gentagne urinvejsinfektioner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

Lenats31

Bla. denne her undersøgelse

MCU

Alt i alt vil dette vare ca 3-4 timer. katether og en venflon anvendes

Renografi

Udføres sammen med MCU

Evt. ultralyddscanninger for at se hvor godt hun tømmer sin blære. her kan man også se om der er tilbageløb - men slet ikke godt nok, så de to andre undersøgelser skal medtages. Misdannelser kan i nogen grad ses her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

L&V

Caroline86 skriver:

Hej piger,

Jeg er dybt ulykkeligt...

Laura har for 2. gang på 7 mdr. fået konstateret blærebetændelse og skal nu i udredning via børneafdelingen for at sikre hun ikke fejler noget permanent med sine nyrer/urineveje.

Jeg gør ALT for at beskytte hende mod infektioner, hun har ALTID uld på (september-april) og jeg gør meget ud af hendes hygiejne, sikrer at hun altid er helt tør efter hun er vasket og at hun ikke bliver kold.. Men hun har alligevel været uheldig og hun har bare SÅ ondt

Jeg ved godt fleste der gennemgår udredning heldigvis ingenting fejler og vokser fra de "sarte" urinveje og det er garanteret også tilfældet for Laura - hun er jo en sund og rask pige ellers!

Er der nogle der har haft deres børn i udredning og kan fortælle mig hvilke undersøgelser jeg skal forberede mig/hende på? Jeg gætter på noget blodprøve-værk, utralydscanning og måske røngten?

Tak fordi du læste med!

Knus en frustreret Caroline

Jeg har ikke børn der har været til udredning pga det men har selv i mit voksenliv så om det er helt det samme tør jeg ikke sige. Men jeg blev scannet med fyldt og tom blære, sku skrive op hvad jeg drak og hvor meget der kom ud for at tjekke man blev tømt ordentligt også fik jeg taget et hav af prøver

Anmeld

11. december 2012

Lenats31

Og det skal lige siges at hvis hun skal igennem MCU og Renografi så skal du nok forberede hende på at maskinen er meget stor. jeg ved ikke hvor gammel hun er. jeg prøver at finde vores billeder af den

Anmeld

11. december 2012

Lenats31

11. december 2012

Lady Marion <3

Bom bom hvordan er det nu

Jeg har læst i forbindelse med min uddannelse at tranebær ikke er særligt godt for nogle slags urinvejs infektioner , kommer vist an på hvilken bakterie det er , ved nogle slags infektioner kan tranebær rent faktisk forsage infektionen ...

Anmeld

11. december 2012

L&V

Lady Marion <3 skriver:

Jeg har læst i forbindelse med min uddannelse at tranebær ikke er særligt godt for nogle slags urinvejs infektioner , kommer vist an på hvilken bakterie det er , ved nogle slags infektioner kan tranebær rent faktisk forsage infektionen ...

Det fik jeg faktisk os at vide på sygehuset efter jeg var til udredning og at det faktisk ku dæmpe symptomerne så det blev ret slemt inden man opdagede det

Anmeld

11. december 2012

Lady Marion <3

Månsson skriver:

Det fik jeg faktisk os at vide på sygehuset efter jeg var til udredning og at det faktisk ku dæmpe symptomerne så det blev ret slemt inden man opdagede det

Præcis  ikke så godt som folk går og tror

Anmeld

11. december 2012

L&V

Lady Marion <3 skriver:

Præcis  ikke så godt som folk går og tror

Nope det er hvis endnu et af de der gamle triks som lever lidt for godt

Anmeld

12. december 2012

Caroline86

Lenats31 skriver:

Bla. denne her undersøgelse

MCU

Alt i alt vil dette vare ca 3-4 timer. katether og en venflon anvendes

Renografi

Udføres sammen med MCU

Evt. ultralyddscanninger for at se hvor godt hun tømmer sin blære. her kan man også se om der er tilbageløb - men slet ikke godt nok, så de to andre undersøgelser skal medtages. Misdannelser kan i nogen grad ses her.

tak skal du have

Hun er kun knapt 3, så det kan godt være svært hvis hun først blive bange

Anmeld

12. december 2012

Caroline86

Lady Marion <3 skriver:

jeg har blot fået at vide tranebærsaft ikke er effektivt fordi man skal drikke ekstreme mængder af det fr man får effekt, men at tranebær i andre former kan være fine at supplere med da de virker både udrensende og vanddrivende...

Det er ikke nemt så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.