Skimmelsvamp og baby (9 måneder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du gøre

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.923 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. december 2012

Anonym trådstarter

ja, vi har snart boet her i et år, lækkert nyrenoveret hus, der før vi flyttede ind blev tjekket for skimmelsvamp..., men nu er det over ALT 

Det holder sig til ydervæggene over radiaterne, men der er meget. det er værst i soveværelset hvor der over vinduet er over 2 meter, ca 20 cm bred "strimmel" plus en begyndende stremmel på en anden væg, plus vinduerne. i to to værelser, hvor vi stort set aldrig opholder os (vores barn sover inde hos os) er der også en strimmel der ingen er hele bredden over vinduet, fra væg til væg. i stuen ved siden af tarassedøren og lidt begyndende i det ene hjørne og i badeværelset har der været et stort problem, som udlejeren dog løste og satte nyt vintalationssystem op bagefter, der har ikke været noget siden, dog er der kommet i skabet (babergrejet er mit gæt på synderen der)

da det jo blev tjekket før vi flyttede ind, mener udlejeren ikke det kommer udefra, men skyldes manglende udluftning, og derved er vores eget problem. Kan bare ikke rigtig få det til at passe i forhold til at der også er et problem i de to værelser, hvor vi stort set aldrig opholder os. Der er varme på, men der bliver dog ikke så tit luftet ud. Tænker også i forhold til det er det samme sted i alle rummene.

vores udlejer er generalt fantastisk og hjælpsom..

vi er meget i tvivl om hvad vi skal gøre, og overvejer stærkt at flytte.. 

jeg har mange gener ifm skimmelsvampen, og opholder mig helst ikke i huset, og kan også høre på vores datter, at hun nogengange døjer med vejrtrækningen.

efter vi har fundet skimmelsvampen sørger vi for at lufte ud mindsT to gange om dagen, oghar rykket sengen ind i stuen, hvor der er mindst skimmelsvamp.

Det skal måske også siges at huset er isoleret MEGET godt.

håber på et par gode råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

B&J

jeg ville flytte især når der er så meget.....

hvem tjekkede det for skimmelsvamp for den person vil jeg da helt sikkert kontakte igen for det lyder slet slet ikke godt.... hvis det er til leje i bor kan ejeren jo bare ha malet oven på det

Anmeld

6. december 2012

Tip!

Jeg vil flytte omgående.. 

ad, det er så sundheds skadelige for jer og ikke mindst jeres barn. 

Væk derfra.. 

Anmeld

6. december 2012

Pige2009

Kom væk så hurtigt som muligt. Det kan give både jer og baby varige skader Flyttede selv da jeg fandt skimmelsvamp i min gamle lejlighed. Det er jo som regel tegn på en kuldebro et eller andet sted...

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg ville flytte især når der er så meget.....

hvem tjekkede det for skimmelsvamp for den person vil jeg da helt sikkert kontakte igen for det lyder slet slet ikke godt.... hvis det er til leje i bor kan ejeren jo bare ha malet oven på det

Vores udlejer er allergisk for skimmelsvamp, og det er ham og hans svigerfar der tjekkede det (elektriker og murer). Det er deres pensionsopsparing, så de ønsker det er i orden, og har der været noget med huset (fx kloark) er han kommet i løbet af et par timer..

vi bor et sted hvor alle kender alle, så fusk bliver opdaget hurtigt og sladret om.

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

BMF skriver:

Jeg vil flytte omgående.. 

ad, det er så sundheds skadelige for jer og ikke mindst jeres barn. 

Væk derfra.. 

Tak for svaret

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Kom væk så hurtigt som muligt. Det kan give både jer og baby varige skader Flyttede selv da jeg fandt skimmelsvamp i min gamle lejlighed. Det er jo som regel tegn på en kuldebro et eller andet sted...

Tak for svaret

du har vel ikke nogle links til hvad det kan føre til ?

Anmeld

6. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Tak for svaret

du har vel ikke nogle links til hvad det kan føre til ?

Astmatisk bronkitis, kronisk astma og hovedpine er bare et par af konsekvenserne, det kan have. Prøv at Google - Google is your friend! Der står rigtig meget...

Anmeld

6. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Vores udlejer er allergisk for skimmelsvamp, og det er ham og hans svigerfar der tjekkede det (elektriker og murer). Det er deres pensionsopsparing, så de ønsker det er i orden, og har der været noget med huset (fx kloark) er han kommet i løbet af et par timer..

vi bor et sted hvor alle kender alle, så fusk bliver opdaget hurtigt og sladret om.

Uagtet hvad, så er skimmelsvamp jo tegn på, der er noget galt og så kan man desværre have alle de bedste intentioner. Det er meget omfattende at renovere for skimmelsvamp, så hvis det bliver aktuelt, skal I alligevel flytte temporært og så er spørgsmålet om det ikke er bedst blot at tage konsekvensen og flytte permanent 

Anmeld

7. december 2012

B&J

Anonym skriver:

Det lyder så til de ikke kender en dyt til skimmelsvamp åbenbart ellers vil det ikke komme på den måde, jeg ville tage billeder af det og få udlejeren ud med det samme for den mur den skal jo rives ned før det forsvinder100%

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.