet så store!!

Lone

et barn vil altid være mest beskydet i en H sele som er i autostole 9 - 18 kg. Lige så snart du kommer over i en 15 til 36 kg sidder de i en 3 punkt sele lige som vi voksen gør.
Nu skal du jo lige huske på at selv om han er ejer så lever han stadig af at sælge ting til jer.
Men han har ret i at at selerne skal ikke må komme fra under skulderne så hvis de gør det så er det helt rigtig det du har gjort. Me de må altså sidde i de stole til de vejer 18 kg eller de bliver for lange til det.

Niels er ved at have så brede skulder at lige så snart vi kommer til at vi skal have noget mere tøj på så kan han ikke være i sin stol mere. Men han bliver i en stol med H sele så længe som muligt. Han bliver 2 her i juli. Så til vinter ryger han over i en stol der går fra 9 til 36 kg for de er lidt breder i det.

Joan

Anmeld

12. juni 2009

katrinex4

Hvad gav du for den nye stol??

Anmeld

12. juni 2009

little-star

har en datter på næsten 3 år og vi har lige købte en ny til hende 15-36kg med samtidig bruger vi stadig den gamle, vi har to biler så har en i hver bil - synes hun sidder godt i begge to.
men prøv jer lidt frem me nogle forsk. modeler for de er alligevel ik helt ens jo.

Anmeld

12. juni 2009

lonemus

katrinex4 skriver:

Hvad gav du for den nye stol??

jeg har ikke købt dem endnu, for jeg ville de tænke lidt over det og tjekke på nettet omkring den. Og det viser sig faktisk, at jeg kan finde den i flere tests, og den er rigtig god - og er testvinder sammen med Rømer

Men den koster 1499.- kr stykket.

Lone

Anmeld

12. juni 2009

lonemus

little-star skriver:

har en datter på næsten 3 år og vi har lige købte en ny til hende 15-36kg med samtidig bruger vi stadig den gamle, vi har to biler så har en i hver bil - synes hun sidder godt i begge to.
men prøv jer lidt frem me nogle forsk. modeler for de er alligevel ik helt ens jo.

Må jeg spørge hvor meget din datter vejer?

MIn datter er også næsten 3 år og vejer 15,3 kilo.
Men stolene fra 15-36 kilo hedder str 4-12 år, men i butikken sagde han, at de fleste børn rykker videre omkirng 3 års alderen...!

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.