Økonomispørgsmål - Faderen på SU.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. december 2012

banana3

Hej de damer, min kæreste læser på en vidergående uddannelse, og vil ære færdig 1/2 efter jeg har født. Spørgsmålet er så om han får mere i su når han bliver forsørger, eller er det det samme ?

Vi kan se der er mulighed for ekstra sulån, men det er vi ikke interesseret i, det er mere hvis han får ekstra su-klip

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Musse21

banana3 skriver:

Hej de damer, min kæreste læser på en vidergående uddannelse, og vil ære færdig 1/2 efter jeg har født. Spørgsmålet er så om han får mere i su når han bliver forsørger, eller er det det samme ?

Vi kan se der er mulighed for ekstra sulån, men det er vi ikke interesseret i, det er mere hvis han får ekstra su-klip

Følger lige med da vi står i samme situation

Anmeld

7. december 2012

SaraL

banana3 skriver:

Altså han bliver færdig et halvt år efter du har født? For når han får barn og går på en videregående uddannelse så får han 6 ekstra SU-klip

Anmeld

7. december 2012

LilleMie

Du får ikke mere SU permanent (med mindre man lever sammen med en anden på SU eller er enlig forsøger). Man får til gengæld ekstra SU klip, som kan udbetales på forskellige måder, du kan læse mere her:

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/Sider/default.aspx

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/udbetaling/Sider/default.aspx

Min kæreste valgte miksklip, og fik 6 måneder med dobbelt SU udbetalt (hvor han er studieaktiv imens)  

Lige nu er vi begge på SU og får dette:

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/duerforsoerger/medsumodtager/Sider/default.aspx

Anmeld

7. december 2012

banana3

Sara Nielsen skriver:

Altså han bliver færdig et halvt år efter du har født? For når han får barn og går på en videregående uddannelse så får han 6 ekstra SU-klip

Ja, altså jeg føder i juli, hvor han så bliver færdig til januar, får han så 6 ekstra-klip, også selvom jeg ikke er på su?

Anmeld

7. december 2012

banana3

Musse21 skriver:

Følger lige med da vi står i samme situation

gør endelig det, det er så svært at se sig ud af

Anmeld

7. december 2012

LilleMie

banana3 skriver:

Ja, altså jeg føder i juli, hvor han så bliver færdig til januar, får han så 6 ekstra-klip, også selvom jeg ikke er på su?

Jeg tillader mig lige at svare her også  Jep, det er ligegyldigt, at du ikke er på SU, jeg var heller ikke på SU, da vi fik barn (men er først kommet det efterfølgende ).

Din kæreste får 6 måneder med dobbelt SU (men han skal huske at søge om det, når barnet er kommet, det kommer nemlig ikke automatisk).

Anmeld

7. december 2012

banana3

LilleMie skriver:

Jeg tillader mig lige at svare her også  Jep, det er ligegyldigt, at du ikke er på SU, jeg var heller ikke på SU, da vi fik barn (men er først kommet det efterfølgende ).

Din kæreste får 6 måneder med dobbelt SU (men han skal huske at søge om det, når barnet er kommet, det kommer nemlig ikke automatisk).

TUSIND TAK !!!!

Kan han først søge når den lille ér kommet, eller kan man søge en månede før ?

Anmeld

7. december 2012

LilleMie

banana3 skriver:

TUSIND TAK !!!!

Kan han først søge når den lille ér kommet, eller kan man søge en månede før ?

Jeg er faktisk ikke helt sikker  Men min kæreste skulle i hvert fald bevise, at han var blevet far. Da han ansøgte om det, skulle kan udskrive en blanket inde fra SU's hjemmeside (kommer frem i forbindelse med at man ændrer sin SU derinde) og tage den og faderskabserklæringen med hen til SU kontoret på universitetet. Men der var ingen problemer og det gik hurtigt derefter  Men evt. snak med dem på hans universitet, for der er vel også risiko for ferielukning osv, når det er til sommer 

Anmeld

7. december 2012

banana3

LilleMie skriver:

Jeg er faktisk ikke helt sikker  Men min kæreste skulle i hvert fald bevise, at han var blevet far. Da han ansøgte om det, skulle kan udskrive en blanket inde fra SU's hjemmeside (kommer frem i forbindelse med at man ændrer sin SU derinde) og tage den og faderskabserklæringen med hen til SU kontoret på universitetet. Men der var ingen problemer og det gik hurtigt derefter  Men evt. snak med dem på hans universitet, for der er vel også risiko for ferielukning osv, når det er til sommer 

Nååårh ja, jeg havde slet slet ikke tænkt på det er midt i hans ferie, han starter først igen i september måned, så vi får da lige en lille måned med baby, så har han vel heller ikke de 14 ugers barsel når de er midt i ferien?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.