nu ved jeg jo ikke om du er igang..men har du overvejet at lave et betalingspåkrav for at få dine penge??
Dermed for du retten til at forkynde for ham at han skylder dig de penge, protesterer han ryger i, i retten, kommer han ikke med nogle protester, så får du dom på at han skylder dig de penge og det betyder at du om mange år fx kan hente dine penge hvis han ikke har dem nu.
Men køber han fx fast ejendom om 5 år så kan du stå og sige..haps haps skal have,,,
det er jo mange penge han skylder.
:-) Sisse
Det er korrekt, dog kun delvist. Et betalingspåkrav og varsel om opsigelse af lejemålet. 2 gange som lejeloven foreskriver, og først derefter kan man sende sagen til fogedretten og bede om udsættelse, hvor det samlede krav fremsættes. Og derefter skal der udtages en stævning til byretten, hvor tidligere lejer så indstævnes med det samlede krav man måtte have.
Har man ikke kørt betalingspåkrav og opsigelse
snorlige, så siger præcedens desværre at lejer beskyttes, og udlejer får tæsk.
Hvis du får dom på vedkommende, så er dommen gældende i 20 år fra domsafsigelse. Hver 6. måned kan du så sende kravet til fogedretten, og hvis han ejer noget, så kan du gøre udlæg og tvangsfuldbyrde det ved en offentlig auktion. Når de 20 år er gået, så kan du på ny anlægge sag ved byretten og få en ny dom, som så igen gælder 20 år. Du kan med andre ord forfølgende vedkommende til han ligger i graven.
Jeg har selv oplevet noget tilsvarende, og har 2 skyldnere som jeg jævnlig hiver i fogedretten, den ene havde overraskende købt hus, bil og motorcykel 12 år efter sin store gæld, som han troede vi andre havde glemt.
Så det kan godt betale sig. Men det koster nogle penge, men det er en investering hvis du spørg mig. Med mindre vedkommende er så langt ud at der ikke er udsigt til indrivelse eller eventuel arv som man kan kræve udlæg i.
Anmeld