jeg er så ked

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2012

baby012

Jeg har den holdning at kan man ikke selv forsørge barnet, så skal man vente til man kan det ... 

Vent til begge er kommet ud af det der, og er kommet i job, det er klart det bedste  

men kan sagtens føgle dig , det træls ar være skruk, er det selv, HELT VILDT !  

og det er på trods af at jeg har et barn på 11 måneder, og en baby i maven

den følelse forsvinder desværre ikke selvom man får børn .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Frk. Himmelblå

Freyasmor skriver:

Et knus herfra først!

Op med hovedet søde du! Hvis du/I ønsker at få et barn, så gør det nu, hvem siger om i nogensinde får den chance igen? 

Hvad jobcentret vil sige? IKKE EN SKID! - Der er altså INGEN der bestemmer over jer og jeres valg overhovedet. 

& I nasser fandme ikke på samfundet, det er fandme vores land der er lavet på den måde at man hjælper de svage.. 

Da jeg blev gravid sidste år, var der nogle få som mente hvorfor jeg ikke lige fik færdiggjort min uddannelse, eller hvordan jeg kunne finde på det når jeg ikke havde en stabil indkomst, jeg var også på KH og er det stadig nu når jeg er på barsel... Jeg har det bare sådan lidt, Jeg vil hellere have børn, bygge familie og være lykkelig, end at sidde og tage den ene udannelse efter den anden fordi der intet job er at finde nogen steder.. Nogle mener *Børn kan man altid få!* - Nej det kan man sku ikke! Hellere ikke engang et arbejde kan man altid få.. 

Man skal gøre det man føler for, så op med humøret, du skal ikke tænke så meget over hvad andre tænker og føler, for det er jeres valg & hvis der er noget som slår alt andet så er det sku at blive forældre, det er sku livets vigtigste ting ! 

Så nyd du december måned, med et smil på læben & kom igang med jeres projekt baby, nyd hinanden hver dag & husk på i kun lever en gang...

Glædelig Jul & et stort smil herfra. 

Nu er det ikke fordi, jeg som sådan vil være "efter" dig specifikt, men bliver nødt til at reagere på det råd, du giver TS...

Velfærdssamfundet er til for at hjælpe de personer, der skulle komme ud for en livssituation, der bevirker, at de har brug for vores allesammens hjælp - organiseret via offentlige instanser. 

Planlægger man bevidst at sætte sig selv i en situation, hvor man har brug for (mere) hjælp, så synes jeg ikke, det er hensigtsmæssigt. Og det er netop sådanne handlinger, det truer vores velfærdssamfund. At folk kalkulerer med bistand fra det offentlige. Og planlægger efter det.

TS, når man er i starten af tyverne har man efter al logik endnu mange år at stifte familie i. Jeg synes ikke, det kan forsvares at gøre det i en situation, hvor begge forældre er uarbejdsdygtige eller uden job/ uden uddannelse. 

De der overhovedet kan, bør klare sig selv. Det er jeg sikker på, du også kan en dag, inden alt for længe. Og kommer du og din kæreste - mod forventning - ikke til at kunne klare jer selv, ja så bør det nok stadig overvejes meget grundigt, inden I vælger at få et barn.

Det handler om jeres egne projekter, inden i begynder projektet om nyt liv.

Min personlige mening herfra

Anmeld

8. december 2012

B&J

jeg bonger dig ikke oven i hovede fordi i er på kontanthjælp.. for det er er vi selv her hjemme og vi har fået et barn på en kontanthjælp og vi klare os okay....

men men men jeg tænker mere på du skriver du er syg????

og du skriver du døjer meget med dine knæ har du snakket om mulighederne for dine knæ hvis du bliver gravid og hvad der ellers kan gøres eller hjælpes på det område????

du skal også huske i skal kunne spare sammen til en barnevogn og de første mange ting det kræver at have et barn....

men ja syntes det er svært når man ikke ved hvordan syg du er osv.. og hvordan med dine knæ for det er tungt at gå med en baby og det balaster jo dine knæ rigtigt meget...

Anmeld

8. december 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg bonger dig ikke oven i hovede fordi i er på kontanthjælp.. for det er er vi selv her hjemme og vi har fået et barn på en kontanthjælp og vi klare os okay....

men men men jeg tænker mere på du skriver du er syg????

og du skriver du døjer meget med dine knæ har du snakket om mulighederne for dine knæ hvis du bliver gravid og hvad der ellers kan gøres eller hjælpes på det område????

du skal også huske i skal kunne spare sammen til en barnevogn og de første mange ting det kræver at have et barn....

men ja syntes det er svært når man ikke ved hvordan syg du er osv.. og hvordan med dine knæ for det er tungt at gå med en baby og det balaster jo dine knæ rigtigt meget...

Jeg har en leversygdom,men den er ikke arvelig 

Anmeld

8. december 2012

B&J

Anonym skriver:

Jeg har en leversygdom,men den er ikke arvelig 

åhh og den har ikke noget med hvis du bliver gravid ???

og det med dine knæ.. jeg vil ringe til min læge og få en god snak... hvis i syntes i er klar nu skal ingen holde jer tilbage, men husk det er kun en stor udgift.. så måske skulle i spare sammen også gå igang

men som sagt ingen bestemmer kun jer selv

Anmeld

8. december 2012

Deaktiveret profil

Anonym skriver:

sidder du ikke meget stramt i det ? det er også en af mine tanker.har man råd til det på kh ? 

Pengene hænger ikke på træerne nej, men sidder stramt i det? Nej det ville jeg ikke sige.. 

Men nu skal man få børn af lyst, ikke af tvang... men alt i verden handler ikke om penge? 

Anmeld

8. december 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

åhh og den har ikke noget med hvis du bliver gravid ???

og det med dine knæ.. jeg vil ringe til min læge og få en god snak... hvis i syntes i er klar nu skal ingen holde jer tilbage, men husk det er kun en stor udgift.. så måske skulle i spare sammen også gå igang

men som sagt ingen bestemmer kun jer selv

har snakket med lægen og han siger der ingen hendring er i det bare jeg møder op til behandlinerne.. og mine knæ bliver aldrig bedre . stor chance for de bliver dårligere med tiden... men vi venter nok lige nogle mdr eller ind til en af os har job men tak for jeres svar 

Anmeld

8. december 2012

Deaktiveret profil

Frk. Himmelblå skriver:

Nu er det ikke fordi, jeg som sådan vil være "efter" dig specifikt, men bliver nødt til at reagere på det råd, du giver TS...

Velfærdssamfundet er til for at hjælpe de personer, der skulle komme ud for en livssituation, der bevirker, at de har brug for vores allesammens hjælp - organiseret via offentlige instanser. 

Planlægger man bevidst at sætte sig selv i en situation, hvor man har brug for (mere) hjælp, så synes jeg ikke, det er hensigtsmæssigt. Og det er netop sådanne handlinger, det truer vores velfærdssamfund. At folk kalkulerer med bistand fra det offentlige. Og planlægger efter det.

TS, når man er i starten af tyverne har man efter al logik endnu mange år at stifte familie i. Jeg synes ikke, det kan forsvares at gøre det i en situation, hvor begge forældre er uarbejdsdygtige eller uden job/ uden uddannelse. 

De der overhovedet kan, bør klare sig selv. Det er jeg sikker på, du også kan en dag, inden alt for længe. Og kommer du og din kæreste - mod forventning - ikke til at kunne klare jer selv, ja så bør det nok stadig overvejes meget grundigt, inden I vælger at få et barn.

Det handler om jeres egne projekter, inden i begynder projektet om nyt liv.

Min personlige mening herfra

Hver sin mening..  

Men ja du har da ret, kh skal ikke udnyttes, til at kunne få børn og bare leve livet... 

Men udfra ts ord, opfatter jeg det som om hun ikke ser sig selv komme ud af det inden for nærmeste fremtid... Kan da godt være jeg har misforstået det? 

Men hvis hun ikke tror at hende og hendes kæreste får job, og de virkelig brænder for et barn, hvorfor så ikke bare gøre det? 

Anmeld

8. december 2012

MortilCilas

Anonym skriver:

jeg fortrækker at være anonym idag.

Jeg er en pige på snart 21 år( om 6 dage)

min kæreste og jeg har boed sammen i 4 år min kæreste er i noget virksomheds praktik lige pt pga han skal visiteres til flexjob. jeg er sygmeldt fordi jeg har nogle problemer med begge knæ og og min sygdom. så vi begge er på kh men skal til møde med jobcenteret nu her for vil igang igen så må de give mig nedsat tid i praktik trænger til at komme ud.....

men jeg går hver eneste dag og er ked af det for jeg vil så gerne havde et barn. vi er begge skruk og har været det i 2½ år. men jeg er så flov over vis jeg bliver gravid imens jeg er på kh og hvad vil jobcenteret ikke sige? men jeg ønsker mig så meget et barn.drømmer om det konstant. og alle de skønne børn man ser rundt omkring gør mig så ked for jeg vil havde min egen lille prins eller prinssese. min menstration er meget uregelmæsig men lægen har sagt jeg sagtens kan blive gravid kan bare godt tage tid da der godt kan gå nogle mdr imellem mens eller mere.... jeg har mest lyst til at blive gravid nu og så tage tingene som det kommer men ved også bare at mange vil banke mig i hoved fordi vi begge er på kh og nogle mener vi nasser på samfundet. men kæresten har alså søgt en masse stillinger uden held før der skete det med hans ryg undskyld det laaange indlæg men trænge til jeres mening også selv om den måske er hård har brug for at høre en ærlig mening  knus fra ano 

Jeg selv var på kontanthjælp og sønnens far på dagpenge, da jeg blev uplanlagt gravid. Folk sagde ingen ting, og undersøgte tingene på jobcenter osv. Det hele gik faktisk rigtig godt, kom i aktivering, som jobklub og noget der hedder car-lolland indtil jeg gik på barsel, 4 uger før termin

Ingen kommenterede her at vi var på KH, da det hele løste sig og sønnens far kom i virksomhedspraktik flere gange osv

Anmeld

8. december 2012

B&J

Anonym skriver:

har snakket med lægen og han siger der ingen hendring er i det bare jeg møder op til behandlinerne.. og mine knæ bliver aldrig bedre . stor chance for de bliver dårligere med tiden... men vi venter nok lige nogle mdr eller ind til en af os har job men tak for jeres svar 

jamen det er jo godt du har det på plads med alt det... jamen håber når i går igang der er en lille spir til jer så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.