Hvornår lader man selv baby spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2012

Rikke, Liam & Linus

christinak skriver:

Vores søn på knap 8 måneder er simpelthen så træt af kartoffelmos, der sker bare ikke nok, det er bare kedelig mos selvom der kommer sovs på. Han får rugbrøds hapser til middag, hvor han kan sidde lidt med det, og igår sad han selv med en brunch pandekage som røg fint ned, men hvornår kan jeg så lade ham sidde med evt kogt pasta til aftensmad?

han vil så gerne tygge på en masse selvom han ingen tænder har, jeg er bare bange for at det kommer i gale hals

Min dreng på 7 måneder kan sagtens selv spise kogt pasta, hele kartofler, gulerødder mv. (kogte selvfølgelig), rugbrød (uden kerner) med leverpostej mv., han spiser kiks, clementiner, banan og meget andet. Kylling kan han også sagtens sidde og tygge af. Og han har ikke antydningen af tænder endnu. 

Jeg tror ikke man skal være så bange for at de ikke kan spise grove ting, selvom de ingen tænder har, gummerne er ret hårde alligevel. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

Rikke, Liam & Linus

christinak skriver:

Nej stine

vi har prøvet med klumper i mosen det gider han slet ikke, han vil sidde med det selv i hånden, så tænker jeg enten laver nogle pasta skruer til ham eller møllehjul

Urtekram laver noget små safaridyr af fuldkornspasta. De er gode for en babyhånd. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.