Hjælp, udvendig hæmoride

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

34.101 visninger
18 svar
1 synes godt om
7. december 2012

Anonym trådstarter

Av, det er over et år siden jeg fødte... Har siden haft små hæmorider.

Men jeg har nu fået en KÆMPE udvendig hæmoride, og det gør bare så ondt. Når jeg presser dernede, kommer den længere ud.

Kan det behandles med creme/eller lignende? Eller skal jeg til lægen og ha kigget på den. Vil bare gerne have den væk snart :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

banana3

Anonym skriver:

Men jeg har nu fået en KÆMPE udvendig hæmoride, og det gør bare så ondt. Når jeg presser dernede, kommer den længere ud.

Kan det behandles med creme/eller lignende? Eller skal jeg til lægen og ha kigget på den. Vil bare gerne have den væk snart :s

Hvor lyder det bare ikke rart, jeg ved desværre ikke så meget om det, men tænker at du må ku ringe til lægen og få noget bedøvene crem lige til at tage den værste smerte..

Anmeld

7. december 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Da jeg fik hæmorider under min graviditet, fik jeg recept på noget creme

Ellers hjalp det mig at drikke en masse vand, og spise fiberrigt, så jeg undgik at afføringen blev hård

Anmeld

7. december 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Øv hvor træls. Jeg tror egentlig godt at man kan få hæmoridecreme i håndkøb. Men om det er ligeså effektivt, som det man kan få på recept, ved jeg ikke. 

Anmeld

7. december 2012

L&V

Anonym skriver:

Du ka få noget i håndkøb som du ku starte med at prøve

Anmeld

7. december 2012

kekp

Anonym skriver:

Synes du skal tage forbi lægen. Det du kan få i håndkøb behandler ikke, det lindrer kun smerterne. Hos lægen kan du få creme og stikpiller, det er langt mere effektivt.

Anmeld

7. december 2012

Anonym trådstarter

banana3 skriver:

Hvor lyder det bare ikke rart, jeg ved desværre ikke så meget om det, men tænker at du må ku ringe til lægen og få noget bedøvene crem lige til at tage den værste smerte..

Må jeg prøve, synes bare sådan en hæmoride er noget væmmeligt noget :s Især sådan en stor en (bræksmiley)

Anmeld

7. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Øv hvor træls. Jeg tror egentlig godt at man kan få hæmoridecreme i håndkøb. Men om det er ligeså effektivt, som det man kan få på recept, ved jeg ikke. 

Må prøve apoteket imorgen, for vil bare ha den væk nu

Anmeld

7. december 2012

Tulle28

Jeg har ikke selv prøvet at have dem, men jeg fik en 3. grads bristning da jeg fødte og googlede temmelig meget omkring det efterfølgende. Og der kom også ret meget frem om hæmorider! Jeg mener at have læst at hvis den sidder udvendigt kan lægen "klemme den af" ret nemt. Noget med at sætte noget rundt om, der lukker for blodtilførslen. Så jeg ville da lige runde lægen, hvis jeg var dig.

Anmeld

7. december 2012

morNov2010

Det kan også være, at blodet er størknet i hæmorroiden, og det er derfor den gør så ondt. Det oplevede jeg, da jeg havde fået min søn. Det endte med, efter at have prøvet behandling med creme og stikpiller, at jeg måtte omkring lægen og have den skåret op, og han pressede så blodet ud. Det letter umiddelbart, men gør SINDSSYGT ondt at få skåret den op. Ikke for at skræmme dig, bare ærlig 

Synes bestemt du skal gå til din læge, så han/hun lige kan tjekke den for dig, for det er et simpelt indgreb, og du har det godt LIGE bagefter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.