Tror min svigermor er jaloux

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Din svigermor kan ikke se skoven for bare træer. Hun har den nære kontakt til Laura og får et helt særligt forhold til hende - det er med dem, I får en masse traditioner, jul, fødselsdag osv. - og det er det, Laura virkelig vil kunne huske og værdsætte, når hun bliver ældre. Set i det lys er dine forældres rolle ikke nær så stor, og reelt burde det være din mor, der var lidt misundelig. 

Din svigermor føler jo nok, at hendes kolossale hjælp i det daglige bliver overskygget af de materielle ting, dine forældre kan tilbyde - husker I at vise jeres store taknemmelighed over hendes støtte tit og ofte? Det er tusind gange mere værd end restaurantbesøg, og det håber jeg virkelig, hun får at mærke. 

Jeg synes ikke, du kan være bekendt at gøre noget op i, om svigermor inviterer jer ud, for hun gør så meget andet for jer. Er det det, hun fornemmer, at I "glemmer" at påskønne til fordel for dine forældres gavmildhed? Det kan jeg godt sætte mig ind i - hvis det er sådan - for jeres hverdag ville jo ikke kunne hænge sammen med dit nye job osv., hvis hun ikke var der for jer. 

Måske trænger hun bare til et knus og udtrykt taknemmelighed? 

Tro mig - vi gør lige så meget for dem  Og de ved vi påskønne Deres hjælp og vi er der også altid for dem.

Det med middag ude, er bare et eks.  Vi kræver det ikke - og vil aldrig kræve det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

anna111

Profilbillede for anna111

syntes det er meget forkert af din svigermor at rakke ned på dine forældre undskyld men bliver sku lidt sur på dine vejne syntes virkelig du skal sige fra over for hende hvad så om dine forældre giver en lille gave hver gang de kommer når de ser deres barnebarn så sjællent det er jo nok deres måde at lette deres samvitighed på over de ikke kan hjælpe i hverdagen 

og så skal i betale halvdelen eller tage noget med når i bliver inviteret over og spise min hun vil ikke selv tage noget med ? syntes der er noget helt galt i det billede og det ville jeg nu osse sætte mig ned og snakke med hende om for tænkt på hvor mange år det ikke vil fortsætte vis du ikke gør noget nu 

ønsker dig held og lykke her fra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.