MME pulver i kartoffelmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2012

LSM

Rikke, Liam & Linus skriver:

Så kan man jo alternativt nøjes med mme. Men min erfaring er nu at kartoffelmos godt kan være lidt hård for helt små maver. 

ja det er jo med at passe på det stivelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

modesty

LSM skriver:

Nå ja selvfølgelig, nogle begynder jo bare på mos lidt tidligere

Hvis du starter på mos tidligere, så vælg grønsager uden stivelse, da stivelse kan føre til forstoppelse. Sweet potato er et godt alternativ til kartofler. Gulerøder, squash, blomkål og broccoli er også gode.

Anmeld

6. december 2012

LSM

modesty skriver:

Hvis du starter på mos tidligere, så vælg grønsager uden stivelse, da stivelse kan føre til forstoppelse. Sweet potato er et godt alternativ til kartofler. Gulerøder, squash, blomkål og broccoli er også gode.

I know se hvad jeg lige har citeret ovenover

Anmeld

6. december 2012

Mor til L&S

Rikke, Liam & Linus skriver:

Jeg kommer det bare i når mosen er lavet.  Så kan resten af familien nemlig også spise mosen 

Bliver det ikke for tykt når der bare kommer mme pulver ned i kartoflerne? Eller hælder du også lidt vand ved?

Anmeld

6. december 2012

Mor til L&S

modesty skriver:

Jeg har aldrig brugt MME, blot lidt kogevand.

Du skal være opmærksom på at hvis du bruger MME skal du ikke putte pulver i, men blande det op i det rigtige mål i forhold til vandet. MME pulver kan være belastende for babys nyrer hvis det ikke er blandet i korrekt mål.

Min SP har sagt at jeg godt må bruge mme pulver at jeg ikke behøver blande det med vand...

Anmeld

6. december 2012

Mor til L&S

LR85 skriver:

Tror bare du drysser lidt pulver i, og rører rundt. 

Ellers lav en flaske og hæld noget over i kartoffelmosen. 

Det var nemlig for at undgå at lave mme, min SP sagde jeg bare kunne tilsætte mme pulver..

Anmeld

6. december 2012

Mor til L&S

LSM skriver:

Tror de bruger kogende vand til mosen og putter så pulver MME i den portion der skal spises. og gemmer resten af mosen i køleskabet, og putter så MME i næste portion, på den måde kan mosen vidst holde sig lidt længere i køleskabet tror jeg

Forstår du hvad jeg mener?

Ja forstår.. Tænkte nemlig at kartoffelmosen ville blive tyk med mme pulver i og ingen vand...

Anmeld

6. december 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Jer er ikke kommet mme i - er kommet kogevandet i (vitaminer) til den bette, plus en masse smør Det var det jeg fik at vide ..

Anmeld

6. december 2012

Aagaard

modesty skriver:

Jeg har aldrig brugt MME, blot lidt kogevand.

Du skal være opmærksom på at hvis du bruger MME skal du ikke putte pulver i, men blande det op i det rigtige mål i forhold til vandet. MME pulver kan være belastende for babys nyrer hvis det ikke er blandet i korrekt mål.

Vi sørgede bare for at vide hvor meget vand vi brugte og dryssede så pulver i efter væske mængden....

Anmeld

6. december 2012

modesty

Mor til L&S skriver:

Min SP har sagt at jeg godt må bruge mme pulver at jeg ikke behøver blande det med vand...

Hmmm okay. Men det er ikke hvad der står på MME pakkerne, og grunden er dén jeg skriver, så jeg ville ikke tage chancen. En SP ved jo ikke nødvendigvis alt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.