Av mit hjerte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2012

mpr

Anonym skriver:

Idag har vi været på besøg hos det ene sæt bedster. Mit barn på 2 lavede mad med bedstefar, men får i et uopmærksomt øjeblik kastet et stykke kød i en pande med flydende fedtstof, der bare sprøjtede op. Mit barn græd som en besat, og jeg prøvede at putte kolde svøb i ansigtet, som mit barn bare blev ved med at rive af. Da jeg træder ind af døren i eget hjem er der ingen tvivl om at hun er blevet forbrændt meget i ansigtet. Ringer derfor til lægevagten, der sender os til hospitalet. Her konstatere de blot at hun får sår i store dele af ansigtet og at vi imorgen skal rense det og smørre det ind.

Er helt ødelagt. Har så ondt i hjertet. Vi kan ikke finde ro og jeg føler mig som en forfærdelig mor, selvom jeg ikke var i rummet da det skete. Ved ikke hvor jeg skal gøre af mig selv eller hvordan jeg skal takle det. Kan ikke holde tårerne tilbage og det kan mit barn slet ikke lide. Jeg har så tappert et barn.

Vi må se hvordan de næste par dage går. Om hun er klar til at komme i institution mandag, eller om hun måske skal holdes væk fra den et lille stykke tid.

Nogle der har børn der har haft brændsår i ansigtet? Hvordan taklede I det? Hvor lang tid tog det? Er det blevet pænt?

Jeg fik et varmt strygejern ned i hovedet da jeg var 3 år og blev godt forbrendt i den ene side af ansigtet. Det tog min mor noget tid, men med en masse cream og at hun fik det renset hver dag plus toldmodighed så blev det fint igen og har i dag ingen tegn på at jeg har været forbrændt så tror ikke du skal være så nervøs bare forsøg at sørge for at når der kommer skorpe på at hun ikke kradser det af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Der er ikke nogen som forældre (mest mødre måske), der kan bebrejde dem selv for ALT der sker for deres børn også selvom de ikke kunne forhindre det. Så forstår dig godt, jeg ville have det på nøjagtig samme måde. Har ingen erfaring med brandsår i ansigtet, men jeg ville da høre egen læge på mandag hvad de har af erfaringer med det - de kan eventuelt lave en kollegial forespørgsel på en plastikkirurgisk afdeling.

Rigtig god bedring med dit pus og dit knuste moder, det skal nok løse sig på den ene eller anden måde.

Tak for svar. Tror også jeg må ringe til lægen mandag, bare for at få et tjek på om det heler som det skal. Ved slet ikke hvordan det skal se ud, så tænker hele tiden det værste.

Anmeld

8. december 2012

Anonym trådstarter

LineSchack skriver:

Min datter fik kogende vand ud over sin lille fod da hun var en uge gammel, hun er 8 mdr og man kan ikk se det. men forstår dig godt,an føler sig som den værstemor og man ville ønske man ku skrue tiden tilbage eller i det mindste tage deres smerte. jeg græd srortset ligeså meget som hende.

håber dit barn har det bedre. 

Jeg har også bare tudet mere end mit barn. Og jeg har det virkelig dårligt når jeg kan se at der kommer en bølge af smerte mere. Det er bestemt ikke sjovt.

Anmeld

8. december 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

God bedring til hende. 

Anmeld

8. december 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

En dårlig mor ville ikke reagerer som dig, bebrejde sig selv og være så omsorgsfuld og søge lægehjælp, og gøre de overvejelser som du gør - altså er du ikke en dårlig mor! Børn får knobs og vi kan ikke pakke dem ind i bobleplast og sikkerhedshjelm. Så prøv ikke at være for hård ved dig selv. Det hjælper hverken dig eller din datter. Jeg har ingen erfaring med brændsåre, men har selv været ved at dø af dårlig samvittighei, da min søn faldt ned af køkkenbordet. 

Kæmpe knus til dig og god bedring til din datter!

Kh. Louise

Tak for ordene. Du har nok ret. Det gør bare så ondt at være vidne til. Og lige i ansigtet, hvor der hverken kan dækkes til som anbefalet og dermed behandles optimalt. Føler mig virkelig magtesløs.

Anmeld

8. december 2012

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Jeg fik et varmt strygejern ned i hovedet da jeg var 3 år og blev godt forbrendt i den ene side af ansigtet. Det tog min mor noget tid, men med en masse cream og at hun fik det renset hver dag plus toldmodighed så blev det fint igen og har i dag ingen tegn på at jeg har været forbrændt så tror ikke du skal være så nervøs bare forsøg at sørge for at når der kommer skorpe på at hun ikke kradser det af

Det klør allerede nu, og er nemlig også bange for at det bliver svært at undgå, at der bliver kløet i det, og at vævet dermed bliver ødelagt. Ved bare ikke hvad jeg kan gøre ved det. 

Anmeld

9. december 2012

mpr

Anonym skriver:

Det klør allerede nu, og er nemlig også bange for at det bliver svært at undgå, at der bliver kløet i det, og at vævet dermed bliver ødelagt. Ved bare ikke hvad jeg kan gøre ved det. 

Nede på apoteket kan du få noget meget mildt cream som er kløestillende prøv det det giver også fugt til huden Det skulle hjælpe en del på at hun ikke klør i det

Anmeld

9. december 2012

Mamalou

Anonym skriver:

Tak for ordene. Du har nok ret. Det gør bare så ondt at være vidne til. Og lige i ansigtet, hvor der hverken kan dækkes til som anbefalet og dermed behandles optimalt. Føler mig virkelig magtesløs.

Det har jeg fuld forståelse for. Jeg var selv grædefærdig da min søn slog sig, fordi han faldt ned. 

Det er hårdt at se, men det der er sket for din lille prinsesse kunne have været sket for os alle, for der er desværre bare uheld, der ikke kan forudses. 

Op med humøret!

Anmeld

9. december 2012

hautecouture

Mamalou skriver:

En dårlig mor ville ikke reagerer som dig, bebrejde sig selv og være så omsorgsfuld og søge lægehjælp, og gøre de overvejelser som du gør - altså er du ikke en dårlig mor! Børn får knobs og vi kan ikke pakke dem ind i bobleplast og sikkerhedshjelm. Så prøv ikke at være for hård ved dig selv. Det hjælper hverken dig eller din datter. Jeg har ingen erfaring med brændsåre, men har selv været ved at dø af dårlig samvittighei, da min søn faldt ned af køkkenbordet. 

Kæmpe knus til dig og god bedring til din datter!

Kh. Louise

Og til TS - god bedring med putten, kan godt forstå du er ked 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.