Jer der bor til leje....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2009

Astrid P

Zeta skriver:

Superlækker 92m2 + 10m2 altan i ren husleje 11.300,- nybyggeri i det gamle DR TV-byen, Miele hårde hvidvare overalt, grønt område med kunstsøer.

Derudover en meget smuk 160m2 centralt beliggende penthouse lejlighed i London, ca. 34.000,- i ren husleje, Poggenpol køkken og andre herligheder. Lejet med forkøbsret pga finanskrisen

34.000??? Som i FIREOGTREDIVETUSINDE???

Shit, det er mange penge? Er du filmstjerne oder was? Og hvorfor har du lejlighed i London?

Ja, undskyld de mange spørgsmål, jeg blev sgu bare lige lidt nysgerrig der. Det svarer jo til 1½ månedsløn for mig... i ren leje... hver måned... GISP!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2009

GryDia

Fiona78 skriver:

138 kvm herskabslejlighed med stuk og smukke 100 år gamle trægulve i centrum af Hjørring til 4800 uden forbrug, dertil kommer 600 om måneden til vand og varme, 300 til el og 300 til fællesantenne + internet

Bor du i Stokbrogade? Det lyder sådan

Vi giver 3700 for 105 kvm hus med have.

Anmeld

11. juni 2009

Zeta

34.000??? Som i FIREOGTREDIVETUSINDE???

Shit, det er mange penge? Er du filmstjerne oder was? Og hvorfor har du lejlighed i London?

Ja, undskyld de mange spørgsmål, jeg blev sgu bare lige lidt nysgerrig der. Det svarer jo til 1½ månedsløn for mig... i ren leje... hver måned... GISP!

Det er altså vildt billigt i London downtown for så mange m2. Nej jeg er bare koncept & produktudvikler, men har 2 startups i England, hvor jeg så tilbringer en hel del tid, så det er alt andet billigere end at bo på hotel, og så aldrig føle sig hjemme.

Men for at fuldende din nysgerrighed så er jeg igang med ansøgninger på et større byggeprojekt i Spanien, Altea nord for Alicante, hvor jeg vil bygge 3 plan + fuld kælder på 980m2. Det er en drøm der skal realiseres og tanken var at hele familien så også kan være samlet til højtider i en bolig når det engang er opført. Det skal være et 0-energi hus, dvs. intet koste i drift og mange andre smarte ting som jeg ikke vil røbe her da det ikke er det rigtige fora. Men du kan få en ide om hvor ambitøst det er her: http://cta.dk/HUS/

Anmeld

11. juni 2009

Nemesis

Znuzke skriver:

Hold da kæft nogle billige huslejer i har!!! 

Jeg bor på bøh-landet i en lille by og der har jeg kigget på lejlighed - det er nogle nybyggede rækkehuse som de ikke kan få solgt. Jeg skal give 8.500 pr. md. - uden forbrug. Dertil skal jeg så lægge danmarks pt. dyreste fjernvarme - ca. 1.000 kr. pr. md samt el og vand......Det er for 106 kvm.....

Så jeg bliver boende lidt endnu....

Og så har jeg jo siddet på den anden side af bordet som udlejer. Jeg tog 6.000 pr. md. for et hus i Næstved centrum incl. vand......altså det var det jeg prøvede at tage, men han betalte jo aldrig - så der kan man tale om billig husleje

nu ved jeg jo ikke om du er igang..men har du overvejet at lave et betalingspåkrav for at få dine penge??

Dermed for du retten til at forkynde for ham at han skylder dig de penge, protesterer han ryger i, i retten, kommer han ikke med nogle protester, så får du dom på at han skylder dig de penge og det betyder at du om mange år fx kan hente dine penge hvis han ikke har dem nu.
Men køber han fx fast ejendom om 5 år så kan du stå og sige..haps haps skal have,,,

det er jo mange penge han skylder.

:-) Sisse

Anmeld

11. juni 2009

Fiona78

GryDia skriver:

Bor du i Stokbrogade? Det lyder sådan

Vi giver 3700 for 105 kvm hus med have.

Vi bor i Dronningensgade, i logebygningen (Odd-fellow) den rød/gule bygning på hjørnet af Korsgade Bygningen er fra 1896 og de fleste gulve samt stuk er fra det år

Anmeld

11. juni 2009

Zeta

nu ved jeg jo ikke om du er igang..men har du overvejet at lave et betalingspåkrav for at få dine penge??

Dermed for du retten til at forkynde for ham at han skylder dig de penge, protesterer han ryger i, i retten, kommer han ikke med nogle protester, så får du dom på at han skylder dig de penge og det betyder at du om mange år fx kan hente dine penge hvis han ikke har dem nu.
Men køber han fx fast ejendom om 5 år så kan du stå og sige..haps haps skal have,,,

det er jo mange penge han skylder.

:-) Sisse

Det er korrekt, dog kun delvist. Et betalingspåkrav og varsel om opsigelse af lejemålet. 2 gange som lejeloven foreskriver, og først derefter kan man sende sagen til fogedretten og bede om udsættelse, hvor det samlede krav fremsættes. Og derefter skal der udtages en stævning til byretten, hvor tidligere lejer så indstævnes med det samlede krav man måtte have.

Har man ikke kørt betalingspåkrav og opsigelse snorlige, så siger præcedens desværre at lejer beskyttes, og udlejer får tæsk.

Hvis du får dom på vedkommende, så er dommen gældende i 20 år fra domsafsigelse. Hver 6. måned kan du så sende kravet til fogedretten, og hvis han ejer noget, så kan du gøre udlæg og tvangsfuldbyrde det ved en offentlig auktion. Når de 20 år er gået, så kan du på ny anlægge sag ved byretten og få en ny dom, som så igen gælder 20 år. Du kan med andre ord forfølgende vedkommende til han ligger i graven.

Jeg har selv oplevet noget tilsvarende, og har 2 skyldnere som jeg jævnlig hiver i fogedretten, den ene havde overraskende købt hus, bil og motorcykel 12 år efter sin store gæld, som han troede vi andre havde glemt.

Så det kan godt betale sig. Men det koster nogle penge, men det er en investering hvis du spørg mig. Med mindre vedkommende er så langt ud at der ikke er udsigt til indrivelse eller eventuel arv som man kan kræve udlæg i.

Anmeld

11. juni 2009

GryDia

Fiona78 skriver:

Vi bor i Dronningensgade, i logebygningen (Odd-fellow) den rød/gule bygning på hjørnet af Korsgade Bygningen er fra 1896 og de fleste gulve samt stuk er fra det år

Åh.. de bygninger havde jeg ikke lige tænkt på.

Anmeld

11. juni 2009

karina1980

vi bor i et hus på landet, på 120 kvm, med have og det hele(meningen er at vi med tiden vil købe det) men vi giver 4600 kr i ren husleje og vi råder så over det som var det vores eget

Anmeld

11. juni 2009

Fiona78

GryDia skriver:

Åh.. de bygninger havde jeg ikke lige tænkt på.

Ja der skulle have stået Kochsvej og ikke Korsgade

Anmeld

12. juni 2009

ekzunz

Zeta skriver:

Det er korrekt, dog kun delvist. Et betalingspåkrav og varsel om opsigelse af lejemålet. 2 gange som lejeloven foreskriver, og først derefter kan man sende sagen til fogedretten og bede om udsættelse, hvor det samlede krav fremsættes. Og derefter skal der udtages en stævning til byretten, hvor tidligere lejer så indstævnes med det samlede krav man måtte have.

Har man ikke kørt betalingspåkrav og opsigelse snorlige, så siger præcedens desværre at lejer beskyttes, og udlejer får tæsk.

Hvis du får dom på vedkommende, så er dommen gældende i 20 år fra domsafsigelse. Hver 6. måned kan du så sende kravet til fogedretten, og hvis han ejer noget, så kan du gøre udlæg og tvangsfuldbyrde det ved en offentlig auktion. Når de 20 år er gået, så kan du på ny anlægge sag ved byretten og få en ny dom, som så igen gælder 20 år. Du kan med andre ord forfølgende vedkommende til han ligger i graven.

Jeg har selv oplevet noget tilsvarende, og har 2 skyldnere som jeg jævnlig hiver i fogedretten, den ene havde overraskende købt hus, bil og motorcykel 12 år efter sin store gæld, som han troede vi andre havde glemt.

Så det kan godt betale sig. Men det koster nogle penge, men det er en investering hvis du spørg mig. Med mindre vedkommende er så langt ud at der ikke er udsigt til indrivelse eller eventuel arv som man kan kræve udlæg i.

Vi det sige at jeg som privatperson har mulighed for at få inddrevet den gæld han har til mig?? Jeg har fulgt procedurerne omkring påkravvskrivelser og ophævelse af lejemål helt til punkt og prikke sammen med en advokat, men fogedretten har jo temmelig lange ventetider. Han har været ved at flytte længe, men han har ikke villet aflevere nøglen - han har i det hele taget virkelig været et svin! Jeg tror at der var en stævningsmand ude hos ham torsdag, og samme aften kl. 22 fik jeg en sms hvor der stod "nøglerne er i skuret"....og så har jeg ikke hørt mere til ham... Jeg har endnu ikke ophævet sagen hos fogedretten, men det skal jeg måske heller ikke? Kan jeg henvende mig til dem igen for at anerkendt mine krav? Det er jo ikke de voldsomme beløb, men han skylder mig for 4. mdr. husleje, 24.000 kr. + alle mine omkostninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.