Seperationsangst.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. december 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Er der andre der også oplever det i den her alder?? Hun er 14 mdr. Maja har aldrig før siden nu haft seperationsangst men det må jeg sige at hun har nu. 

Jeg kan ikke gå uden for en dør uden at Maja begynder at græde og går efter mig også selvom far er hjemme. Det kan f.eks. være hvis jeg lige skal ud og handle lidt. 

Til svømning har hun også haft meget svært ved at instruktøren har holdt hende hvor Maja så har skulle dykke/svømme hen til mig. Ihh....hvor bliver hun bare ked af det  og rækker ud efter mig. Og når børnene f.eks. har skulle sidde på madras eller ligende så er hun også begyndt at græde og vil bare ikke give slip på mig. Klamrer sine små arme om mig. Det skal dog siges at hun ikke gjorde det igår til svømning så der gik det fint. 

Men det mærkeligste er dog at hun ikke gør det når hun bliver afleveret i vs  Der har hun ikke engang tid til at sige farvel til mig. Det er jo dejligt at hun har det godt i vs. men hvorfor så blive ked af det de andre gange?? 

Hun vil også ret meget op i arm, løfter sine arme op mod mig, klamrer sig til mine ben og jamrer indtil jeg løfter hende op.

På en måde synes jeg det er sødt for det viser jo bare at hun holder af mig og at jeg virkelig er hendes mor  

Oplever I det samme??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Mettefpigen

Vi har også lige haft en periode med det, det tog et par uger også gik det over igen... :-)

Anmeld

8. december 2012

Den lykkelige

Ja det gør min datter stadig og hun er 21 mdr..
Jeg kan ikke gå på toilettet uden hun græder helt vildt.. jeg må intet lave, men skal sidde sammen med hende så hun ved hvor hun har mig.. Hun vil op konstant hvis jeg laver mad eller lignende og græder og hiver i bukserne og rækker armene op..
Men har hun nu gjort LÆÆÆÆNGE!! Mega hårdt..  

Anmeld

8. december 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Den lykkelige skriver:

Ja det gør min datter stadig og hun er 21 mdr..
Jeg kan ikke gå på toilettet uden hun græder helt vildt.. jeg må intet lave, men skal sidde sammen med hende så hun ved hvor hun har mig.. Hun vil op konstant hvis jeg laver mad eller lignende og græder og hiver i bukserne og rækker armene op..
Men har hun nu gjort LÆÆÆÆNGE!! Mega hårdt..  

Åhh..så kan jeg godt se at det kan tage lang tid endnu når din datter gør det endnu og min datter kun er 14 mdr.  

Samme her ved forberedelse af aftensmaden. Det er næsten umuligt for mig at lave mad da hun hele tiden vil op og pyller og det er altså svært når man er selv pga. farmand er på arbejde. Heldigvis er det snart slut da han er kommet på fast nattearbejde 

Anmeld

8. december 2012

Mettefpigen

Omsorgsgiver skriver:

Åhh..så kan jeg godt se at det kan tage lang tid endnu når din datter gør det endnu og min datter kun er 14 mdr.  

Samme her ved forberedelse af aftensmaden. Det er næsten umuligt for mig at lave mad da hun hele tiden vil op og pyller og det er altså svært når man er selv pga. farmand er på arbejde. Heldigvis er det snart slut da han er kommet på fast nattearbejde 

Det med maden har han hele tiden gjort, men det er ikk seperationsangst, det er fordi de er nysgerrige.... Tag dem op og sæt dem på køkkenbordet og lad dem kigge på :-)

Anmeld

8. december 2012

Den lykkelige

Omsorgsgiver skriver:

Håber det er hurtig overstået for hende!!
Men nu vil jeg så også sige at min datter er meget mor syg ellers.. Jeg har i barslen været rigtig dårlig til at lave andre ting når jeg har været sammen med hende.. Plus hvis jeg bare skulle på wc eller ud og sætte tøj over eller noget så tog jeg hende med rundt i huset.. (vi havde en hund jeg ikke stolede på, så kunne ikke lige gå fra hende 1 minut).. Også har jeg altid tænkt at hvorfor skulle jeg bruge vores tid på at gå og lave andre ting og har faret rundt og lavet alt efter hun er lagt.. så nu føler hun jo jeg skal rende og hoppe for hende..  Plus at jeg har været ALT for opmærksom/hurtig til at reagere på hendes behov.. svært at forklare.. men lidt for hurtig/meget over hende.. Det ris til egen.... nu  derudover har jeg så ikke fundet job efter barslen så jeg har været den som aflevere i DP og henter igen.. er også den som bader, putter og børster tænder.. så alt det sammenlagt gør at far ikke er god nok og skriger hvis han prøver på noget med hende når jeg er i nærheden.. men vi er blevet klogere og er igang med at ændre de ting.. så tror altså også mit eksempel er meget ekstremt!    Så forhåbentlig din datter snart er ovre det..

Anmeld

8. december 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mettefpigen skriver:

Det med maden har han hele tiden gjort, men det er ikk seperationsangst, det er fordi de er nysgerrige.... Tag dem op og sæt dem på køkkenbordet og lad dem kigge på :-)

Når ja ok....kan godt se at det ikke har så meget med seperationsangst at gøre, hehe  

Jeg tager hende også op på bordet men synes bare det er så svært for så piller hun i det hele og hun har det stadig sådan at ting skal i munden  

Anmeld

8. december 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Den lykkelige skriver:

Håber det er hurtig overstået for hende!!
Men nu vil jeg så også sige at min datter er meget mor syg ellers.. Jeg har i barslen været rigtig dårlig til at lave andre ting når jeg har været sammen med hende.. Plus hvis jeg bare skulle på wc eller ud og sætte tøj over eller noget så tog jeg hende med rundt i huset.. (vi havde en hund jeg ikke stolede på, så kunne ikke lige gå fra hende 1 minut).. Også har jeg altid tænkt at hvorfor skulle jeg bruge vores tid på at gå og lave andre ting og har faret rundt og lavet alt efter hun er lagt.. så nu føler hun jo jeg skal rende og hoppe for hende..  Plus at jeg har været ALT for opmærksom/hurtig til at reagere på hendes behov.. svært at forklare.. men lidt for hurtig/meget over hende.. Det ris til egen.... nu  derudover har jeg så ikke fundet job efter barslen så jeg har været den som aflevere i DP og henter igen.. er også den som bader, putter og børster tænder.. så alt det sammenlagt gør at far ikke er god nok og skriger hvis han prøver på noget med hende når jeg er i nærheden.. men vi er blevet klogere og er igang med at ændre de ting.. så tror altså også mit eksempel er meget ekstremt!    Så forhåbentlig din datter snart er ovre det..

Det lyder næsten som mig  

Jeg har også altid ventet med at gøre huslige ting til når hun sov og så når hun har været vågen KUN fokuseret på hende. Nu hvor hun er lidt større kan jeg sagtens sætte vask over og andre små ting men hun følger trofast med mig  Men hun kan godt nok blive ked hvis jeg lige går ind i et andet rum. 

Anmeld

8. december 2012

Mettefpigen

Omsorgsgiver skriver:

Når ja ok....kan godt se at det ikke har så meget med seperationsangst at gøre, hehe  

Jeg tager hende også op på bordet men synes bare det er så svært for så piller hun i det hele og hun har det stadig sådan at ting skal i munden  

Jaa det har Lukas også (tænder) men nu er han også vild med "at lave mad" så han plejer at få en bøtte og et piskeris, eller at få lov til at røre rundt i sovsen, eller få en kiks, eller noget frugt.....
Ellers så være standhaftig og lad være at tage hende op Hun skal nok lære at lave noget andet....

Anmeld

8. december 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mettefpigen skriver:

Jaa det har Lukas også (tænder) men nu er han også vild med "at lave mad" så han plejer at få en bøtte og et piskeris, eller at få lov til at røre rundt i sovsen, eller få en kiks, eller noget frugt.....
Ellers så være standhaftig og lad være at tage hende op Hun skal nok lære at lave noget andet....

Synes bare det er så synd når hun begynder at klynke og giver tegn på at ville op og at jeg så ikke gør det, for så kan hun godt finde på at begynde at græde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.