Anonym skriver:
Lidt info.
Om min familie:
De bor i Jylland
Kan godt finde på at give middag (spise ud)
De arbejder begge fuldtid (og mere til)
De er MEGET gavmilde
Om min svigerfamilie:
De ser vores datter flere gange om ugen (kan dog være en uge hvor de kun ser hende en gang)
De holder på pengene
De kunne aldrig drømme om at betale regningen vist vi spiser ude
Når jeg får job (håber meget snart), kommer de til at hente HVER dag
De har vores datter til overnatning min. 1 gang om mdr.
Og så lidt til problemet:
Min svigermor virker meget jaloux på mine forældre - når de er herovre, skal hun altid fortælle hvor meget hun ser vores datter. Hun snakker (brokker) sig over at vores datter får gaver af mine forældre (hun mener vi skal lære vores datter at man ikke får gaver hver gang man ser mormor og morfar - det er også rigtigt, men det er altså heller ikke være gang)..
Min mor gav min svigermor en fin gave - hun havde skrevet noget a la:
Hej Bip
Her er en lille gave - 1000 tak fordi I er der for Bip og hjælper til med Bip.
Kærlig hilsen Bip
Min svigermor ringede til mig om aften og sagde: "at hun havde forstået udfra kortet, at nu ville min mor overtager rollen og passe vores datter fra nu af"
Mine forældre bor i Viborg, de ville aldrig kunne overtage den rolle mine svigerforældre her.
Har flere eks.
Min mor havde spurgt om vi ville med dem til tyskland - en 1-dagstur.. Det ville vi gerne. Min svigermor fik nys om det. Og ringede til min mand og sagde: "hvorfor inviterer I aldrig os med til tyskland?"
Hvor min mand så siger - at det var MINE forældre og ikke os som havde inviteret (selvom det vidste hun godt)..
Mine forældre holder ikke jul - så HVER jul er vi hos min svigerforældre eller mandens mormor (sammen med hans forældre) - så de går ikke glip af noget. Mine forældre holder ikke fødselsdag, så vores datters fødselsdag bliver afholdt HVER år hos dem (pga pladsen)..
Og vi har være på sommerferie med dem 4 år i træk..
Jeg tror godt nok jeg var blevet lettere idiot, hvis det var sådan hos os. Det er godt nok ærgerligt, at det skal være sådan. Man kan ikke helt nyde det vel?
Men jeg tror at jeg var blevet så træt af det, at jeg til sidst ville have sagt det ret direkte til hende. Jeg ville spørge ind til hvorfor hun skulle brokke sig og i det hele taget blande sig i hvordan mormor og morfar er bedsteforældre for din datter. Og så ville jeg lægge meget vægt på, hvor meget samvær de egentlig har med hende i forhold til dine forældre. Det er svært at få gjort, men ja jeg ville bare blive for irriteret til sidst. Og sige " Det gør mig ked af at i skal brokke jer over mine forældre - de er også en del af mig".
synes det er så synd, når de bedsteforældre ikke bare kan være glade som tingene nu engang er