Skimmelsvamp og baby (9 måneder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Muffinmus

i kan ikke gøre det ret meget værre for jeres barn ved at blive boende..i giver både jer selv og jeres barn det aller bedste kmuligheder for kronisk sygdom som astma og lign. FLYT ud med det samme, evt sige til udlejeren han kan fikse det på en uge hvor i så evt bor et andet sted, kan han ikke det må i flytte ud permanent ....i MÅ simpelthen ikke bo der med et lille barn. Hvad i gør med jeres egne kroppe er jeres problem, men jeres ansvar ligger helt og holdent i at få det abrn væk derfra og helst i går..ikke en gang et døgn ville jeg sove i et rum med det.

HAR prøvet det og fik desværre astma, som heldigvis forsvant efter vi flyttede...men det er GIFT i bor i lige nu. Kom ud og det er med det samme:-)

Du skal ikke engang overveje at sove der mere, det er bare ud ud ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Becks

Jeg ville flytte OMGÅENDE!!

Det er så sundhedsskadeligt at bo i, især med små børn...

Udluftning 2 gange er slet ikke nok i et "normalt" sundt hjem.. Man skal lave gennemtræk i  min. 15 minutter 3-5 gange dagligt...

Her er nogle af de ting man kan få ved at bo i skummelsvamp:

Svimmelhed

Hovedpine

Kløende øjne

Tilstoppet næse

Hæshed

Rødme og brændende hud

Trykken for brystet

Træthed

Koncentrationsbesvær

Hukommelsessvigt

Astma

Asmatisk bronkitis

Anmeld

7. december 2012

Misscbn

Anonym skriver:

ja, vi har snart boet her i et år, lækkert nyrenoveret hus, der før vi flyttede ind blev tjekket for skimmelsvamp..., men nu er det over ALT 

Det holder sig til ydervæggene over radiaterne, men der er meget. det er værst i soveværelset hvor der over vinduet er over 2 meter, ca 20 cm bred "strimmel" plus en begyndende stremmel på en anden væg, plus vinduerne. i to to værelser, hvor vi stort set aldrig opholder os (vores barn sover inde hos os) er der også en strimmel der ingen er hele bredden over vinduet, fra væg til væg. i stuen ved siden af tarassedøren og lidt begyndende i det ene hjørne og i badeværelset har der været et stort problem, som udlejeren dog løste og satte nyt vintalationssystem op bagefter, der har ikke været noget siden, dog er der kommet i skabet (babergrejet er mit gæt på synderen der)

da det jo blev tjekket før vi flyttede ind, mener udlejeren ikke det kommer udefra, men skyldes manglende udluftning, og derved er vores eget problem. Kan bare ikke rigtig få det til at passe i forhold til at der også er et problem i de to værelser, hvor vi stort set aldrig opholder os. Der er varme på, men der bliver dog ikke så tit luftet ud. Tænker også i forhold til det er det samme sted i alle rummene.

vores udlejer er generalt fantastisk og hjælpsom..

vi er meget i tvivl om hvad vi skal gøre, og overvejer stærkt at flytte.. 

jeg har mange gener ifm skimmelsvampen, og opholder mig helst ikke i huset, og kan også høre på vores datter, at hun nogengange døjer med vejrtrækningen.

efter vi har fundet skimmelsvampen sørger vi for at lufte ud mindsT to gange om dagen, oghar rykket sengen ind i stuen, hvor der er mindst skimmelsvamp.

Det skal måske også siges at huset er isoleret MEGET godt.

håber på et par gode råd 

Jeg er selv vokset op et sted med skimmelsvamp og nøj hvor har jeg været syg og indlagt og faktisk været døden nær pga alvorlig sygdom

kender faktisk osse en dame der osse var døden nær da hun måttes hentes af falck og de skulle flytte omgående hele familien var SÅ syge og har varige mén af den skimmelsvamp

Anmeld

7. december 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Kan slet ikke sige det nok.. FLYGT!!!!!!!!!!!!!

Det at du er begyndt at mærke det og du hører din datters vejrtrækning lider af det er tegn på det ikke bare er til at fjerne...

Huset skal totalrenoveres førend det forsvinder...

Det tog min kæreste og mig over 6 mdr at få vores lunger "rene" igen så vi ikke vågnede flere gange om natten pga hoste efter vi flyttede fra et sted med skimmelsvamp og det var ikke en gang ligeså slemt som du beskriver jeres er...

Tænk på din datters helbred... risikoen for at få astma eller allergier er MEGET store hvis man bliver udsat for skimmelsvamp...

Anmeld

7. december 2012

Pernille L

Jeg ville flytte OMGÅENDE!!

Det er så sundhedsskadeligt at bo i, især med små børn...

Udluftning 2 gange er slet ikke nok i et "normalt" sundt hjem.. Man skal lave gennemtræk i  min. 15 minutter 3-5 gange dagligt...

Her er nogle af de ting man kan få ved at bo i skummelsvamp:

Svimmelhed

Hovedpine

Kløende øjne

Tilstoppet næse

Hæshed

Rødme og brændende hud

Trykken for brystet

Træthed

Koncentrationsbesvær

Hukommelsessvigt

Astma

Asmatisk bronkitis

. Enig... Nu skriver jeg det nok lidt hårdt.

men jeg synes faktisk det er uansvarligt overfor jeres datter hvis i ikke flytter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.