Dilemma :( Melde fra til julefrokost??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. december 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg blev allerede i oktober inviteret af en bekendt til julefrokost hos hende. På det tidspunkt havde andre bekendte meldt sig til så derfor meldte jeg mig også til. Det er jo nogen jeg kunne snakke med også selvom det ikke desideret er veninder. Andre kvinder som jeg ikke kender havde også meldt sig til. 

Men nu har alle de andre bekendte meldt sig fra og nu er der kun dem tilbage som jeg overhovedet ikke kender  Så derfor har jeg fået kolde fødder og har faktisk ikke særlig meget lyst til at komme med til den julefrokost  

Jeg er ikke den udadvendte type som bare kan snakke med alt og alle og jeg frygter at jeg kommer til at kede mig og være uden for fællesskabet. 

Jeg har allermest lyst til at aflyse men hvad skal jeg sige til hende og kan jeg godt tillade mig det når det allerede er på næste lørdag??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

TNBC

Omsorgsgiver skriver:

Jeg blev allerede i oktober inviteret af en bekendt til julefrokost hos hende. På det tidspunkt havde andre bekendte meldt sig til så derfor meldte jeg mig også til. Det er jo nogen jeg kunne snakke med også selvom det ikke desideret er veninder. Andre kvinder som jeg ikke kender havde også meldt sig til. 

Men nu har alle de andre bekendte meldt sig fra og nu er der kun dem tilbage som jeg overhovedet ikke kender  Så derfor har jeg fået kolde fødder og har faktisk ikke særlig meget lyst til at komme med til den julefrokost  

Jeg er ikke den udadvendte type som bare kan snakke med alt og alle og jeg frygter at jeg kommer til at kede mig og være uden for fællesskabet. 

Jeg har allermest lyst til at aflyse men hvad skal jeg sige til hende og kan jeg godt tillade mig det når det allerede er på næste lørdag??

Jeg tog en fødselsdag hvor jeg kendte ca. 2mennesker og havde supet aften

Anmeld

6. december 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Yurie skriver:

Jeg tog en fødselsdag hvor jeg kendte ca. 2mennesker og havde supet aften

Ok. Men du kendte jo 2. Her kender jeg kun værtinden og hun kender alle de andre og vil jo nok komme til at snakke mest med dem når nu jeg ikke kender de andre. 

Anmeld

6. december 2012

Mettefpigen

Jeg må indrømme at jeg synes det er sent at melde fra, men hvis du virkelig ikk har lyst så skal du gøre det.... Men tænker at det er da synd når du kunne møde nogle nye mennesker....

Anmeld

6. december 2012

Weber

Omsorgsgiver skriver:

Jeg ville tage med , og komme med positivt sind og håbe på det bedste

Går det helt galt og du keder dig helt vildt efter nogle timer, kan du jo blive ramt af en gang migræne eller mavekramper

Håber du får en skøn aften enten der eller hjemme

Anmeld

6. december 2012

wamse

Jeg kan godt forstå, at du bliver usikker, men synes både det er sent og fesent at melde fra

Måske du lærer nogle nye mennesker at kende, så det udvikler sig til en super sjov aften

Anmeld

6. december 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mettefpigen skriver:

Jeg må indrømme at jeg synes det er sent at melde fra, men hvis du virkelig ikk har lyst så skal du gøre det.... Men tænker at det er da synd når du kunne møde nogle nye mennesker....

Ja jeg synes også selv at det er sent at melde fra men lysten er der godt nok ikke må jeg indrømme  

Kan sagtens se at der er mulighed for at møde nye mennesker men det er jeg virkelig dårlig til. Er og har altid været den lidt stille og indadvendte type som ikke rigtig kan snakke med andre fremmede mennesker. 

Anmeld

6. december 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
wamse skriver:

Jeg kan godt forstå, at du bliver usikker, men synes både det er sent og fesent at melde fra

Måske du lærer nogle nye mennesker at kende, så det udvikler sig til en super sjov aften

Tja...Jeg kan ikke tillade mig at forklare hende hvordan landet ligger?? Altså at jeg ingen kender osv??

Anmeld

6. december 2012

Laulund87

Forklar det som det er og meld fra hvis du virkelig ikke har lyst

Jeg lider af social fobi/angst og jeg ville ALDRIG tage til en sammenkomst uden at kende nogen.. Måske det er sent at melde fra, men skal sådan noget ikke være noget man glæder sig til og hvor man har det sjovt?!

Anmeld

6. december 2012

MaleneG

Omsorgsgiver skriver:

Tja...Jeg kan ikke tillade mig at forklare hende hvordan landet ligger?? Altså at jeg ingen kender osv??

Tror det generelt kan virke lidt angstprovokerende at blive placeret i et selsskab hvor man ikke kender nogen.

Men som andre siger, tag en dyb indånding, og se på det med et positivt sind?

Måske du skulle samligne det lidt med at få et nyt job, der kender du jo heller ikke nogen vel? Men derfor møder du jo op alligevel..

og hvem ved.. måske dukker der nye gode venner op? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.