Mor og meget mere skriver:
Din svigermor kan ikke se skoven for bare træer. Hun har den nære kontakt til Laura og får et helt særligt forhold til hende - det er med dem, I får en masse traditioner, jul, fødselsdag osv. - og det er det, Laura virkelig vil kunne huske og værdsætte, når hun bliver ældre. Set i det lys er dine forældres rolle ikke nær så stor, og reelt burde det være din mor, der var lidt misundelig.
Din svigermor føler jo nok, at hendes kolossale hjælp i det daglige bliver overskygget af de materielle ting, dine forældre kan tilbyde - husker I at vise jeres store taknemmelighed over hendes støtte tit og ofte? Det er tusind gange mere værd end restaurantbesøg, og det håber jeg virkelig, hun får at mærke.
Jeg synes ikke, du kan være bekendt at gøre noget op i, om svigermor inviterer jer ud, for hun gør så meget andet for jer. Er det det, hun fornemmer, at I "glemmer" at påskønne til fordel for dine forældres gavmildhed? Det kan jeg godt sætte mig ind i - hvis det er sådan - for jeres hverdag ville jo ikke kunne hænge sammen med dit nye job osv., hvis hun ikke var der for jer.
Måske trænger hun bare til et knus og udtrykt taknemmelighed?
Det med middag ude, er bare et eks. Vi kræver det ikke - og vil aldrig kræve det..