Hvornår lader man selv baby spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. december 2012

christinak

Vores søn på knap 8 måneder er simpelthen så træt af kartoffelmos, der sker bare ikke nok, det er bare kedelig mos selvom der kommer sovs på. Han får rugbrøds hapser til middag, hvor han kan sidde lidt med det, og igår sad han selv med en brunch pandekage som røg fint ned, men hvornår kan jeg så lade ham sidde med evt kogt pasta til aftensmad?

han vil så gerne tygge på en masse selvom han ingen tænder har, jeg er bare bange for at det kommer i gale hals

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ka han spise rugbrød, ka han også spise pasta. Sådan gjorde vi i hvert fald med thea. Prøv ellers evt at lave blandet mos, med klumper til ham. Vh stine

Anmeld

9. december 2012

christinak

StineW79 skriver:

Ka han spise rugbrød, ka han også spise pasta. Sådan gjorde vi i hvert fald med thea. Prøv ellers evt at lave blandet mos, med klumper til ham. Vh stine

Nej stine

vi har prøvet med klumper i mosen det gider han slet ikke, han vil sidde med det selv i hånden, så tænker jeg enten laver nogle pasta skruer til ham eller møllehjul

Anmeld

9. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
christinak skriver:

Nej stine

vi har prøvet med klumper i mosen det gider han slet ikke, han vil sidde med det selv i hånden, så tænker jeg enten laver nogle pasta skruer til ham eller møllehjul

Ja der er ik andet for end at prøv sig frem. Vh stine

Anmeld

9. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

behøver det været moset. hvad med kogte kartofler skåret ud i tern, gulerødder i skiver osv.

Anmeld

9. december 2012

Nemesis

så kog kartoflerne men lad ham selv sidde med dem og spise af dem.

kogte gulerødder kan han også selv gnave af.

Her skar vi det ud i stykker som de så endten har spise med fingrende eller gaffel.

:-) Sisse

Anmeld

9. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Da Ida ikke gad kartoffelmosen mere fik hun kartoflerne i små stykker, det synes hun var meget sjovere! 

Anmeld

9. december 2012

lycly

Der skal rigtig mege til før de får det galt i halsen og HVIS de gør, så er de gode til selv at få hostet det op igen Julia har selv siddet med maden fra hun var 6 mdr. Der fik hun frikadeller, rugbrød, pasta, kartofler osv som hun kunne sidde med. I starten smagte hun mest på det selvfølgelig, men jeg er fortaler for at man så tidligt som muligt lader børnene selv. Det gør det meget mere spændende for dem at spise og det giver også lidt flere muligheder fordi man ikke behøver lave mos altid Så jeg synes bare du skal kaste jer ud i det

Anmeld

9. december 2012

Skouboe

Med den alder han har kan du også sagtens lade ham gnave i en frikadelle eller lign.

Anmeld

9. december 2012

Sara.

Min dreng gad ikke rigtig mos, så han fik små stykker kartoffel, gulerod, frikadelle osv fra da han var 4½ mdr....

Det gik helt fint og han fik først tænder da han blev et år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.