ved ik hvor længe jeg holder til det :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2012

Fenja09

I skal helt sikkert finde jer en billigere lejlighed, hvis det hele skal op og køre igen. Hvis i ikke har lånt indskud til lejlighed af kommunen ( hvilket jeg ikke går ud fra når i begge har haft job tidligere) så har i altså mulighed for at ansøge om det til ny og billigere lejlighed. Det er altid en mulighed når man er på kontanthjælp.

Det indskud i så har i jeres nuværende lejlighed vil i få ud og den husleje der mangler at blive betalt kan trækkes derfra. Så er i ude af det.

Derudover kan i kontakte de forskellige steder, hvor i skylder penge og få sat det i bero i nogle måneder indtil i på fode igen. Og evt se om der er noget i kan undvære f.eks tv-pakke ect.

Håber det hele snart vender for jer.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Enirt

Jeg er meget enig i det de fleste skriver, med at få kigget på økonomien, især jeg forbrugslån osv. få et overblik.

Jeg vil så også give dette råd. For nogle år siden væltede min økonomi også og min bank (danskebank) ville overhovedet ikke hjælpe. Derfor besluttede jeg mig for at skifte bank, lige pludselig kunne jeg få en lavere rente på mit forbrugs lån end i min gamlebank og jeg kunne få lagt lidt oveni så jeg kunne komme på fode igen. Du skal huske at banken er til for dig, som en hver anden forretning og det er dig der bestemmer om du synes de gør det godt nok, også selvom du skylder penge. Føler du dig ikke godt behandlet er du fri til at skifte og det kan man altså godt selvom man skylder væk.

Jeg vil foreslå jer at få lavet en budget konto og generelt få styr på betaling af jeres regninger. Tak en snak med jeres bankrådgiver om hvad der kan lade sig gøre og er i ikke tilfredse så gå ind i anden bank og spørg hvad de kan gøre for jer.

Anmeld

7. december 2012

Enirt

Enirt skriver:

Jeg er meget enig i det de fleste skriver, med at få kigget på økonomien, især jeg forbrugslån osv. få et overblik.

Jeg vil så også give dette råd. For nogle år siden væltede min økonomi også og min bank (danskebank) ville overhovedet ikke hjælpe. Derfor besluttede jeg mig for at skifte bank, lige pludselig kunne jeg få en lavere rente på mit forbrugs lån end i min gamlebank og jeg kunne få lagt lidt oveni så jeg kunne komme på fode igen. Du skal huske at banken er til for dig, som en hver anden forretning og det er dig der bestemmer om du synes de gør det godt nok, også selvom du skylder penge. Føler du dig ikke godt behandlet er du fri til at skifte og det kan man altså godt selvom man skylder væk.

Jeg vil foreslå jer at få lavet en budget konto og generelt få styr på betaling af jeres regninger. Tak en snak med jeres bankrådgiver om hvad der kan lade sig gøre og er i ikke tilfredse så gå ind i anden bank og spørg hvad de kan gøre for jer.

og så lige en anden ting, det giver så meget mere ro på tanker og følelser, at man handler og lige så stille få et overblik og kan se at der lige så stille kommer mere styr på tingene.

Så når i har lavet et budget og en budget konto er det hele meget mere overskueligt og fylder ikke oppe i hovedet for nu er det skrevet ned og kommet orden på

Anmeld

7. december 2012

tarkoflen

Jeg kan godt forstå, at banken ikke vil låne jer penge, og det lyder også til, at du har forståelse for det!

I er simpelthen nødt til at finde en billigere lejlighed! Det er jo umuligt at sidde i en lejlighed til 10.000 kr om måneden, når l begge er på kontanthjælp!

Har l ikke betalt indskud i den lejlighed som l bor i? Hvis l har, så må udlejer jo tilbageholde de penge, l skylder i det...

Med hensyn til hvordan l får råd til indskud, så aner jeg det ikke, det har jeg slet ikke forstand på

Men l er nødt til at sætte jer ned og lave et budget, hør evt. jeres bank, om de vil hjælpe jer eller hvis nogle af jeres venner eller familie kan hjælpe? Sæt jer ned og gå alle jeres lån, regninger, husleje og ALT hvad l har af udgifter, sæt det ind i et regneark og lav et overblik og find ud af, hvad l har at gøre med hver måned og find ud af, hvordan l kan betale de forskellige regninger, lav en budgetkonto, som l IKKE må hæve af, der betales alle regninger fra og lav en konto til mad eller hæv hver uge, hvad l må bruge på mad...

Ja det var umiddelbart mine råd

Anmeld

7. december 2012

Enirt

faldt lige over det her, det kan være i kan bruge det til noget:

http://www.sundoekonomi.dk/

Kig under emnet skift bank og spar en formue

Anmeld

7. december 2012

VØS

Anonym skriver:

Ja det altså ikke for at belemre jer med mine problemer, men er simpelthen nødt til at komme af med lidt i håb om at det kan give mig et lille puste rum.

Min kæreste og jeg venter vores første barn til juni 13
det er længe ventet, og endelig lykkes det..

Men samtidig med at det endelig er lykkes os at blive gravide, så går vores økonomi helt amok.
Vi er desværre begge røget på kontanthjælp - manden prøver ihærdigt at finde et arbejde, og jeg ja jeg kan først starte på noget til næste år (januar). så vores økonomi er ikke særlig stor. Vi bor i en 4v. lejlighed som koster os 8000,50 kr om måneden (dog er den steget med 2000kr) da vi åbenbart ikke har betalt husleje i 2 måneder. Så for at vi ikke bliver smidt ud bliver den hævet i huslejen.. Vi betaler udover det af på klatgæld og står også i RKI som dårlige betalere - noget som er helt tilbage fra da jeg var 18 år og lige havde fundet ud af hvor gode diverse kort var, indtil man så skulle betale det - så det jo så min fejl.

MEN udover det, så hvis huslejen er 10.000kr om måneden så har vi regninger for ihvertfald 4000kr og det er så incl. bank lån, og el regning som vi lægger til side hver mdr. - det har vi været nødsaget til at afvise i denne måned. for at kunne overleve... MEN... kan vi jo så heller ikke. da der var en masse uforudsete regninger fra tidligere forsikringer hos gf osv. så nu har vi kun lige under 100kr tilbage til resten af måneden... og vi har ikke engang købt julegaver/ragflegaver, eller mad til resten af måneden...

Banken vil overhovedet ikke hjælpe os med noget så vi står på rimelig bar bund. men det os ligemeget, for ved vi nok skal klare den. der er bare ikke til at kunne noget, og det os fint nok. dec er jo en dyr måned

men anyway... det går mig virkelig meget på, og kan mærke at det tager super meget på min i forvejen manglende kraft til at stå op om morgenen. og har mere ondt i hovedet end jeg nogen sinde har haft, og tør slet ikke at nævne at jeg nok allerede har plukveer - og det jo tegn på at jeg skal slappe af..

MEN det er der jeg har brug for hjælp, for hvordan takler man sådan en situation ? jeg er godt klar over at vi har sat os MEGET for dyrt i en lejlighed. og at vi har været dumme med diverse lån forskellige steder, og det bøder vi for lige nu.

og jeg behøver ikke at blive rakket ned for jeg har selv sat os i sådan en situation, synes bare der er kommet meget mere op som vi ikke vidste vi havde.. og vi håbede jo selvfølgelig vi stadig begge havde vores arbejde... men desværre ikke... så vi er nede i en lorte periode... så har egentlig bare brug for et par gode råd..

tak fordi du læste med.... og undskyld...

Det lyder hårdt, håber i hurtigt kommer ovenpå igen
Nu ved jeg ikke hvor i er fra eller noget, men så på facebook at under ønskebørn i Silkeborg mangler de en salgsassistent snarest. Det kunne da være et trinbrædt

Anmeld

7. december 2012

KTP86

Dustmuz skriver:

altså mit råd til jer ville være følgende..

Se på om i kan spare noget ved at gå ned på en 3v hvis i kan "nøjes" med det

Lav madplan

og her kommer noget som kan være med til at give et overblik over jeres økonomi..

få en oversigt over jeres bank konti over det seneste 12-16 måneder og gå hver enkelt post igennem, og skriv ned, hvor pengene er brugt..
det har jeg gjort med vores økonomi.. vi har brugt flere penge på tjant og fjas i det seneste år, end vi har betalt regninger for hehe..
Det skal så siges, at vi har råd til det

men ja.. gå jeres økonomi igennem, prøv og ring til de forskellige kreditorere og snak med dem evt. om at i sætter afbetalingen på pause (på de store lån) og bruger de ekstra penge til at afbetale de små med. når de små er væk, så ryger alle pengene jo til de store igen.. det kan være en mulighed, hvis kreditorerne er med på den, for kan i nogen tilfælde spare jer for en del penge i det lange løb..

Desuden er en 3 værelses som man har råd til bedre end en 4 værelses man ikke har råd til  De fleste kreditore er til at samarbejde med. TS: Det skal nok gå det her 

Anmeld

7. december 2012

VØS

Kommunen har det der hedder indskudslån.

Indskudslån. Når du flytter ind i en almen bolig, har du mulighed for at søge lån til det aktuelle indskud hos kommunen. - Du kan læse om det på borger.dk. måske det var en mulighed?

Anmeld

7. december 2012

banana3

Anonym skriver:

Ja det altså ikke for at belemre jer med mine problemer, men er simpelthen nødt til at komme af med lidt i håb om at det kan give mig et lille puste rum.

Min kæreste og jeg venter vores første barn til juni 13
det er længe ventet, og endelig lykkes det..

Men samtidig med at det endelig er lykkes os at blive gravide, så går vores økonomi helt amok.
Vi er desværre begge røget på kontanthjælp - manden prøver ihærdigt at finde et arbejde, og jeg ja jeg kan først starte på noget til næste år (januar). så vores økonomi er ikke særlig stor. Vi bor i en 4v. lejlighed som koster os 8000,50 kr om måneden (dog er den steget med 2000kr) da vi åbenbart ikke har betalt husleje i 2 måneder. Så for at vi ikke bliver smidt ud bliver den hævet i huslejen.. Vi betaler udover det af på klatgæld og står også i RKI som dårlige betalere - noget som er helt tilbage fra da jeg var 18 år og lige havde fundet ud af hvor gode diverse kort var, indtil man så skulle betale det - så det jo så min fejl.

MEN udover det, så hvis huslejen er 10.000kr om måneden så har vi regninger for ihvertfald 4000kr og det er så incl. bank lån, og el regning som vi lægger til side hver mdr. - det har vi været nødsaget til at afvise i denne måned. for at kunne overleve... MEN... kan vi jo så heller ikke. da der var en masse uforudsete regninger fra tidligere forsikringer hos gf osv. så nu har vi kun lige under 100kr tilbage til resten af måneden... og vi har ikke engang købt julegaver/ragflegaver, eller mad til resten af måneden...

Banken vil overhovedet ikke hjælpe os med noget så vi står på rimelig bar bund. men det os ligemeget, for ved vi nok skal klare den. der er bare ikke til at kunne noget, og det os fint nok. dec er jo en dyr måned

men anyway... det går mig virkelig meget på, og kan mærke at det tager super meget på min i forvejen manglende kraft til at stå op om morgenen. og har mere ondt i hovedet end jeg nogen sinde har haft, og tør slet ikke at nævne at jeg nok allerede har plukveer - og det jo tegn på at jeg skal slappe af..

MEN det er der jeg har brug for hjælp, for hvordan takler man sådan en situation ? jeg er godt klar over at vi har sat os MEGET for dyrt i en lejlighed. og at vi har været dumme med diverse lån forskellige steder, og det bøder vi for lige nu.

og jeg behøver ikke at blive rakket ned for jeg har selv sat os i sådan en situation, synes bare der er kommet meget mere op som vi ikke vidste vi havde.. og vi håbede jo selvfølgelig vi stadig begge havde vores arbejde... men desværre ikke... så vi er nede i en lorte periode... så har egentlig bare brug for et par gode råd..

tak fordi du læste med.... og undskyld...

Sikke noget træls noget at stå i! Her hjemme køre alt over betalingsservice, så min kæreste følger op hver månede på at alt er trukket, og så er det sådan set det. Vi har ALLE vores faste udgifter samlet, dvs. telefon, husleje, internet, opsparing, forsikring, fritids aktiviteter. Jeg tænker i skal være obs på at få betalt jeres ting til tiden, nu tænker jeg mest på " åbenbart ikke betalt husleje i 2 måneder?" Det lyder som om du ikke lige vidste i havde 8000 ekstra om måneden, som ikke var gået til huslejen, eller har jeg misforstået? Det er SÅ vigtigt at få betalt sin husleje til tiden, ellers ender man altså på gaden, så må i "vælge" hvad i har "råd" til at betale lige nu og her, og evt ringe og lave aftaler med dem i skylder, feks indtil du får job.. Held og lykke med det hele.. Håber der snart kommer et overblik, så du kan nyde babyen i maven

Anmeld

7. december 2012

Ciss

Hvad du end gør:

Snak med alle, som ikke får sine penge til tiden. Lav aftaler, vis ansvar.

Jeg forstår godt, at det er tungt.

Prøv at lave en detailleret plan for, hvornår de forskellige ting bliver betalt. Ofte hjælper det en til at få lidt ro i sindet også, når man kan se det hele klart på papiret, og dermed også kan se, hvordan man efterhånden skal komme på ret køl igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.