Freyasmor skriver:
Et knus herfra først!
Op med hovedet søde du! Hvis du/I ønsker at få et barn, så gør det nu, hvem siger om i nogensinde får den chance igen?
Hvad jobcentret vil sige? IKKE EN SKID! - Der er altså INGEN der bestemmer over jer og jeres valg overhovedet.
& I nasser fandme ikke på samfundet, det er fandme vores land der er lavet på den måde at man hjælper de svage..
Da jeg blev gravid sidste år, var der nogle få som mente hvorfor jeg ikke lige fik færdiggjort min uddannelse, eller hvordan jeg kunne finde på det når jeg ikke havde en stabil indkomst, jeg var også på KH og er det stadig nu når jeg er på barsel... Jeg har det bare sådan lidt, Jeg vil hellere have børn, bygge familie og være lykkelig, end at sidde og tage den ene udannelse efter den anden fordi der intet job er at finde nogen steder.. Nogle mener *Børn kan man altid få!* - Nej det kan man sku ikke! Hellere ikke engang et arbejde kan man altid få.. 
Man skal gøre det man føler for, så op med humøret, du skal ikke tænke så meget over hvad andre tænker og føler, for det er jeres valg & hvis der er noget som slår alt andet så er det sku at blive forældre, det er sku livets vigtigste ting ! 
Så nyd du december måned, med et smil på læben & kom igang med jeres projekt baby, nyd hinanden hver dag & husk på i kun lever en gang...
Glædelig Jul & et stort smil herfra. 
Nu er det ikke fordi, jeg som sådan vil være "efter" dig specifikt, men bliver nødt til at reagere på det råd, du giver TS...
Velfærdssamfundet er til for at hjælpe de personer, der skulle komme ud for en livssituation, der bevirker, at de har brug for vores allesammens hjælp - organiseret via offentlige instanser.
Planlægger man bevidst at sætte sig selv i en situation, hvor man har brug for (mere) hjælp, så synes jeg ikke, det er hensigtsmæssigt. Og det er netop sådanne handlinger, det truer vores velfærdssamfund. At folk kalkulerer med bistand fra det offentlige. Og planlægger efter det.
TS, når man er i starten af tyverne har man efter al logik endnu mange år at stifte familie i. Jeg synes ikke, det kan forsvares at gøre det i en situation, hvor begge forældre er uarbejdsdygtige eller uden job/ uden uddannelse.
De der overhovedet kan, bør klare sig selv. Det er jeg sikker på, du også kan en dag, inden alt for længe. Og kommer du og din kæreste - mod forventning - ikke til at kunne klare jer selv, ja så bør det nok stadig overvejes meget grundigt, inden I vælger at få et barn.
Det handler om jeres egne projekter, inden i begynder projektet om nyt liv.
Min personlige mening herfra