Hjemløse hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

B&J

kicha skriver:

Håber at få lidt ideer Nu har jeg lige skrevet til et sted hvor de tag ud og deler mad ud til de hjemløse

Ja det kunne da være spænde men nok fordi her i hjørring er det sjælden man faktisk ser de hjemløse syntes men kun når de står og sælger hus forbi, men ham jeg har købt af de sidste mange gange kan altid huske mig og får et kæmpe smil og siger hov dette skal du jo købe det har du ikke fået denne inu han er ikke helt dansk.... men elsker det og elsker de smil man får af dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

PernilleogLouis

Ayasmor skriver:

Ja, det er lidt en svær balancegang for jeg tror, at det er forskelligt fra person til person om, hvorvidt de finder det fornærmende, eller som en god hjælp.

ja det er rigtigt jeg må vist tag mig sammen og få dem spurgt

Anmeld

9. december 2012

PernilleogLouis

B&J skriver:

Ja det kunne da være spænde men nok fordi her i hjørring er det sjælden man faktisk ser de hjemløse syntes men kun når de står og sælger hus forbi, men ham jeg har købt af de sidste mange gange kan altid huske mig og får et kæmpe smil og siger hov dette skal du jo købe det har du ikke fået denne inu han er ikke helt dansk.... men elsker det og elsker de smil man får af dem

Her hvor jeg bor ser man heller ik så mange men når jeg er på arbejde midt i Kbh puha så er der mange

Anmeld

9. december 2012

Ayasmor

kicha skriver:

ja det er rigtigt jeg må vist tag mig sammen og få dem spurgt

Engang imellem trænger man vist også bare lige til at blive mindet om, at det ikke altid kræver meget at give sine medmennesker en lille hjælp, hvadenten det er i form af madpakker, som besøgsven, eller hvad der ellers er.

Anmeld

9. december 2012

B&J

kicha skriver:

Her hvor jeg bor ser man heller ik så mange men når jeg er på arbejde midt i Kbh puha så er der mange

Ja det ved jeg der er rigtigt mange i KBH, for da vi var på besøg der over jeg vat ikke særlig gammel hoppede jeg over en lille hæk på mac 25cm og jeg havde slet ikke set den mand lå helt op af den og sov jeg blev så forskrækket og ked af det på samme tid fordi folk sov jo på gaden og der gik virkeligheden virkelig op for mig, og heldig vis lå han lidt længre nede ellers havde jeg jo hoppet på ham

Anmeld

9. december 2012

Camilla..

kicha skriver:

Arbejder på strøget og når jeg tag på arbejde ligger de ofte og sover - jeg tænker ofte hvorfor jeg ikke lige tog lidt mad med til dem - men er måske lidt nervøs for om de finder det fornærmernde?? 

Mange af dem render jo rundt og samler mad op fra skraldespande, og spiser folks rester. Så jeg tror alle vil blive glade for et gratis lækkert frisk måltid. (om det så bare er rugbrøds madder )

Vi spiste en dag inden på Mcd inden på strøget, der lå en mad og halv sov i sin sovepose. Jeg fik kvalme og kunne ikke spise min mad! så gik ud og stillede det foran ham uden at sige noget, og smilede bare. Han gik helt i krig med maden.

Men, synes godt man kan se på dem ' hvem som for mad/ hvem som ikke rigtig gør.

Anmeld

9. december 2012

PernilleogLouis

Camilla.. skriver:

Mange af dem render jo rundt og samler mad op fra skraldespande, og spiser folks rester. Så jeg tror alle vil blive glade for et gratis lækkert frisk måltid. (om det så bare er rugbrøds madder )

Vi spiste en dag inden på Mcd inden på strøget, der lå en mad og halv sov i sin sovepose. Jeg fik kvalme og kunne ikke spise min mad! så gik ud og stillede det foran ham uden at sige noget, og smilede bare. Han gik helt i krig med maden.

Men, synes godt man kan se på dem ' hvem som for mad/ hvem som ikke rigtig gør.

Sikke en fantastisk ting at gøre

Anmeld

9. december 2012

Wimmie

Mamalou skriver:

Mit hjerte banker for de hjemløse og jeg bliver harm, når folk siger at hjemløse selv vælger at bo på gaden. Det er bare ikke så enkelt!

Jeg gør ikke andet end at købe hus forbi, hvor jeg altid giver en ekstra skilling, men jeg vil gerne, så måske jeg kan blive inspireret af din tråd

Vh. Louise

Nemlig. Jeg køber også Hus Forbi og der er virkelig nogle rørende historier i. Jeg kan mærke at jeg har fået meget mere empati efter at jeg er blevet mor, og jeg bliver også harm når folk siger "men de har jo selv valgt det" 

Anmeld

9. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at hvis du møder dem dagligt, ku du jo evt tage en pose aflagt tøj med til dem, huer, strømer, vanter og støvler du alligevel ik bruger længer, vil da helt sikkert gøre stor lykke lige nu! Og ellers lyder din mad ide, da helt fantastisk. 

Tænket at det evt også bare kun være rugbrød, dåse leverpostej og andet konserves mad, der ka holde sig. Tror de fleste ville blive mere end glade! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.