Jeg skal stå fader .. hjælp !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.355 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. december 2012

Alanda

Hej piger .. 

Min veninde spurgte mig igår og jeg ville stå fader til deres pige .. Og jeg sagde ja til dette af flere årsager .. 

Men sagen er nu den ... Hvad søren skal jeg så give i dåbsgave ? Forventes det at man giver en lidt finere og dyrere gave nu når man står fader eller hvordan og hvor ledes .. 
Og så er jeg forresten også helt tom af ideer til hvad jeg skal give til denne her dejlige lille prinsesse .. 

Så piger hjælp mig , det er forresten også første gang jeg skal stå fader

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

Dorthe1986

Alanda skriver:

Hej piger .. 

Min veninde spurgte mig igår og jeg ville stå fader til deres pige .. Og jeg sagde ja til dette af flere årsager .. 

Men sagen er nu den ... Hvad søren skal jeg så give i dåbsgave ? Forventes det at man giver en lidt finere og dyrere gave nu når man står fader eller hvordan og hvor ledes .. 
Og så er jeg forresten også helt tom af ideer til hvad jeg skal give til denne her dejlige lille prinsesse .. 

Du skal ikke give dyrere end du selv synes. Vi forventede intet specielt af vores to faddere

Af den ene (Emils faster) fik han sådan en Barbapappa natlampe og noget tøj.

Af den anden fadder (Emils moster) fik han sengetøj, en cd, et sæt tøj, bestik, Kaj og Andrea kop +tallerken. Det lyder af mange penge, men ved at min søster fandt det meste på tilbud, så tror ikke der er brugt for meget mere end 400 Hvilket er ligeså fint for mig... om de så havde brugt 100 eller 200. Det er slet ikke vigtigt.

Så altså køb det du føler for. Selvfølgelig må du gerne købe noget specielt, men du skal ikke spekulere i om det nu er "dyrt nok"

Anmeld

9. december 2012

Alanda

Dorthe1986 skriver:

Du skal ikke give dyrere end du selv synes. Vi forventede intet specielt af vores to faddere

Af den ene (Emils faster) fik han sådan en Barbapappa natlampe og noget tøj.

Af den anden fadder (Emils moster) fik han sengetøj, en cd, et sæt tøj, bestik, Kaj og Andrea kop +tallerken. Det lyder af mange penge, men ved at min søster fandt det meste på tilbud, så tror ikke der er brugt for meget mere end 400 Hvilket er ligeså fint for mig... om de så havde brugt 100 eller 200. Det er slet ikke vigtigt.

Så altså køb det du føler for. Selvfølgelig må du gerne købe noget specielt, men du skal ikke spekulere i om det nu er "dyrt nok"

Det vil jeg have i tankerne med at det skal være noget specielt .. Hvad er faders rolle enlig til sådan en barnedåb ?

Anmeld

9. december 2012

Dorthe1986

Alanda skriver:

Det vil jeg have i tankerne med at det skal være noget specielt .. Hvad er faders rolle enlig til sådan en barnedåb ?

Altså når jeg siger specielt, mener jeg blot at der gerne må være købt med hjertet du ved og ikke sådan noget, i sidste øjebliks agtigt noget

Jamen fadderens rolle er faktisk at være vidne til dåbshandlingen og at man siger ja til, hvis forældrene skulle gå bort før barnet er myndigt, at oplære barnet i den kristne tro. Altså man skal ikke adoptere barnet, blot sørge for at det lærer om kristendommen, som ellers er forældrenes ansvar... ifølge kirken

Ellers er det meget normalt, at man sidder rimelig tæt ved barnet og forældrene under festen bagefter, men ellers er der vel som sådan ikke nogen speciel rolle. Det er mest i selve kirkehandlingen

Jeg kan fortælle dig hvad jeg gav min niece, da hun blev døbt. Jeg var nemlig gudmor for hende. Men jeg købte et lille sølvarmbånd, du ved til små børn, hvor der var nogle farvede sten indsat i. Mener det var røde, lyserøde og lilla sten. Tænkte at det var en varig gave og en hun kunne bruge i noget tid Jeg tror jeg gav et par hundrede kroner for det ved en guldsmed

Min mor har givet sine børnebørn (pigerne) et dagmarkors.

Du kan også få smykker, du kan få indgraveret noget i.

Tæpper, med broderede personlige data

En del giver også den der Piet Hein-flagstang, til at have på bordet når man har fødselsdag. Man kan få det i forskellige størrelser og priser... men det er jo en gave der kan følge pigen hele hendes liv.

Men ja der er rigtig mange muligheder

Anmeld

9. december 2012

Alanda

Dorthe1986 skriver:

Altså når jeg siger specielt, mener jeg blot at der gerne må være købt med hjertet du ved og ikke sådan noget, i sidste øjebliks agtigt noget

Jamen fadderens rolle er faktisk at være vidne til dåbshandlingen og at man siger ja til, hvis forældrene skulle gå bort før barnet er myndigt, at oplære barnet i den kristne tro. Altså man skal ikke adoptere barnet, blot sørge for at det lærer om kristendommen, som ellers er forældrenes ansvar... ifølge kirken

Ellers er det meget normalt, at man sidder rimelig tæt ved barnet og forældrene under festen bagefter, men ellers er der vel som sådan ikke nogen speciel rolle. Det er mest i selve kirkehandlingen

Jeg kan fortælle dig hvad jeg gav min niece, da hun blev døbt. Jeg var nemlig gudmor for hende. Men jeg købte et lille sølvarmbånd, du ved til små børn, hvor der var nogle farvede sten indsat i. Mener det var røde, lyserøde og lilla sten. Tænkte at det var en varig gave og en hun kunne bruge i noget tid Jeg tror jeg gav et par hundrede kroner for det ved en guldsmed

Min mor har givet sine børnebørn (pigerne) et dagmarkors.

Du kan også få smykker, du kan få indgraveret noget i.

Tæpper, med broderede personlige data

En del giver også den der Piet Hein-flagstang, til at have på bordet når man har fødselsdag. Man kan få det i forskellige størrelser og priser... men det er jo en gave der kan følge pigen hele hendes liv.

Men ja der er rigtig mange muligheder

Du gav mig lige en god idé der .. Vil ned og kige i guldsmeden hvad sådan nogle smykker koster .. Kom lige i tanke om at sådan en damorskors fik jeg til min dåb af min oldemor og har dne stadigvæk , kan dog ikke passe den men har gemt den som et minde

Anmeld

9. december 2012

Pige2009

Alanda skriver:

Hej piger .. 

Jeg ville helt klart købe noget specielt måske en halskæde eller armbånd. Ikke nødvendigvis dyrere men specielt

Anmeld

9. december 2012

Dorthe1986

Alanda skriver:

Du gav mig lige en god idé der .. Vil ned og kige i guldsmeden hvad sådan nogle smykker koster .. Kom lige i tanke om at sådan en damorskors fik jeg til min dåb af min oldemor og har dne stadigvæk , kan dog ikke passe den men har gemt den som et minde

Dejligt det kunne bruges

Du kunne jo altid købe en længere kæde til den

Anmeld

9. december 2012

LHS

Alanda skriver:

Hej piger .. 

Vi har tre gange givet H.C. Andersens eventyr (jubilæums udgaven) med gravering bagpå. Så har vi fået graveret barnets navn og dåbsdato. Det har alle par været vildt galde for og det er jo også noget der vil følge barnet altid. Når de så selv får børn at de jo vælge at gravere deres navn og dåbsdato ovenover og videregive den til næste barn

Anmeld

9. december 2012

christina92

Alanda skriver:

Hej piger .. 

Da jeg stod fadder til min nevø fik han en cd med en personlig vuggevise  

http://vuggevisen.dk/

Anmeld

9. december 2012

AnneP

Alanda skriver:

Hej piger .. 

Tillykke, man bliver rørt når man bliver spurgt om man vil stå fadder, har gjort det for min ene venindes 2 drenge, vores venners tvillinger, og min lillebror (18 års forskel) og det er ALTID lige specielt.

Jeg gav ikke for mere end jeg ville have givet for "anyway" men lavede nogle specielle kort med et digt til dem. -for at gøre det mere specielt!

Jeg gav dåbsrør -syntes det var lidt symbolsk + graveringen.

Håber det gav lidt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.