MME pulver i kartoffelmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.046 visninger
28 svar
0 synes godt om
6. december 2012

Mor til L&S

Hej

Jer der putter MME pulver i kartoffelmosen - hvordan gør I???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Mor til L&S

Slet ingen?!?

Anmeld

6. december 2012

LR85

Tror bare du drysser lidt pulver i, og rører rundt. 

Ellers lav en flaske og hæld noget over i kartoffelmosen. 

Anmeld

6. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg kommer det bare i når mosen er lavet.  Så kan resten af familien nemlig også spise mosen 

Anmeld

6. december 2012

LSM

Mor til L&S skriver:

Hej

Jer der putter MME pulver i kartoffelmosen - hvordan gør I???

Tror de bruger kogende vand til mosen og putter så pulver MME i den portion der skal spises. og gemmer resten af mosen i køleskabet, og putter så MME i næste portion, på den måde kan mosen vidst holde sig lidt længere i køleskabet tror jeg

Forstår du hvad jeg mener?

Anmeld

6. december 2012

LSM

Rikke, Liam & Linus skriver:

Jeg kommer det bare i når mosen er lavet.  Så kan resten af familien nemlig også spise mosen 

Men plejer man ikke at komme alm mælk i kartofelmos? det skal baby vel ikke have?

Anmeld

6. december 2012

modesty

Jeg har aldrig brugt MME, blot lidt kogevand.

Du skal være opmærksom på at hvis du bruger MME skal du ikke putte pulver i, men blande det op i det rigtige mål i forhold til vandet. MME pulver kan være belastende for babys nyrer hvis det ikke er blandet i korrekt mål.

Anmeld

6. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Men plejer man ikke at komme alm mælk i kartofelmos? det skal baby vel ikke have?

Hvis baby er gammel nok til at få kartoffelmos kan han/hun også tåle mælk. De må få mælk fra 6 mdr. alderen. Min egen søn begyndte på rigtig mælk da han var omkring 5 mdr. 

Men selvfølgelig skal man ikke pøse i med pulver, det skal så vidt muligt stemme overens med væsken i mosen, hvis det giver mening. 

Anmeld

6. december 2012

LSM

Rikke, Liam & Linus skriver:

Hvis baby er gammel nok til at få kartoffelmos kan han/hun også tåle mælk. De må få mælk fra 6 mdr. alderen. Min egen søn begyndte på rigtig mælk da han var omkring 5 mdr. 

Men selvfølgelig skal man ikke pøse i med pulver, det skal så vidt muligt stemme overens med væsken i mosen, hvis det giver mening. 

Nå ja selvfølgelig, nogle begynder jo bare på mos lidt tidligere

Anmeld

6. december 2012

Rikke, Liam & Linus

LSM skriver:

Nå ja selvfølgelig, nogle begynder jo bare på mos lidt tidligere

Så kan man jo alternativt nøjes med mme. Men min erfaring er nu at kartoffelmos godt kan være lidt hård for helt små maver. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.