Jeg skal stå fader .. hjælp !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

Lotus86

Jeg har stået fadder to gange, og begge gange har vi (min kæreste og jeg) købt en almindelig gave som vi under normale omstændigheder ville have købt, men så har jeg købt en lækker Paddington bog hvor jeg har skrevet en personlig hilsen til barnet, den gave har så kun været for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

Frk.S

Jeg har ikke selv været fadder, men jeg tror da selv jeg ville tænke over at give et eller andet specielt (ikke nødvendigvis dyrt) - og gerne noget barnet kan have glæde af i mange år.

Da Freja blev døbt var hendes moster og hendes faster faddere.

Hendes faster gav hende sådan et "lap på lab billede" med dyr - det er så super fint.

Hendes moster var med i gave sammen med hendes anden moster og deres familier, hvor de gav hende en halskæde.
Desuden havde hun fra sig selv (pga hendes rolle som fadder) købt hele Troldepus serien (som vi læste meget som børn). Fantastisk - og jeg GLÆDER mig så meget til at læse dem højt for Freja. 

Anmeld

9. december 2012

Sakris

Det synes jeg ikke er nødvendigt. Da jeg var gudmor gav jeg en ske fra Georg Jensen. Var 14 år, og havde selv sparet sammen til den. Den har hendes forældre gemt til hun selv får børn. 

Da min kæreste var fadder var gaven sengetøj, håndklæde og en bog.

Min datter havde 3 faddere. Af den ene fik hun en servietring i sølv, af den anden en sparegris og af den 3. nogle bøger og en cd. Rigtig gode gaver, som vi er rigtig glade for.

Anmeld

9. december 2012

Nadia&Daniel

Alanda skriver:

Hej piger .. 

Min veninde spurgte mig igår og jeg ville stå fader til deres pige .. Og jeg sagde ja til dette af flere årsager .. 

Men sagen er nu den ... Hvad søren skal jeg så give i dåbsgave ? Forventes det at man giver en lidt finere og dyrere gave nu når man står fader eller hvordan og hvor ledes .. 
Og så er jeg forresten også helt tom af ideer til hvad jeg skal give til denne her dejlige lille prinsesse .. 

Så piger hjælp mig , det er forresten også første gang jeg skal stå fader

Vi fik ikke noget specielt af Laura's 5 fadder (vi fik noget af det vi ønskede os) - men derimod fik Laura fra hendes gudmor

Anmeld

9. december 2012

Troldemommi

Jeg var engang til en dåb hvor dåbsbarnet fik et træ af sine faddere, jeg tror det var et æbletræ som kunne plantes ude i deres have, syntes egentlig det var en fin gave

Monica

Anmeld

9. december 2012

ekebiv

Du gav mig lige en god idé der .. Vil ned og kige i guldsmeden hvad sådan nogle smykker koster .. Kom lige i tanke om at sådan en damorskors fik jeg til min dåb af min oldemor og har dne stadigvæk , kan dog ikke passe den men har gemt den som et minde

Lige præcis derfor giver jeg altid noget som vil kunne gemmes til evigt minde. Mine egne dåbs smykker er deværre blevet stjålet og det er jeg SÅ ked af.

Mine forældre har givet mine to børn et frugttræ hver, det synes jeg også er en go idé men det kræver jo selvfølgelig at man har en have

Anmeld

10. december 2012

MissMona

Du gav mig lige en god idé der .. Vil ned og kige i guldsmeden hvad sådan nogle smykker koster .. Kom lige i tanke om at sådan en damorskors fik jeg til min dåb af min oldemor og har dne stadigvæk , kan dog ikke passe den men har gemt den som et minde

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på at I nogle familier er der tradition for at det er en af bedsteforældrene der giver dagmarkors, så pas på du ikke får jokket nogle over tæerne der. Tjek lige først om der er andre der har lagt billet ind på det!

Tillykke med fadderskabet!

Personligt tror jeg også fx en børnebogsklassiker m. en personlig håndskrevet hilsen indeni ville være et hit!

Anmeld

10. december 2012

tarkoflen

Jeg mener ikke man skal give for mere, fordi man skal stå fadder

Jeg har været gudmor og der har jeg givet et piet hein flag, hvor jeg har fået indgraveret barnets navn og fødselsdato på... Det er de blevet rigtig glade for!

Jeg ville personligt aldrig købe noget sølv, med mindre det er et smykke, fordi det skal pudses og holdes for at være pænt, og det er de færreste børnefamilier der har tid til det

Tillykke med at du skal være fadder

Anmeld

10. december 2012

Alanda

Tak for alle de mange svar piger .. Det har givet mig lidt inspiration  

Anmeld

10. december 2012

Aabye

Jeg har lige været til dåb hos min veninde og jeg stod fadder til hendes datter.. 
Min veninde har en ret så speciel smag, hun ønskede sig ikke smykker, sølv ting eller ting der var indgraveret.. 
Derfor fik hun 300 kr til pigen som jeg havde sat fast i en kæmpe plys hest.. Så kan hun selv rende ud og købe noget.. Ved godt at det er en ret flad gave, men nu ved jeg også at min veninde hader at rende ud og bytte ting.. Så var det nemmere for både mig og hente at hun bare fik penge så hun selv kunne købe noget til datteren..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.