(for) kærlig dreng??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. december 2012

Eliza

Hjælp mig li engang piwer 

Min lille Malthe (knap 10 mdr) er simpelthen bare en rigtig udadvendt, glad og kærlig dreng..

Især når han ser mennesker på sin egen størrelse.. 

Han vil meget gerne røre, kramme og kysse på dem, Dette KAN dog virke ret voldsomt på både de andre børn men også deres forældre..  hvilket jeg egentlig godt kan forstå..

Det er helt uden betydning, om han kender dem eller lige har mødt med for 5 sek siden, de SKAL bare krammes og kysses! ( set fra forældrens synsvinkel "ædes")

Men hva pokker gør jeg, eller gør jeg overhoved noget??

Min Sp sagde bare at han er meget fremmelig ( som han er på så mange områder? og det vat dejligt med en kærlig dreng.. 

jo jo jeg ser da os heller at han er rundhåndet med møzzer end med håndmadder 

åhh jeg vil ham jo alt det bedste og vil nødigt at nogen får et forkert indtryk af min lille malle-bøf 

Er der nogen derude, som kender det og evt har et råd?? 

V.h Jeanne Eliza

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2012

PernilleogLouis

Eliza skriver:

Min lille Malthe (knap 10 mdr) er simpelthen bare en rigtig udadvendt, glad og kærlig dreng..

Han vil meget gerne røre, kramme og kysse på dem, Dette KAN dog virke ret voldsomt på både de andre børn men også deres forældre..  hvilket jeg egentlig godt kan forstå..

Det er helt uden betydning, om han kender dem eller lige har mødt med for 5 sek siden, de SKAL bare krammes og kysses! ( set fra forældrens synsvinkel "ædes")

Min Sp sagde bare at han er meget fremmelig ( som han er på så mange områder? og det vat dejligt med en kærlig dreng.. 

åhh jeg vil ham jo alt det bedste og vil nødigt at nogen får et forkert indtryk af min lille malle-bøf 

V.h Jeanne Eliza

Hvor sødt Han er sikkert bare rigtig glad og måden han er glad på kan virke lidt voldsom

Måske man kan lære ham at ae istedet for? Det er svært for syns også det er syndt at stoppe ham når han bare er glad

Anmeld

10. december 2012

Eliza

kicha skriver:

Hvor sødt Han er sikkert bare rigtig glad og måden han er glad på kan virke lidt voldsom

Måske man kan lære ham at ae istedet for? Det er svært for syns også det er syndt at stoppe ham når han bare er glad

ja jeg sys jo os det er sødt  Men igen virker det overvældende på fremmede 

Det ser ud som om han æder dem, og ja det er jo hva forældrenes øjne ser, selv om jeg sagtens kan se han bare er simpelthen så glad for dem.. Det jeg ser er " nøj jeg er bare så glad for dig, du er bare min bedste ven og jeg ELSKER dig, kom og kram og jah bedste venner?? så er det vel ok jeg li smager lidt på dig?? !!! vi skal være sammen for altid!!" 

Anmeld

10. december 2012

SaNiNa

Jeg syntes ikke du skal gøre noget... Han er kun 10 måneder vores datter på 14 måneder går også hen til alle uden at se sig om hvor imod vores søn på 3år holde sig noget mere tilbage og bruger rigtig længe på at "tø" op.

De er børn og de udvikler sig hele tiden... Det var noget and hvis det var fordi han slå de andre.

Vores datter er lige begynd at bide og hun ved jo ikke at man ikke må så der bliver pænt sagt i en bestemt tone at det må man altså ikke.

Og toneleje det forstår hun.

Anmeld

10. december 2012

4xGreve

Eliza skriver:

V.h Jeanne Eliza

Nyd det nyd det nyd det! Min lille dreng bider  han har dog aldrig bidt andre end os her hjemme men vi har fået at vide at det evt. er hans måde at vise kærlighed på men jeg vil knus elske at han heller vil mysse og kramme end at bide!

Du skal da ikke være flov eller ændre en så kærlig drengs opførelse han gør jo bare noget godt og der burde være flere af sådan en som ham

hold ham i den glade og kærlige dreng han er, nyd det og ros ham for det lav ham endelig ikke om, han skal nok selv en dag finde sin vej men han bliver nød til at finde den selv og så længe at det han gør er sødt og kærligt syntes jeg du skal lade de andre børn selv sige fra!!

Anmeld

10. december 2012

Misty

Eliza skriver:

V.h Jeanne Eliza

Jeg tror lige du har skrevet en tråd om min datter! Alt hvad du skriver passer på hende, hun er 11 mdr snart.

Hun er også meget fremmelig (kravlede da hun var 6mdr og gik da hun var 9 osv). I starten var jeg faktisk lidt flov over det, især fordi en af de andre mødre i min mødregruppe tog det som et angreb på hendes søn når min datter ville kramme. Hun er blevet meget bedre og er slet ikke så "agressiv" mere. Og efter hun er begyndt i vuggestue så er det næsten helt holdt op, så jeg tror bare du skal se tiden lidt an

Anmeld

10. december 2012

Gardenia

Eliza skriver:

V.h Jeanne Eliza

Ham har vi også en af oppe i drengens dagpleje, han er dælme nuser

Hans forældre klarer det ved at fyre lidt fis af, men lader ham sådan set på egen hånd erfare at det ikke er alle der elsker kys og knus. Det er jo en ligeså stor del af livet som at styre sig, det at sige nej tak?

Kammeraterne oppe i dp ved nu at sådan er han bare, så der bliver ikke rigtigt brokket mere over det..

Men må jeg lige tage 2 sekunder til at undre mig over forældre der ikke finder det lidt morsomt at rende ind i en lille kærlighedsfis?!

Anmeld

10. december 2012

Eliza

Misty skriver:

Jeg tror lige du har skrevet en tråd om min datter! Alt hvad du skriver passer på hende, hun er 11 mdr snart.

Hun er også meget fremmelig (kravlede da hun var 6mdr og gik da hun var 9 osv). I starten var jeg faktisk lidt flov over det, især fordi en af de andre mødre i min mødregruppe tog det som et angreb på hendes søn når min datter ville kramme. Hun er blevet meget bedre og er slet ikke så "agressiv" mere. Og efter hun er begyndt i vuggestue så er det næsten helt holdt op, så jeg tror bare du skal se tiden lidt an

Det er lige netop der problemet ligger.. jeg sys jo han er herlig men ja en fra min MG har os altid været meget UH uh UHHHH Malthe!!!!!! 

hver gang malle nærmede sig ham 

Så mit problem ligger måske mere i hvorn man takler resten af verdenen?? 

Anmeld

10. december 2012

Eliza

4xGreve skriver:

Nyd det nyd det nyd det! Min lille dreng bider  han har dog aldrig bidt andre end os her hjemme men vi har fået at vide at det evt. er hans måde at vise kærlighed på men jeg vil knus elske at han heller vil mysse og kramme end at bide!

Du skal da ikke være flov eller ændre en så kærlig drengs opførelse han gør jo bare noget godt og der burde være flere af sådan en som ham

hold ham i den glade og kærlige dreng han er, nyd det og ros ham for det lav ham endelig ikke om, han skal nok selv en dag finde sin vej men han bliver nød til at finde den selv og så længe at det han gør er sødt og kærligt syntes jeg du skal lade de andre børn selv sige fra!!

jeg er slet, SLET ikke flov over ham  han er en lille charmer som vader ind i folk med træsko på.. 

Jeg er bare nervøs for at han skal bliver misfortolket i hans handlinger..

Jeg frygter sådan (fordi de ikke kan se at det er mysser og kram) at andre bare tænker/siger åhh ham Malthe er bare så voldsom og tænker negativt om ham.. Vi ved alle hvordan førstehånds indtryk kan følge os længe  

Og ja jeg er selv i børnehave, og har flere gange oplevet hvordan forældre har svært ved at fralægge sig en negativ energi omkring et barn, når de først har den opfattelse, og det vil jeg bare så nødig ha skal ske for Malthe 

Jeg har et lille eksempel fra idag:

Vi var nede for at kigge i en børnetøjs butik, da vi kommer ind sidder der en dreng på gulvet ( 2 mdr ældre end Malle) som vi aldrig har truffet før..

Jeg sætter også Malthe ned dog et stykke væk.. Malthe kravler straks hen til den anden dreng, og vil helt op i hoved på ham.. griber fat i ham for at kramme og forsøger at kysse ham i hele hovedt.. Jeg kan straks se hvor for færdede både moderen og den medbragte mormor ser ud!!  Den anden dreng tog det egentlig meget cool 

Lige i den her situation kunne de tænke hvad de ville, da det ik er nogen vi skal omgåes i hverdagen.. Nu starter han bare i vuggestue i januar, og det er jo de forældre jeg frygter.. Måske er spørgsmålet, "hvordan takler jeg andres reaktion og forholder mig til situationen"

Jeg må evt ta en snak med personalet ( dejlig nemt da det er kollegaer ) inden han starter og forklare dem det hele 

så er der da en chance for at personalet, kan bakke ham op og ikke bliver sure forde de os misforstår   

Anmeld

11. december 2012

Misty

Eliza skriver:

Det er lige netop der problemet ligger.. jeg sys jo han er herlig men ja en fra min MG har os altid været meget UH uh UHHHH Malthe!!!!!! 

hver gang malle nærmede sig ham 

Så mit problem ligger måske mere i hvorn man takler resten af verdenen?? 

Jeg har bare gjort det at hvis der har  været nogen der synes hun var irriterende (hvilket hun selvfølgelig ikke er!) Så har jeg bare siddet ved siden af og sørget for det ikke tog overhånd. Men generalt lader jeg hende selv finde ud af det, hun bliver nemlig også lidt forskrækket hvis de andre børn bliver kede af det, og jeg kan se at det påvirker hende til at være mere og mere forsigtig.

Ang. hende moren, så har jeg sagt hun må slappe lidt af, det er jo ikke fordi der nogensinde er sket hendes søn noget og min datter gør det bestemt ikke i en ond mening. Og det hjalp faktisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.