Anonym skriver:
ja, vi har snart boet her i et år, lækkert nyrenoveret hus, der før vi flyttede ind blev tjekket for skimmelsvamp..., men nu er det over ALT 
Det holder sig til ydervæggene over radiaterne, men der er meget. det er værst i soveværelset hvor der over vinduet er over 2 meter, ca 20 cm bred "strimmel" plus en begyndende stremmel på en anden væg, plus vinduerne. i to to værelser, hvor vi stort set aldrig opholder os (vores barn sover inde hos os) er der også en strimmel der ingen er hele bredden over vinduet, fra væg til væg. i stuen ved siden af tarassedøren og lidt begyndende i det ene hjørne og i badeværelset har der været et stort problem, som udlejeren dog løste og satte nyt vintalationssystem op bagefter, der har ikke været noget siden, dog er der kommet i skabet (babergrejet er mit gæt på synderen der)
da det jo blev tjekket før vi flyttede ind, mener udlejeren ikke det kommer udefra, men skyldes manglende udluftning, og derved er vores eget problem. Kan bare ikke rigtig få det til at passe i forhold til at der også er et problem i de to værelser, hvor vi stort set aldrig opholder os. Der er varme på, men der bliver dog ikke så tit luftet ud. Tænker også i forhold til det er det samme sted i alle rummene.
vores udlejer er generalt fantastisk og hjælpsom..
vi er meget i tvivl om hvad vi skal gøre, og overvejer stærkt at flytte..
jeg har mange gener ifm skimmelsvampen, og opholder mig helst ikke i huset, og kan også høre på vores datter, at hun nogengange døjer med vejrtrækningen.
efter vi har fundet skimmelsvampen sørger vi for at lufte ud mindsT to gange om dagen, oghar rykket sengen ind i stuen, hvor der er mindst skimmelsvamp.
Det skal måske også siges at huset er isoleret MEGET godt.
håber på et par gode råd 
Jeg er selv vokset op et sted med skimmelsvamp og nøj hvor har jeg været syg og indlagt
og faktisk været døden nær pga alvorlig sygdom
kender faktisk osse en dame der osse var døden nær da hun måttes hentes af falck og de skulle flytte omgående hele familien var SÅ syge og har varige mén af den skimmelsvamp