Tror min svigermor er jaloux

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Lidt info.

Om min familie:

De bor i Jylland

Kan godt finde på at give middag (spise ud)

De arbejder begge fuldtid (og mere til)

De er MEGET gavmilde

Om min svigerfamilie:

De ser vores datter flere gange om ugen (kan dog være en uge hvor de kun ser hende en gang)

De holder på pengene

De kunne aldrig drømme om at betale regningen vist vi spiser ude

Når jeg får job (håber meget snart), kommer de til at hente HVER dag

De har vores datter til overnatning min. 1 gang om mdr.

Og så lidt til problemet:

Min svigermor virker meget jaloux på mine forældre - når de er herovre, skal hun altid fortælle hvor meget hun ser vores datter. Hun snakker (brokker) sig over at vores datter får gaver af mine forældre (hun mener vi skal lære vores datter at man ikke får gaver hver gang man ser mormor og morfar - det er også rigtigt, men det er altså heller ikke være gang)..

Min mor gav min svigermor en fin gave - hun  havde skrevet noget a la:

Hej Bip

Her er en lille gave - 1000 tak fordi I er der for Bip og hjælper til med Bip.

Kærlig hilsen Bip

Min svigermor ringede til mig om aften og sagde: "at hun havde forstået udfra kortet, at nu ville min mor overtager rollen og passe vores datter fra nu af"

Mine forældre bor i Viborg, de ville aldrig kunne overtage den rolle mine svigerforældre her.

Har flere eks.

Min mor havde spurgt om vi ville med dem til tyskland - en 1-dagstur.. Det ville vi gerne. Min svigermor fik nys om det. Og ringede til min mand og sagde: "hvorfor inviterer I aldrig os med til tyskland?"

Hvor min mand så siger - at det var MINE forældre og ikke os som havde inviteret (selvom det vidste hun godt)..

Mine forældre holder ikke jul - så HVER jul er vi hos min svigerforældre eller mandens mormor (sammen med hans forældre) - så de går ikke glip af noget. Mine forældre holder ikke fødselsdag, så vores datters fødselsdag bliver afholdt HVER år hos dem (pga pladsen)..

Og vi har være på sommerferie med dem  4 år i træk..

Jeg tror godt nok jeg var blevet lettere idiot, hvis det var sådan hos os. Det er godt nok ærgerligt, at det skal være sådan. Man kan ikke helt nyde det vel?

Men jeg tror at jeg var blevet så træt af det, at jeg til sidst ville have sagt det ret direkte til hende. Jeg ville spørge ind til hvorfor hun skulle brokke sig og i det hele taget blande sig i hvordan mormor og morfar er bedsteforældre for din datter. Og så ville jeg lægge meget vægt på, hvor meget samvær de egentlig har med hende i forhold til dine forældre. Det er svært at få gjort, men ja jeg ville bare blive for irriteret til sidst. Og sige " Det gør mig ked af at i skal brokke jer over mine forældre - de er også en del af mig".

synes det er så synd, når de bedsteforældre ikke bare kan være glade som tingene nu engang er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

Misscbn

Anonym skriver:

Nogle bedsteforældre er bare for indvirklet..

ja meget 

Anmeld

10. december 2012

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg tror godt nok jeg var blevet lettere idiot, hvis det var sådan hos os. Det er godt nok ærgerligt, at det skal være sådan. Man kan ikke helt nyde det vel?

Men jeg tror at jeg var blevet så træt af det, at jeg til sidst ville have sagt det ret direkte til hende. Jeg ville spørge ind til hvorfor hun skulle brokke sig og i det hele taget blande sig i hvordan mormor og morfar er bedsteforældre for din datter. Og så ville jeg lægge meget vægt på, hvor meget samvær de egentlig har med hende i forhold til dine forældre. Det er svært at få gjort, men ja jeg ville bare blive for irriteret til sidst. Og sige " Det gør mig ked af at i skal brokke jer over mine forældre - de er også en del af mig".

synes det er så synd, når de bedsteforældre ikke bare kan være glade som tingene nu engang er

Føler netop at jeg skal FORSVAR mine forældre..

Har faktisk et andet eks.

Vi spørger min svigermor og svigerinde om de vil med på Bakken og spise.. Det vil de godt..

Da vi så kommer der ud siger min svigermor: "ja, bip siger jeg kun må bruge 100.- på mad incl. drikke, så vi skal spise der og der"

Ok - så må vi spise der.. Der var så optaget. Så vi vil taget et andet sted. Hvor maden kostede 139.- istedet for 99.- Og så sætte svigermor bremseren i og skaber sig over dette og bliver total børnefornærmet over det.

Det ender ud med, at VI må betale restbeløbet af middagen, for ellers kunne svigermor jo ikke få noget mad..

Der er mine forældre af den meninge, at mad skal spises og nydes og de giver gerne en middag eller to når de besøger os.

Har været sammen med min mand i 6 år - og de har ALDRIG givet morgenmad ell. frokost ell. middag ude..

Anmeld

10. december 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Føler netop at jeg skal FORSVAR mine forældre..

Har faktisk et andet eks.

Vi spørger min svigermor og svigerinde om de vil med på Bakken og spise.. Det vil de godt..

Da vi så kommer der ud siger min svigermor: "ja, bip siger jeg kun må bruge 100.- på mad incl. drikke, så vi skal spise der og der"

Ok - så må vi spise der.. Der var så optaget. Så vi vil taget et andet sted. Hvor maden kostede 139.- istedet for 99.- Og så sætte svigermor bremseren i og skaber sig over dette og bliver total børnefornærmet over det.

Det ender ud med, at VI må betale restbeløbet af middagen, for ellers kunne svigermor jo ikke få noget mad..

Der er mine forældre af den meninge, at mad skal spises og nydes og de giver gerne en middag eller to når de besøger os.

Har været sammen med min mand i 6 år - og de har ALDRIG givet morgenmad ell. frokost ell. middag ude..

Lige præcis det med at du skal forsvare dine forældre, synes jeg er god grund til at du skal tage en snak med hende. Og sige at hun simpelthen må stoppe med at blande sig i dine forældre, fordi det er ikke særlig rart. Og skal din datter høre på det når hun bliver større og godt kan forstå, hvad der foregår?

Og sig direkte, at det virker som om hun er jaloux, hvilket hun jo ingen grund har til at være.

Og hvis de igen skal kommentere at dine forældre giver mad osv, så sig at det faktisk er en meget normal ting at gøre. Mine svigerforældre giver da maden hvis vi er hos dem, ligeledes gør mine forældre. Ligesom vi giver maden når de er her. Dog betaler mine forældre også nogen gange, selvom de er hos os, for at hjælpe lidt.

Anmeld

10. december 2012

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Lige præcis det med at du skal forsvare dine forældre, synes jeg er god grund til at du skal tage en snak med hende. Og sige at hun simpelthen må stoppe med at blande sig i dine forældre, fordi det er ikke særlig rart. Og skal din datter høre på det når hun bliver større og godt kan forstå, hvad der foregår?

Og sig direkte, at det virker som om hun er jaloux, hvilket hun jo ingen grund har til at være.

Og hvis de igen skal kommentere at dine forældre giver mad osv, så sig at det faktisk er en meget normal ting at gøre. Mine svigerforældre giver da maden hvis vi er hos dem, ligeledes gør mine forældre. Ligesom vi giver maden når de er her. Dog betaler mine forældre også nogen gange, selvom de er hos os, for at hjælpe lidt.

Vist vi f.eks. skal spise hos dem - skal vi tage kød med eller øl/vin og sodavand.. Selv når de inviterer os..

Og når vi spiser ude - deler de regninge lige over..

Anmeld

10. december 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Vist vi f.eks. skal spise hos dem - skal vi tage kød med eller øl/vin og sodavand.. Selv når de inviterer os..

Og når vi spiser ude - deler de regninge lige over..

Prøv næste gang at de skal spise hos jer, at bede dem tage noget med Bare for at se hvad de siger.

Anmeld

10. december 2012

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Prøv næste gang at de skal spise hos jer, at bede dem tage noget med Bare for at se hvad de siger.

Det gjorde vi faktisk sidst

Vi bad dem om at tage sodavand med (vidste de havde tyske dåser hjemme) - svigermor's svar: "tja, det kan vi vel godt vist vi skal"

Og de tog så 1 dåse med til hver (så 4 dåser til 3 retters menu)

Anmeld

10. december 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Det gjorde vi faktisk sidst

Vi bad dem om at tage sodavand med (vidste de havde tyske dåser hjemme) - svigermor's svar: "tja, det kan vi vel godt vist vi skal"

Og de tog så 1 dåse med til hver (så 4 dåser til 3 retters menu)

hold da op... ej jeg ville nok lige tage en alvorssnak. Og sige at nu holder det altså op. Så kan det godt være at de vil være fornærmede i noget tid... Men tænk hvor mange år det her ikke kan fortsætte?

De kan ikke forlange at i skal have ting med, når de dårligt selv vil tage noget med.

Men det værste er at de skal blande sig i det dine forældre gør og giver.....

Anmeld

10. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Din svigermor kan ikke se skoven for bare træer. Hun har den nære kontakt til Laura og får et helt særligt forhold til hende - det er med dem, I får en masse traditioner, jul, fødselsdag osv. - og det er det, Laura virkelig vil kunne huske og værdsætte, når hun bliver ældre. Set i det lys er dine forældres rolle ikke nær så stor, og reelt burde det være din mor, der var lidt misundelig. 

Din svigermor føler jo nok, at hendes kolossale hjælp i det daglige bliver overskygget af de materielle ting, dine forældre kan tilbyde - husker I at vise jeres store taknemmelighed over hendes støtte tit og ofte? Det er tusind gange mere værd end restaurantbesøg, og det håber jeg virkelig, hun får at mærke. 

Jeg synes ikke, du kan være bekendt at gøre noget op i, om svigermor inviterer jer ud, for hun gør så meget andet for jer. Er det det, hun fornemmer, at I "glemmer" at påskønne til fordel for dine forældres gavmildhed? Det kan jeg godt sætte mig ind i - hvis det er sådan - for jeres hverdag ville jo ikke kunne hænge sammen med dit nye job osv., hvis hun ikke var der for jer. 

Måske trænger hun bare til et knus og udtrykt taknemmelighed? 

Anmeld

10. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Din svigermor kan ikke se skoven for bare træer. Hun har den nære kontakt til Laura og får et helt særligt forhold til hende - det er med dem, I får en masse traditioner, jul, fødselsdag osv. - og det er det, Laura virkelig vil kunne huske og værdsætte, når hun bliver ældre. Set i det lys er dine forældres rolle ikke nær så stor, og reelt burde det være din mor, der var lidt misundelig. 

Din svigermor føler jo nok, at hendes kolossale hjælp i det daglige bliver overskygget af de materielle ting, dine forældre kan tilbyde - husker I at vise jeres store taknemmelighed over hendes støtte tit og ofte? Det er tusind gange mere værd end restaurantbesøg, og det håber jeg virkelig, hun får at mærke. 

Jeg synes ikke, du kan være bekendt at gøre noget op i, om svigermor inviterer jer ud, for hun gør så meget andet for jer. Er det det, hun fornemmer, at I "glemmer" at påskønne til fordel for dine forældres gavmildhed? Det kan jeg godt sætte mig ind i - hvis det er sådan - for jeres hverdag ville jo ikke kunne hænge sammen med dit nye job osv., hvis hun ikke var der for jer. 

Måske trænger hun bare til et knus og udtrykt taknemmelighed? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.